Jump to content

Peacekeepers Day 29 Maj


Guest Andrew

Recommended Posts

Guest Andrew

När?

 

Från fredag eftermiddag till söndag lunch.

Fredag: Nattklubb med Dj och Campband känt från KS03

 

Lördag: Massor av musik från Fältartisterna, fullt drag.

Artister på Fältfest 2005

THE BOPPERS , samt Rolle Rosenqvist, Joakim Backman, Peter Löwgren, Mikael Dahlén Linda Andersson, Mia Löwgren, Linda Nettholm, Fredrik Vislander

 

Utdelning av utmärkelsen:

“Peacekeeper of the year”.

 

Söndag: återhämtning samt hemfärd

Fältfesten2005.jpg

 

 

Mer Info finns hos fredsbaskrarna.se << Klickbar txt

// Andy

Link to comment
Share on other sites

Kommentarer från er som var där. Hur var det på fältfesten?

Enligt andrahandsuppgifter så var det "sådär", inte så mycket folk kanske, men bra musik. Ösregnet skapade rätt mycket lera om jag fattade det rätt, men sånt ska det väl vara på träffar om jag fattat det rätt...... :lol:

Tyvärr blev vi här groundade av det dåliga vädret som frontpassagen skapade och kom aldrig iväg trots ett idogt väntande med färdiglastad maskin och konfererande med meteorologer.... blev till att steka på dom färdigmarinerade grillbitarna hemma på spisen i stället.... :ph34r:

 

Jaja, ser fram emot ÖS och förhoppningsvis lite bättre väder då!

Link to comment
Share on other sites

Bin there done that!

Kanonväder på fredagen och RayBan på men på lördagen efter Kl. 12:00 så blev det mest sydväst på. Trots detta ett riktigt bra arrengemang välordnat och med häftigt ös på fältartisterna som spelade inomhus (kupoltält). Jag tycker mest synd om dom som inte tog sej dit för de missade ett bra tillfälle att parta och träffa polare till riktigt bra musik. Hoppas bara att det blir nästa år igen.

:baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Bin there done that!

Kanonväder på fredagen och RayBan på men på lördagen efter Kl. 12:00 så blev det mest sydväst på. Trots detta ett riktigt bra arrengemang välordnat och med häftigt ös på fältartisterna som spelade inomhus (kupoltält). Jag tycker mest synd om dom som inte tog sej dit för de missade ett bra tillfälle att parta och träffa polare till riktigt bra musik. Hoppas bara att det blir nästa år igen.

:lol:

Lägg ut bilder ditt klappträ!!! :baskerKav:

Link to comment
Share on other sites

Bin there done that!

Kanonväder på fredagen och RayBan på men på lördagen efter Kl. 12:00 så blev det mest sydväst på. Trots detta ett riktigt bra arrengemang välordnat och med häftigt ös på fältartisterna som spelade inomhus (kupoltält). Jag tycker mest synd om dom som inte tog sej dit för de missade ett bra tillfälle att parta och träffa polare till riktigt bra musik. Hoppas bara att det blir nästa år igen.

:baskerKav:

Välkommen hit Eggeblad !

Link to comment
Share on other sites

Lägg ut bilder ditt klappträ!!!  :lol:

lugna sej lite. kommer i nästa (3-2005) av batbladet. :baskerKav:

Nyheter är färskvara vet du väl! :D Och du skall vara redaktör!! B)

Hur är det ställt egentligen? :/ Nyheter = färskavara Reportage = inte nödvändigtvis fullt så färsk vara.....! Hmmmm, men du hade kunnat undvika denna ångest genom attt vara på plats istf att sitta hemma å tjura. Hur går det förresten, kommer du iväg till Sudan...... :huh:

 

:)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Så kan det bli. Då arbetade jag med talet i onödan då?

Men, han är värd mitt slit, tycker jag.

 

/Krook

Jaha där ser man. Hade du offrat dyrbar fritid på ett tal. Du får väl skicka med det, till när han skall honoreras. Ha nu en trevlig helg, och passar på att denna vägen gratulera frun till examen.

 

=)

Link to comment
Share on other sites

Ok. Så kan det bli. Då arbetade jag med talet i onödan då?

Men, han är värd mitt slit, tycker jag.

 

/Krook

Nejdå! Du har inte slitit förgäves! det kommer att bifogas diplomet när Pekka delar ut den in persona. Nema problema! :)

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Har för mig att man förra året sa att det ev skulle ligga i augusti, men jag vet inte och jag har inte sett någon ny info alls om det. Jag är rädd att det inte blir av alls i värsta fall.....

Men någon borde ju sitta på lite mer info tycker jag?

Link to comment
Share on other sites

Datum! Ge mig datum.. :banana

 

Arbetsförslaget för 2006 är sista helgen i augusti, dvs 25-27/8. Fredsbaskrarna håller på med planeringen tillsammans med Fältartisterna. Räkna med snabbt besked här på Soldf när beslutet är taget. Det kommer info i Bataljonsbladet också samt på www.fredsbaskrarna.se.

 

Blågul får gärna flytta tråden till subforum om träffar om det passar bättre där.

 

:):baskerFN::banana:D:baskerFN:

Edited by Fanjunkar´n
Link to comment
Share on other sites

Datum! Ge mig datum.. :)

 

Arbetsförslaget för 2006 är sista helgen i augusti, dvs 25-27/8. Fredsbaskrarna håller på med planeringen tillsammans med Fältartisterna. Räkna med snabbt besked här på Soldf när beslutet är taget. Det kommer info i Bataljonsbladet också samt på www.fredsbaskrarna.se.

 

Blågul får gärna flytta tråden till subforum om träffar om det passar bättre där.

 

:banana:rockon::banana:rockon::lala:

en annan tycker ju att tråden passar utmärkt här.....fast jag är ju inte gulblå förstås :Malaj: :P

Link to comment
Share on other sites

Datum! Ge mig datum.. :)

 

Arbetsförslaget för 2006 är sista helgen i augusti, dvs 25-27/8. Fredsbaskrarna håller på med planeringen tillsammans med Fältartisterna. Räkna med snabbt besked här på Soldf när beslutet är taget. Det kommer info i Bataljonsbladet också samt på www.fredsbaskrarna.se.

 

Blågul får gärna flytta tråden till subforum om träffar om det passar bättre där.

 

:banana:rockon::banana:rockon::/

 

 

Trevligt trevligt! Kräftor är alltid gott!! :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...