Jump to content

Varning för dålig film?


MBW

Recommended Posts

Såg nån film för nåt år sedan med nån hip-hop-mörkhyad i huvudrollen (kommer inte ihåg vad han heter) som skulle sno nåt sorts stealthflygplan (de kanske till och med var F-117)..

Iaf. den filmen sög... folk sprang runt skjutandes fullauto me AK-47 (dock inget ovanligt i filmer) , folk blev skjutna och dog på fläcken utan någon som helst synlig skada mm.

Tror även det hände att flygplanen bytte vapen o så...

Riktigt kass film...

filmen heter NIGHTHAWK

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 228
  • Created
  • Last Reply

Valfri film med Martin Short...

 

Spelar konstant över.. Hade han bara lugnat sig lite med sina utsvävningar och sina försök att efterlikna Jim Carreys mimik så hade filmerna han medverkat i varit bättre.

 

White Chicks är nog den bästa av filmerna han medverkat i, då han inte fått samma utrymme som i sina tidigare filmer.

Link to comment
Share on other sites

Samtliga filmer med Steven Segall , stelare å drygare snubbe finns bara inte :P

Var det inte Hans Wiklund som under en intervju (där kära Steven Seagal som vanligt ser ut att somna) frågade honom: "stör jag dig på något sätt...?"

Seagal blev ledsen och gick därifrån.

Det finns en bra scen där Steven är med som faktiskt är lite komisk, den där William Forsythe(?) anfaller honom i ett kök, gång på gång på gång, och bara får mer och mer stryk.

 

Dåliga filmer... t.ex. alla Hajen-uppföljare. Varför varför undrar man.

Link to comment
Share on other sites

1. Förvisso är det en effektfull film med passande effekter och hela det där köret, men hallao? Tyska Waffen-SS pansargrenadjärer som knappt vet hur man skjuter med ett vapen! Tiger vagnar som går in utan att infanteriet säkrat före??

 

2. 60mm mortar som har en killingzone på 50m, medan en HE från en 88mm tiger kanon som inte ens repar de amerikanska överhjältarna... Skyttar uslare än småbarn

...

 

3. Jag blir frustrerad bara jag tänker på det! Vart finns spänningen när man redan på förhand vet att "Men det är lugnt, han är ju huvudperson! Då kläpper han lätt de där 50 nazisterna som just nu börjat samtida eldöppnande mot honom!" :baskerFN:

1. Vilken scen tänker du på då, där dom knappt vet hur man skjuter med ett vapen? Och vad är det som säger att någon i Waffen-SS skulle vara bättre på att hantera vapen än t.ex. någon i Wehrmacht?

Och som jag tolkar striden så försökte ju faktiskt infanteriet gå in först, men lyckades inte. Inte mycket val kvar om dom nu har bestämt sig för att återta staden.

 

2. Tänker du på när dom kastar 60mm för hand? Killing zone på 50m? I filmen? Håller inte med alls.

Och hur skulle tyskarna stormat staden i din mening?

 

3. Huvudpersonen (jag anser att Cpt Miller är huvudpersonen) klarade sig inte i den versionen av SPR som jag såg. Inte heller sgt. Horvath klarade sig. Eller Mellish. Eller Wade (sjukvårdaren). Eller Jackson (prickskytten).

 

Det här avhandlas dock säkert i något annat topic. Men det jag menar är att filmen tekniskt (och med stor sannolikhet taktiskt) inte är dålig, tvärtom. Men handlingen suger kattsand. I BoB gjorde Hanks och Spielberg det rätt. :)

Link to comment
Share on other sites

Det här avhandlas dock säkert i något annat topic. Men det jag menar är att filmen tekniskt (och med stor sannolikhet taktiskt) inte är dålig, tvärtom. Men handlingen suger kattsand. I BoB gjorde Hanks och Spielberg det rätt. :)

Tycker att tyskarna beter sig lite väl nybörjaraktigt i både SPR och BoB.

 

Ta till exempel spaningsvagnen som blir utslagen i SPR. Den liksom bara var där, helt ensam. Var fanns resten av spaningsplutonen?

 

Ta SS-förbandet som blir överraskat och nedgjort i BoB. De påminnde mer om ett gäng flickscouter på grönbete än ett förband innehållande veteraner från helvetet (östfronten). De hade en (1) vaktpost...

 

Enligt de kännare av wehrmacht anno 1944 jag talat med är tyskarnas beteende i SPR/BoB helt annorlunda än det sätt som tyskarna krigade på i verklighetens Normandie.

