Mirage Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Skulle det inte vara intressant att läsa artikel 3 i omröstningen. Aftonbladet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Okej. Nu blir man lite bestört, men det kanske är för att Aftonlövet vill provocera lite: Leni Björklund, försvarsminister: Därför prioriterar jag Försvarets musikkår. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bad Karma Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Okej. Nu blir man lite bestört, men det kanske är för att Aftonlövet vill provocera lite: Provocera? Inte sysslar väl aftonbladet med sånt? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Innuendo Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 det vore väldigt skoj att veta varför de ska prioriteras ja, men det ser dåligt ut i omröstningen för att få veta det. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.Lundquist Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Det ligger väl i linje med regeringens övriga politik... "Lägg alla penger på nåt som vi definitivt inte har användning för" Detta gäller speciellt när det finns bättre och vettigare saker att lägga pengarna på... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fanjunkar´n Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 "Skall det gå åt h-e, skall det gå med musik"! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Var det inte Försvarets Musikkår och fältartister hon ville skicka till Darfur? Helst ville hon ju att Sverige inte skulle ha någon militär trupp att skicka utomlands utan bara glädjespridare och ekonomiskt eller materiellt bistånd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Var det inte Försvarets Musikkår och fältartister hon ville skicka till Darfur? Helst ville hon ju att Sverige inte skulle ha någon militär trupp att skicka utomlands utan bara glädjespridare och ekonomiskt eller materiellt bistånd... Jag vet inte vad det är i ditt inlägg som får mig att tänka på frälsningsarmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Limpan Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Ja, eller varför inte Skarpnäcksfestivalen och Woodstock - allt blir bra bara man kroppsmålar varandra med fingerfärg och dansar barfota i gräset.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
A.Lundquist Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Jag vet inte vad det är i ditt inlägg som får mig att tänka på frälsningsarmen Får vänsterregeringen fortsätta att styra o bestämma i Sverige e väl Frälsningsarmen snart den enda Arme vi har kvar i Sverige... e väl det de hela handlar om... Frälsningsarmen är ju steg 2 efter Musikkåran har gjort sitt i Darfur.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Jag vet inte vad det är i ditt inlägg som får mig att tänka på frälsningsarmen Får vänsterregeringen fortsätta att styra o bestämma i Sverige e väl Frälsningsarmen snart den enda Arme vi har kvar i Sverige... e väl det de hela handlar om... Frälsningsarmen är ju steg 2 efter Musikkåran har gjort sitt i Darfur.. Men tänk vilken eldkraft Frälsningsarmén sitter på! "Jahopp, nu kommer 700 kathhöga och beväpnade rebeller" Frälsningssoldaterna tar sedan upp sina biblar och börjar kasta skapslipade evangelier och apostlagärningar så att armar och ben flyger all världens väg. När huvudsturkan är nerkämpad övergår de till närstrid med lika skapslipade krucifix och oblater med stålkant. Funkar inte detta får man be "Bossen" att hlälpa till lite... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.