ugly Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Filmade lite på LA02 och tänkte att jag kunde dela med mig av några snuttar. Kommer inte att visa filer där man känner igen någon, om man inte är förbannat skarpsynt i så fall. Tyvärr blir dom med modem negativt drabbade eftersom filerna kan bli lite stora. Patrull inne i Monrovia http://www.freewebtown.com/thomat/monroviapatrull.wmv Taxitorget längst gatan mellan Campen och Monrovia. http://www.freewebtown.com/thomat/torget.wmv Jag hoppas det kan roa någon. annars får väl blågul stänga, låsa och kasta bort tråden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
alfie Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Helt klart roligt att se, har du möjlighet att lägga upp fler filmer? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 Jepp. Har ca 6 timmars film. Ska lägga mig nu men jag lägger nog upp någon snutt under morgonen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
TLiman Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Så bra... Ger en inblick i hur det ser ut i Liberia, eller iaf där våra kamrater är. Hoppas på mer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 (edited) Jepp, det finns så det räcker till en del små klipp. Ett exempel på hur man lastar och kör med sina bilar. http://www.freewebtown.com/thomat/Lastatbil.wmv http://www.freewebtown.com/thomat/Lastatbil2.wmv Edited May 22, 2005 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sgt2421 Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 har du möjlighet att slänga upp filmerna på nån ftp server motsv.? får följande meddelande när man vill kika på dom: We regret to inform you... This website has exceeded the allowed monthly data transfer limit! (1.0 GB per month is the standard allowed free data transfer limit) Bra initiativ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 har du möjlighet att slänga upp filmerna på nån ftp server motsv.? får följande meddelande när man vill kika på dom: We regret to inform you...This website has exceeded the allowed monthly data transfer limit! (1.0 GB per month is the standard allowed free data transfer limit) Bra initiativ! Men satan i gatan ... jag som trodde det var fri limit på den här sajten Jag ska se om jag kan slänga upp en ftp med min gamla dator som står och skräpar i ett hörn. Aldrig får man vara nöjd. är det inte mygg så är det ormar och är det inte ormar så är det grodor .... Jag återkommer när jag fixat det hela. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 bra det ! välkommen hem btw, du är väl med nästa helg? /b Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 (edited) Så ... jag är inte den bästa på att fixa till FTP-program men nu tror jag att jag har lyckats att få till något. Pröva att gå in på Vägen mellan campen och Monrovia Lastad bil 1 Lastad bil 2 Patrull i Monrovia 9040 kommer rullande för att hämta gruppen efter patrull Fungerar det inte får ni skriva en rad så jag får reda på det och hojta gärna till om det fungerar. Det är alltid bra att veta liksom Sedan får jag se vad bredbandsbolaget säger Edited May 22, 2005 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jimbo Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 det verkar gå fint Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 bra det ! välkommen hem btw, du är väl med nästa helg? /b Tack så mycket. Tyvärr så kommer jag inte ut eftersom jag har annat för mig Grattis till du vet vad ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 (edited) det verkar gå fint Vad bra. Här kommer ytterligare en fil där vi med 9040 krossar sten som en massa exfigthers samlat. 9040 krossar sten Edited May 22, 2005 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 Mi-24 som vi har som backup när vi landsätts med helikopter i Fasama som ligger i norra Liberia. Jag är ledsen över att musiken kan vara lite fel ibland. men jag plockar klippen från en färdig film som jag har. Mi-24 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 22, 2005 Author Report Share Posted May 22, 2005 (edited) Fyra nya filer uppe medan jag ändå har ångan uppe. Med helikopter till Fasama Patrull i Fasama Patrull i Fasamas djungel Hem från Fasama Edited May 22, 2005 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
optimus Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 det verkar gå fint Vad bra. Här kommer ytterligare en fil där vi med 9040 krossar sten som en massa exfigthers samlat. 9040 krossar sten åhh va man längtar efter ljudet av den v8:an igen hoppas man får åka ner så man får köra en 90 vagn igen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Jag är ledsen över att musiken kan vara lite fel ibland. men jag plockar klippen från en färdig film som jag har. Du har inte möjlighet att lägga upp hela filmen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Här kommer ytterligare en fil där vi med 9040 krossar sten som en massa exfigthers samlat. 9040 krossar sten Tusan! Ser att det är utanför stadion. När var det? Vanlig dagspatrull? Syns att föraren har skoj i alla fall. Har tyvärr inga filmer men jag kan bjuda på två bilder där pansarskyttepluton bryter illegal checkpoint efter tips från en norsk hjälporganisation: Ett och två. Tyvärr hann skurkarna undan i djungeln, men allt var ju bara ett missförstånd enligt Pakistanierna, men lokalbefolkningen i Bopolou var ju tacksamma trots det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladde Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Klockrena filmklipp!!! Jag ska ner på 04'an och vill se mer, mer, mer! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 (edited) Du har inte möjlighet att lägga upp hela filmen? Ja! Det skulle vara toppen om det gick att ordna. Edited May 23, 2005 by martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 23, 2005 Author Report Share Posted May 23, 2005 Jag är ledsen över att musiken kan vara lite fel ibland. men jag plockar klippen från en färdig film som jag har. Du har inte möjlighet att lägga upp hela filmen? Nja... den är på 9 GB. men jag kan försöka att minska ner den lite. Jag hade alla klippen utan musik men sedan ville min dator djävlas med mig och jag fick ghosta om disken. Det blev bara musikfilmen som blev kvar. på gott och ont. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 aj..9 gb är stoort. det går inte att splitta upp den i mindre delar?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 23, 2005 Author Report Share Posted May 23, 2005 (edited) Här kommer ytterligare en fil där vi med 9040 krossar sten som en massa exfigthers samlat. 9040 krossar sten Tusan! Ser att det är utanför stadion. När var det? Vanlig dagspatrull? Syns att föraren har skoj i alla fall. Har tyvärr inga filmer men jag kan bjuda på två bilder där pansarskyttepluton bryter illegal checkpoint efter tips från en norsk hjälporganisation: Ett och två. Tyvärr hann skurkarna undan i djungeln, men allt var ju bara ett missförstånd enligt Pakistanierna, men lokalbefolkningen i Bopolou var ju tacksamma trots det. Det hade varit lite oroligheter och stenkastning runt området. Personligen tror jag att dom ville sälja stenen som låg där. Men dom fick sedan tänkta om och sälja grus efter 90:ans framfart. Direkt efter ställde vi oss i vagnsborg en liten bit därifrån och väntade på fordon från flygplatrsen, dessa skulle vi eskortera till campen. Du kan tro att lokals var arga Den illegala checkpointen var ju bara skogsarbetare som blev rädda när ni kom varför man nu skulle springa om man hade rent mjöl i påsen. Edited May 23, 2005 by ugly Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 23, 2005 Author Report Share Posted May 23, 2005 aj..9 gb är stoort. det går inte att splitta upp den i mindre delar?? Jag tror faktiskt att jag kan få ner den till runt 500 mb. Måste bara kolla igenom så den inte innerhåller något som jag sedan får ångra att jag la ut på nätet. Nu kom jag på en sak som jag måste ta bort ... Hmmmm men en halvtimme liberia ska jag nog kunna få till det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 23, 2005 Author Report Share Posted May 23, 2005 Dåså ... Här kommer filmen i näsan sin helthet. Några klipp har jag gjort. Kom gärna med synpunkter. Första halvan av filmen (44Mb = 9 minuter lång) Andra halvan av filmen (161 Mb = 30 minuter lång) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 (edited) toppen ugly... ska kolla nu. kollat första nu. Otroligt bra ugly...mer och nu har även den andra delen betraktats... Finner inga ord ugly...bra filmat. Med en berättare med basröst skulle det nog bli dramatiskt Edited May 24, 2005 by martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ladde Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Dåså ...Här kommer filmen i näsan sin helthet. Några klipp har jag gjort. Kom gärna med synpunkter. Första halvan av filmen (44Mb = 9 minuter lång) Andra halvan av filmen (161 Mb = 30 minuter lång) Dom verkar inte funka längre.. Har du gjort något nytt med dom här filmerna som inte min dator grejar eller e det nåt annat..? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
martin Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 (edited) testa att högerklicka och spara som...funkade för mig iaf. EDIT: märkte att det inte funkade för mig heller...serern är väl nere Edited May 24, 2005 by martin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ugly Posted May 24, 2005 Author Report Share Posted May 24, 2005 testa att högerklicka och spara som...funkade för mig iaf. EDIT: märkte att det inte funkade för mig heller...serern är väl nere Hejsan! