MBW Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Vilka krigsfilmer eller actionfilmer skall jag sky som pesten? Trött att gå på nitar! Vill varna för: Marines Lite småfräckt omslag, det är det enda som tilltalar. Usel vapenhantering (det finns ingen) Usel taktik (va, skall man skjuta tillbaka?) Orealistiskt story (sen när sammarbetar USMC,utrustade med ak47or (enbart), med ryska specialförband djupt bakom fiendens linjer i tjejtenien på jakt efter en avhoppare med en massa guld och tillfångatagna amerikaner) Orealistiska effekter (handgranat eller kärnladdning? striv mina eller kinapuff?) Dålig klippning (hur kan flygplanen byta beväpning och färg i luftenx3 ?) Har sökt. Finns liknande tråd, flytta mig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 The blob... Ni som sett den vet... Stephen king har gjort en film (baserad på hans bok iaf) om en mangel. Var så jävla arg för att jag la ut 20 spänn på den att jag aldrig mer tagit i något han gjort... Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Mina varningar (kommer säkert på fler senare): :: The Dreamcatcher Stephen King börjar berättelsen väldigt intressant och urartar patetiskt för att sedan sluta i ett inferno av idioti. :: Langoljärerna Stephen King börjar berättelsen väldigt intressant och urartar patetiskt för att sedan sluta i ett inferno av idioti. (hmmm fick just en känsla av att jag skrivit det där förut? ;) ) :: Gargantua Hela filmen är skrattretande. :: Hamilton Den här har väl merparten av forumets medlemmar redan sett, men jag passar på att nämna den ändå. * Machoattityd som definitivt inte hör hemma i svenska specialförband * Skådespeleri av sämsta tänkbara klass * Miljoner faktafel Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.Lundquist Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Såg nån film för nåt år sedan med nån hip-hop-mörkhyad i huvudrollen (kommer inte ihåg vad han heter) som skulle sno nåt sorts stealthflygplan (de kanske till och med var F-117).. Iaf. den filmen sög... folk sprang runt skjutandes fullauto me AK-47 (dock inget ovanligt i filmer) , folk blev skjutna och dog på fläcken utan någon som helst synlig skada mm. Tror även det hände att flygplanen bytte vapen o så... Riktigt kass film... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 den elevfilm vår utbildningsledare tvingade oss att göra under filmarbetarutb 2003. vi hade ingen ork, skulle fixa ett manus över en helg och ingen budget. vi insåg efter vi klippt ihop den, att vi förmodligen hade gjort den film, som folk ser på i "the ring" den som gör att alla avlider inom en vecka. till saken hörde också att filmen måste handla om något feministiskt. något som vi elva som tvingades göra filmen inte hade någon lust med. reslutatet blev så jävla uselt, att jag vägra befatta mig med den. vad gäller filmer som är gjorda för större budgetar än vad en filmproducent tjänar när han/hon går på dass, måste jag framhålla allt som lars von triers har gjort, som något av det sämsta som jag tvingats se på. kultur? ja möjligtvis om jag svept 18 flaskor rödtjut, och rökt på en hel roskilde festival. har god lust att låsa in hela den danska dogma-filmsgenerationen, ihop med luc-ass moodyson, torsten flink och mikael persbrandt i ett norrlänskt bergrum och prova nervgas på dem. om vi pratar hollywood-produktioner mäste "den trettonde krigaren" omnämnas. iofs när jag någon gång mot förmodan får sömnproblem, hyr jag denna film. jag har försökt se den minst fem gånger, jag somnar ungefär när sven wollter dyker upp varje gång. zzzz Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Alone in the dark... av Uwe boll.... med christian Slater, Tara Reid och Stephen Dorff... Borde komma på video i Sverige, eller gud förbjude, gå upp på bio... japp.. en ny film alltså den fick mina ögon att vomera och min själ att blöda... Oförklarling, total avsaknad av skådespeleri, dålig bakgrundsförklaring mm... Klippningen och musiken bara pinsamt dåligt... För Möpen fanns det specialstyrkor med kropssformade kroppsskydd, dvs ett sixpack och nipples... En vapenhantering utanför denna värld... helt otroligt roligt vid ett samtidigt eldöppnande, och stor del av skådespelarna får eldavbrott istället för smäll, i bild. Att den killen får göra film är i mina ögon otroligt... att han får bra budget är bara ännu mer konstigt.... På hans reportoar ligger bla: Far Cry (2006) (inte påklarad) Hunter: The Reckoning (2006) (inte påbörjad) Bloodrayne (2005) (snart klar) Alone in the Dark (2005) House of the Dead (2003) Jag ser ett viss teama Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 WINDTALKERS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Animal Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Missing in Action. Den är så dålig att man vill se den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Frunkh Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 "Creature from the Haunted Sea" från 1961 är ingen höjdare... Inte nog med "effekterna" är, nåja, usla: själva storyn är ännu sämre! Smått osannolik handling, korkat och oväntat beteende av de inblandade karatärerna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Scorched Heat, featuring Harald Treutiger i högform! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 The ninja mission, kanske en kult rulle, men bara såå kass. Link to comment Share on other sites More sharing options...
phantom Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Filmen Commando med Arnold Schwarzeneger är nog den sämsta film jag nånsin sätt..... Ingen realism här inte... Gillar scenen där Arnold känner lukten av fi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Red Scorpion med Dolphan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robot Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Filmen Commando med Arnold Schwarzeneger är nog den sämsta film jag nånsin sätt..... Ingen realism här inte... Gillar scenen där Arnold känner lukten av fi. Av förmodligen precis samma anledning som du tycker den är kass, tycker jag att den är extremt bra. Tar man rullen med en nypa salt och beundrar hollywood-schwarzenegger-stuket så är den grym. T ex när han blir upptäckt vid huset, och typ 100 pers står och matar med sina evighetsmagg, och han själv står med ett vapen och prickar en efter en utan att själv bli sårad. Jag var på för-förhandsvisning och såg "Masjävlarna". Det var den överlägset sämsta film jag någonsin har sett, inklusive alla skräprullar man avverkat på nätterna. Den var så dålig så jag såg det komiska i hur man överhuvudtaget vill ha sitt namn förknippat med den. Vad hände? Den vann nåt filmpris här i Sthlm. Men enligt en del måste man vara lantis för att uppskatta den typen av film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
madog Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 @robot: Måste faktiskt medge att jag tyckte "masjävlar" var ganska bra. Inte det bästa jag sett, men helt klart sevärd. (Kan möjligen bero på att när jag gjorde lumpen när jag såg den och hade en dalmas till grpch.) För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Särimner Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Pearl harbor, utan konkurrens! (3500 döda kamrater ligger strödda över hela Hawaii och hjälten och hjältinnan förklarar, efter att bokstavligt talat klättrat över likhögarna, att de aldrig kommer att kunna se på en solnedgång utan att tänka på varandra. Men snälla söta någon...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Larsleo Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren hamnar bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2) Nääää.. Dissa inte hederliga popcornfilmer va..hjärndöd action lite popcorn nån kväll. Klyschiga onliners..ammförbrukning av astronomiska propotioner..biffiga hjältar som aldrig skadas :P B) jag Maddog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Deerhunter måste ändå vara den sämsta utav alla filmer som någonsin gjorts? Har slösat bort 99kr på den för att många mäniskor sagt att den är bra men jag vart bara illamående av hur kass den va. Och så ska ni akta er för alla filmerna som gjorts under namnent operation delta force, det är den snyggast förpackade samling skitfilmer som står i videohyllan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 reslutatet blev så jävla uselt, att jag vägra befatta mig med den. Signerade du den "Allan Smithee" ? /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zareb Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Merlin. Vet inte riktigt varför den är då dålig. Kanske för att Sam Neill gör en skrattretande Merlin. Kanske för de usla skådespelarinsatsernas skull. Kanske för att den var allmänt seg. Vet bara att jag kände efter halva filmen att jag skulle kunna gjort något mycket mer givande av den tid som gått, t.ex dunkat huvudet i en tegelvägg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Deerhunter måste ändå vara den sämsta utav alla filmer som någonsin gjorts?Har slösat bort 99kr på den för att många mäniskor sagt att den är bra men jag vart bara illamående av hur kass den va. Deer Hunter är inte direkt en krigsfilm, kriget är bara en bihandling egentligen. Jag tycker den är kanon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Det sista vittnet Undvik!! Dock varken krigsfilm eller action men dock värd att varna för; Dubbelåttan denna, adderad med bakfylla, summerar den värsta huvudvärk som går att framställa... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Hur då med "Battlefield Earth" (tror jag den heter...) Iaf är det John Travolta som försöker att få Lafayette Ron Hubbard att se ut som en seriös Sci-Fi författare... Han (LRH) borde upfinna en egen religion -med syftet att lura penga från svaga själar- i stället. Oj, har han redan gjort det säger ni? MVH Troels/... Gissa vad jag tycker om $cientology Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Frunkh Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 "Smutsiga Fingrar" med en tidig Ulf Brunnberg (1972 eller liknande) är en höjdare för en som gillar Stockholms-maffia-sjuttiotal-rullar (med lite porr...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
syte johansson Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Hotet, den optimala förolämpningen för en systemtekniker EE90. En kapsel för elektronisk krigsföring som bryter målföljningen, man blir så förbannad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
natural_born Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 "The elite" klöks när jag tänker på den Link to comment Share on other sites More sharing options...
WartoftaSandberg Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Jag blir ärligt talat sur när jag ser Shaving Ryans Privates... Förvisso är det en effektfull film med passande effekter och hela det där köret, men hallao? Tyska Waffen-SS pansargrenadjärer som knappt vet hur man skjuter med ett vapen! Tiger vagnar som går in utan att infanteriet säkrat före?? 60mm mortar som har en killingzone på 50m, medan en HE från en 88mm tiger kanon som inte ens repar de amerikanska överhjältarna... Skyttar uslare än småbarn med ärtpistoler, taktik värdig napolean krigen (Framåt! Bröl, skrik, skrän! Mot kulsprutorna, skydd är överskattat!) från tyskarnas sida... Filmen är bara en uppiffad rulle hämtad från hjältegloriernas goda 70-tal där jänkarna är överhjältarna och tyskarna enbart de dumma hunnerna som gjorde bra ifrån sig kriget igenom på ren tur... Exempelvis Sista bron över Rhen där en jänkar pansarbataljon grupperar på tät linje mot ett tysk art. batteri och gör samtida eldöppnande innan tyskarna får för sig att skjuta! :P Jag blir frustrerad bara jag tänker på det! Vart finns spänningen när man redan på förhand vet att "Men det är lugnt, han är ju huvudperson! Då kläpper han lätt de där 50 nazisterna som just nu börjat samtida eldöppnande mot honom!" Blöh, sorry för allmänt gallaspill! Kunde bara inte låta bli när tillfället gavs! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 För övrigt: Alla filmer med Arnold Swartzenegger, Sylvester Stalone och Dolph Lundgren hamnar bör undvikas. (Kan väl motvilligt göra ett undantag för T2) Nääää.. Dissa inte hederliga popcornfilmer va..hjärndöd action lite popcorn nån kväll. Klyschiga onliners..ammförbrukning av astronomiska propotioner..biffiga hjältar som aldrig skadas :P B) jag Maddog Nja, håller inte helt med, finns ju lite sevärda rullar med dessa muskelberg Schwartznegger: T2, Predator, Eraser och Sixth Day. Dolphan: Silent Trigger Stallone: kommer fan inte på nå'n... möjligtvis Assasins Link to comment Share on other sites More sharing options...
tias Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Driven med Sylvester Stallone..... fan sjukligt dålig film.....man mår dåligt och vill aldrig se en amerikansk film igen...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Exempelvis Sista bron över Rhen där en jänkar pansarbataljon grupperar på tät linje mot ett tysk art. batteri och gör samtida eldöppnande innan tyskarna får för sig att skjuta! :P "Bridge at Remagen" är det nog du tänker på Nä, den var väl inget vidare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.