 

Nu kan jag iofs ha viss förståelse för att man ibland måste förenkla saker på film, men i mina ögon verkar de tyska soldaterna i SPR och BoB drabbats hårt av stormtroopersjukan. :/

 

Ska man se krasst på saken så är ju både filmen SPR och serien BoB inte gjorda för att vara realistiska och neutralt observerande, utan filmerna är gjorda för den amerikanska medelklassen som tydligen tycks älska überpatriotiska filmer.

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Sitter och njuter för fullt åt filmer med Dolphan, Arnold och Sly. Oftast försöker jag panikartat få in lite luft i lungorna mellan skrattattackerna (inledningen till Commando - lär dottern simma, karate, samt mata rådjur :lala::D )

 

Sedan så finns det TVÅ filmer, i vilka jag inte ser ett spår av humor eller ironi, och inte heller är underhållande på annat sätt...

 

1: Nemesis 2: Nebula

 

Absolut den värsta kalkon jag sett. Barn med supergen och mor flyr från framtiden till 80-talets Afrika (spara in kulissbudgeten). Barn växer upp till muskelflickan från helvetet, och blir jagad av Predator-ripoff från framtiden. Tragiskt, inte ens roligt, bara dåligt. Var tvungen att köpa den.

 

2: Dungeons and Dragons.

 

Nej... Verkligen inte.... Var tvungen att köpa som sällskap åt Nemesis 2....

Link to comment
Share on other sites

1. Ta till exempel spaningsvagnen som blir utslagen i SPR. Den liksom bara var där, helt ensam. Var fanns resten av spaningsplutonen?

 

2. Ta SS-förbandet som blir överraskat och nedgjort i BoB. De påminnde mer om ett gäng flickscouter på grönbete än ett förband innehållande veteraner från helvetet (östfronten). De hade en (1) vaktpost...

 

3. Enligt de kännare av wehrmacht anno 1944 jag talat med är tyskarnas beteende i SPR/BoB helt annorlunda än det sätt som tyskarna krigade på i verklighetens Normandie.

 

4. Nu kan jag iofs ha viss förståelse för att man ibland måste förenkla saker på film, men i mina ögon verkar de tyska soldaterna i SPR och BoB drabbats hårt av stormtroopersjukan. :navy:

 

5. Ska man se krasst på saken så är ju både filmen SPR och serien BoB inte gjorda för att vara realistiska och neutralt observerande, utan filmerna är gjorda för den amerikanska medelklassen som tydligen tycks älska überpatriotiska filmer.

 

/E

1. Vet vi att det fanns en fullständig spaningspluton överhuvudtaget?

 

2. Kommer inte ihåg att dom definierade soldaterna som blev mermejade som östfrontsveteraner. Men jag har nog missat en del detaljer. Visst kan divisionen dom tillhörde varit på östfronten. Men hur många av flickscouterna var veteraner, och hur många var (förmodligen rätt gröna) förstärkningar?

 

3. Tror jag det. Spielberg stöder sig ju faktiskt endast på amerikanernas version av händelserna. I alla fall mig veterligt. Och då finns tendensen att amerikanerna framstår som litegrann bättre. :)

 

4. Vilka specifika scener tänker du på då? Som inte på något sätt motsvarar sig i amerikanernas sätt att slåss (alltså att bristen ligger i att det är skådisar som agerar, inte utbildade soldater som krigar).

 

5. Jo, den största publiken lär vara amerikansk. I SPR gick Spielberg för långt med Steamboat Willie och så där. Men i BoB hittar jag inte dom tendenserna, med tanke på en amerikansk serie gjord för amerikaner.

 

Kort sagt - jag håller inte med helt och hållet. :ph34r:

Link to comment
Share on other sites

I BoB hade de ju en verklighetsförankrad berättelse att stödja sig emot, så där hade de ju inte lika mycket artistisk frihet...

 

Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag vet så besod inte förbanden till 100% av gröngöklingar och 100% av veteraner, utan man hade veteraner bland gröngölingarna för att lära dem ett och annat.

 

Vad jag menar med stormtroopersjuka etc är att tyskarna egentligen mest porträtteras som korkad kanonmat och inte som den farliga tänkande motståndare de faktiskt var. Tvärt emot vad man kan tro uppmuntrades den tyske soldaten att ta egna initiativ och tänka självständigt för att kunna lösa uppgiften.

Så när jänkarna porträtteras som smartare och skickligare så är det ju inte en avspegling av verkligheten.

Link to comment
Share on other sites

Känns som att jag hittat en frände i Erik G :ph34r:

 

Kan ju säga att de flesta punkter Erik talar om håller jag med, och vidare vad gäller GRK så ifall du jämför HE granaterna från Tigern och dessa 60mm fjantar med lika mycket sprängmedel som en kina puff så ser du nog allt skillnaden ;)

 

Sedan vad gäller intagandet av staden så klumpar ett dussin tyskar ihop sig BAKOM en Tiger (i riktigt urban krigföring ala 3 års erfarenhet av östfronten) kutade dessa grenadjärer nästan ett kvarter framför för att säkra...

 

När vi ändå är inne på det, så spaningsvagnen! Tyska spaningsförband uppträdde i plutoner, och i min värld består en mek.span.pluton i åtminstone mer än en vagn ;)

 

F.ö. var det en förpatrull, och som vi alla vet kommer en förpatrull före en styrka, så jag undrar var dessa var när skjutandet väl började :navy:

 

Nåja, min syn på saken!

Link to comment
Share on other sites

Det kan ju bero på att BoB är ett drama som handlar om broderskapet soldater känner, och krigets fasor istället för att vara en 100% rekonstruktion. Troligtvis snackade inte soldaterna på det sättet soldaterna gör i serien heller ;) lite värre språkbruk och mindre drama.

Link to comment
Share on other sites

Assault on Precinct 13 är väl den senaste kalkonen.

 

Sen så ligger Stallon rätt illa till i dom flesta filmerna.Rocky1 är ganska bra om man ser hur gammal filmen är.First blood va frän när den kom.

Arnold har ett par som är bra.

Bruce willis har också ett par bra.

Svårt att säga att alla gamla Actionrullar är dåliga när man inte såg dom när dom var nya.När dom kom ut så var dom ju skitfräna men man var ju bara 15-20 gammal.

Segal var en hjälte i typ den första filmen för han va så kool med händer o fötter.

 

En riktig kalkon var väl den där rymdfilmen med Travolta.

 

Sen har du typ 99.99% av alla filmer med vapen i .Lite trött på dessa Jättemagasin och hur dom håller i dom.Kolla framsidan på Assault on Precinct 13 BEHÖVER man hålla magasinet i pistolen på Plats.

Link

 

 

MVH

Olaevil

Link to comment
Share on other sites

Hur då med "Battlefield Earth" (tror jag den heter...)

Iaf är det John Travolta som försöker att få Lafayette Ron Hubbard att se ut som en seriös Sci-Fi författare... Han (LRH) borde upfinna en egen religion -med syftet att lura penga från svaga själar- i stället.

 

Oj, har han redan gjort det säger ni? :unsure:

 

MVH

Troels/... Gissa vad jag tycker om $cientology :/

http://www.theonion.com/news/index.php?issue=4119

Link to comment
Share on other sites

inledningen till Commando - lär dottern simma, karate, samt mata rådjur :/:unsure:

Glöm inte: Bär stor stock över axeln. :Malaj:

 

Commandotrivia: Det stora pansarskottet med fyra skott i är ett riktigt vapen som använts av USA:s försvarsmakt.

Link to comment
Share on other sites

...

1. Någon får rätta mig om jag har fel, men vad jag vet så besod inte förbanden till 100% av gröngöklingar och 100% av veteraner, utan man hade veteraner bland gröngölingarna för att lära dem ett och annat.

 

2. Vad jag menar med stormtroopersjuka etc är att tyskarna egentligen mest porträtteras som korkad kanonmat och inte som den farliga tänkande motståndare de faktiskt var. Tvärt emot vad man kan tro uppmuntrades den tyske soldaten att ta egna initiativ och tänka självständigt för att kunna lösa uppgiften.

Så när jänkarna porträtteras som smartare och skickligare så är det ju inte en avspegling av verkligheten.

1. Därav min retoriska fråga i föregående post. 1944 så var inte de tyska förbanden, även om divisionen till namnet varit ett antal år på östfronten, fulla av veteraner. Jag skulle aldrig påstå att dom var 100% antingen eller, så mycket har jag läst mig till.

 

2. Håller inte med. Hade det varit så, så känns det konstigt att Spielberg låter 6 av 8 (om man ska räkna med Upham) "huvudpersoner" dö.

Och kanonmaten tycker jag skildras rätt bra i början av SPR, nämligen Rangers-landstigningen.

Men som sagt Steamboat Willie-händelserna var bara pinsamma.

Att amerikaner porträtteras som smartare och skickligare i en amerikansk film, med till största del amerikansk input om skeendet. Inte helt konstigt.

Men - dom vann ju faktiskt.

 

 

@ WartoftaSandberg.

 

Jo, visst ser man skillnad på 60mm- och 88mm-detonationerna. På min TV så tyckte jag 88mm såg "lite" kraftigare ut. Att 60mm rör upp damm (och blod när dom exploderade i knät på någon) tycker inte jag verkar konstigt.

 

Ang. hopklumpning. Nu har jag inte kvar inspelningen av filmen så jag kan inte kolla. Men jag har för mig att infanteri försökte ta sig in först. Men om det är så att det första att åka in i staden är en Tiger så kommer jag ihåg fel.

Visst ser det dumt ut att klumpa ihop sig. Men en del har nog instinkten att ta skydd bakom något när någon skjuter på dom.

Din mening om att "i riktigt urban krigföring ala 3 års erfarenhet av östfronten kutade dessa grenadjärer nästan ett kvarter framför för att säkra" lämnar jag därhän. :/

 

Spaning. Här vet vi ju inte ens om det ens fanns en hel spaningspluton kvar i förbandet.

Framgår det i filmen exakt vad bandvagnen hade för uppgift?

Link to comment
Share on other sites

Nja, håller inte helt med, finns ju lite sevärda rullar med dessa muskelberg

Schwartznegger: T2, Predator, Eraser och Sixth Day.

Conan the Barbarian (1982), The Terminator (1984) och Predator (1987) är alla riktigt bra filmer i mitt tycke, och även Terminator 3: Rise of the Machines (2003) är helt acceptabel. Hercules in New York (1970) ligger dock väldigt bra till för trådens rubrik.

 

Dolphan: Silent Trigger

 

Red Scorpion (1989), The Punisher (1989), I Come in Peace (1990) och Blackjack (1998) är helt acceptabla filmer i mitt tycke. Däremot så verkar han uteslutande ha gjort skitfilmer de senaste åren.

 

Stallone: kommer fan inte på nå'n... möjligtvis Assasins

 

Hädare! ;) Cobra (1986), First Blood (1982) och Rambo: First Blood Part II (1985) är mästerverk inom actionområdet. Rambo III (1988) är också helt godkänd inom det området. Vi får inte heller glömma Cop Land (1997), där Stallone, åtminstone i mitt tycke, gör en riktigt bra rollprestation.

 

En av de absolut sämsta filmer jag någonsin sett är Adrenalin: Fear the Rush (1996). Om du tänder på att se folk hasa runt i mörka kloaker, ja, då är detta den optimala filmen för dig. Rent allmänt så har den skyldige regissören, Albert Pyun, gjort så mycket skitfilmer att det är närmast ofattbart. Eller vad sägs om "mästerverk" som Heatseeker (1995), en film som omdefinierar begreppet usel.

 

Med risk för att bli lynchad av fanatiker, så vill jag även nominera Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) som en kandidat till trådens rubrik. Så mycket investerade pengar, och det här är vad Lucas lyckades klämma fram? Ska jag skratta eller gråta? En hård konkurrent till Waterworld (1995) om titeln "mest skitfilm/investerad dollar".

Link to comment
Share on other sites

Med risk för att bli lynchad av fanatiker, så vill jag även nominera Star Wars: Episode I - The Phantom Menace (1999) som en kandidat till trådens rubrik. Så mycket investerade pengar, och det här är vad Lucas lyckades klämma fram? Ska jag skratta eller gråta? En hård konkurrent till Waterworld (1995) om titeln "mest skitfilm/investerad dollar".

Nu är jag ju ingen fanatiker (har t.ex inte sett episod III ännu) men är ett fan av de tre första, som barn av 70-talet man är :clap:

 

Kan ju bara hålla med om att episod I och II inte riktigt hade samma charm och attraktionskraft som de gamla rullarna, de luktar mest hollywooddollar. Att effekterna och miljöerna verkar fan så mycket mer realistiska och trovärdiga i filmen från 77 än vad de är i de två moderna datorstödda produktionerna t.ex...

 

Digitalt är inte alltid bäst...

 

/E

Link to comment
Share on other sites

Nu är jag ju ingen fanatiker (har t.ex inte sett episod III ännu) men är ett fan av de tre första, som barn av 70-talet man är :lol:

Ettan och tvåan får mig inte direkt att vilja rusa till biografen för att se trean. :clap: Sedan så är jag ingen stor anhängare av de äldre Star Wars-filmerna, men de är åtminstone bra mycket bättre än de nyare.

 

När vi ändå är inne på "mest skitfilm/investerad dollar", så förstår jag inte hur jag kunde glömma The Matrix Reloaded (2003) och The Matrix Revolutions (2003). När ettan kom, så tyckte jag den var en extremt bra film, även om en del av skådespelarinsatserna lämnade mycket att önska. Sedan kom tvåan och trean, och de är i mitt tycke så extremt dåliga att de t.o.m. lyckats förstöra ettan för mig, så att jag numera har svårt att se den då jag har tvåan och trean i bakhuvudet. Ja, det är snygga effekter i tvåan och trean, men de känns helt själlösa, urtråkiga och som en blandning av en reklamfilm för Pepsi och ILM. Suck, tala om krossade förhoppningar. Jag önskar att någon kunde hjärntvätta mig så att jag glömde att tvåan och trean gjorts, och aldrig mer kunde bli medveten om det.

Link to comment
Share on other sites

@ WartoftaSandberg.

 

Jo, visst ser man skillnad på 60mm- och 88mm-detonationerna. På min TV så tyckte jag 88mm såg "lite" kraftigare ut. Att 60mm rör upp damm (och blod när dom exploderade i knät på någon) tycker inte jag verkar konstigt.

 

Ang. hopklumpning. Nu har jag inte kvar inspelningen av filmen så jag kan inte kolla. Men jag har för mig att infanteri försökte ta sig in först. Men om det är så att det första att åka in i staden är en Tiger så kommer jag ihåg fel.

Visst ser det dumt ut att klumpa ihop sig. Men en del har nog instinkten att ta skydd bakom något när någon skjuter på dom.

Din mening om att "i riktigt urban krigföring ala 3 års erfarenhet av östfronten kutade dessa grenadjärer nästan ett kvarter framför för att säkra" lämnar jag därhän.  :)

 

Spaning. Här vet vi ju inte ens om det ens fanns en hel spaningspluton kvar i förbandet.

Framgår det i filmen exakt vad bandvagnen hade för uppgift?

När jag gjorde jämförelsen mellan 60mm mortar och 88mm HE tänkte jag mest på att tyskarna som kutar runt en 10-20 från detonationsplatsen till 60mm omkommer och flyger likt konfetti av smällen, medan tigern inte slår ut 2 pers. vid en nästan total direkt träff :clap: Vilket dessutom inträffar mer än en gång!

 

Vad gäller hopklumpandet så är de ihopklumpade INNAN de utsätts för någon form av eldgivning... Och alla vet att man skickar INTE in en TIGER av alla vagnar FÖRE infanteriet! Jag menar, betalar du förskott till en okänd person på en bil? :P

 

Sedan vad gäller spaningen så talar jag bara om det normala förfarandet för tyska styrkor, då tyskarna inte alls var så pigga på att sprida ut sig då det ofta ledde till omrigning och annat roligt som de numerärt överlägsna allierade styrkorna hade för sig. Naturligtvis gällde detta även mek. spaningsförband, då alla pansrade fordon som tyskarna hade var ytterst sparsamt offrade efter slaget vid Kursk -43 (av någon anledning :lol: )

 

Nåväl, det är bara min syn på saken! Har säkert gjort bort mig på nåt påstående men det bjuds det på! :)

Link to comment
Share on other sites

Rambo 3:

Rambo sänker två-tre ryska mekbataljoner med hjälp av en AK-74 med granattillsats och ett gäng nissar med turban och häst.

 

Säger det mesta om den filmen...

Link to comment
Share on other sites

Arnold är ju bara BÄST, min idol :) , för han är den han är, vad än man sejer så är Arnold alltid Arnold, från pumping iron till Guvenör.. vad mer finns att säga om denna man med övermänskligt självförtroende(förstår ni som sätt pumping iron)

 

Sen till saken: AKTA för fan er för: Jean-Claude Van Damme... får missbildade rysningar när jag ser han på film.. enda filmer han gjort som går med nöd o näppe o se på är Ultimate soldier (för dom e så odödliga).. sen går det inte hur mycket än jag försöker o se på någon av hans filmer.. farligt för hälsan må jag säga. :/

 

//Patron

Link to comment
Share on other sites

Arnold är ju bara BÄST, min idol  :) , för han är den han är, vad än man sejer så är Arnold alltid Arnold, från pumping iron till Guvenör.. vad mer finns att säga om denna man med övermänskligt självförtroende(förstår ni som sätt pumping iron)

Hur coolt är det inte att Conan är chef för världens femte största ekonomi? :D

 

Sen till saken: AKTA för fan er för: Jean-Claude Van Damme... får missbildade rysningar när jag ser han på film.. enda filmer han gjort som går med nöd o näppe o se på är Ultimate soldier (för dom e så odödliga).. sen går det inte hur mycket än jag försöker o se på någon av hans filmer.. farligt för hälsan må jag säga.  :/

 

Har du sett Bloodsport (1988) och/eller Cyborg (1989)? Jag tycker att de är hans klart bästa filmer, och då menar jag inte i seriöst-cinematiskt-mästerverk-mening, utan som dum och billig trash-underhållning att sitta och skratta åt. :D

 

Glöm inte grundregeln: En hel del filmer som är urdåliga om man tar dem på allvar, blir riktigt underhållande om man tar dem på betydligt mindre allvar, och njuter av alla overkligheter och dumheter istället för att störa sig på dem. Ta exempelvis Rambo III (1988). Om man ser den på samma sätt som man ser på Tuntematon sotilas (Okänd soldat) (1955), så blir den inte så bra, för att uttrycka sig milt. Men om man ser på den på liknande sätt som man ser på Team America: World Police (2004), så blir den riktigt bra. När Rambo ensam dödar horder med ryssar, så ska man inte sitta och sucka över det, utan istället sitta och sjunga (titelspåret från den sistnämnda filmen):

 

America, F U C K YEAH!

Coming again, to save the mother fucking day, yeah,

America, F U C K YEAH!

Freedom is the only way, yeah,

Terrorist your game is through, cause now you have to answer to,

America, F U C K YEAH!

So lick my butt, and suck on my balls,

America, F U C K YEAH!

What you going to do when we come for you now,

it’s the dream that we all share; it’s the hope for tomorrow.

 

:D

Link to comment
Share on other sites

1. När jag gjorde jämförelsen mellan 60mm mortar och 88mm HE tänkte jag mest på att tyskarna som kutar runt en 10-20 från detonationsplatsen till 60mm omkommer och flyger likt konfetti av smällen, medan tigern inte slår ut 2 pers. vid en nästan total direkt träff :lol: Vilket dessutom inträffar mer än en gång!

 

2. Vad gäller hopklumpandet så är de ihopklumpade INNAN de utsätts för någon form av eldgivning... Och alla vet att man skickar INTE in en TIGER av alla vagnar FÖRE infanteriet! Jag menar, betalar du förskott till en okänd person på en bil? :P

 

3. Sedan vad gäller spaningen så talar jag bara om det normala förfarandet...

 

 

4. Nåväl, det är bara min syn på saken! Har säkert gjort bort mig på nåt påstående men det bjuds det på! :)

1. OK, det är nog beroende på hur man ser filmen. Jag ser den som så att 60mm landar väldigt, väldigt nära tyskarna, även om jag inte tänkte på att följa dom med blicken. Och därför dör tyskarna lite "lättare".

 

2. Om dom klumpar ihop sig innan några skott som helst avlossats så verkar det vara en dålig taktik. Men faktum är ju att dom vet om att staden är besatt av amerikanerna, och dom vill vara försiktiga helt enkelt. Här är vi tillbaka till att 100% av trupperna nog är inte är glada veteraner som i 3 år på östfronten käckt sprungit framför pansarvagnarna.

Eller också så är dom veteraner, och vet att överlevnadsrisken är lite större bakom en pansarvagn, än framför. :)

 

3. OK. Jag kan inte exakta to/e för en tysk spaningsbataljon, men t.o.m. jag vet att fler än ett fordon normalt ingår. Men här var det bara en vagn.

 

4. Det tror jag inte. Du kan förmodligen mycket mer om tysk utrustning än vad jag kan. :)

Det jag tyckte var konstigt var det du sa i början om att amerikanerna överlevde, samtidigt som dom mejar ner alla (som det framställs i filmen) dumma tyskar, när tyskarna i verkligheten var mycket bättre. Och då ville jag peka på att när 6 av 7 hjältar dör (jag räknar inte med Upham) så tycker inte jag att det stämmer.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.




×
×
  • Create New...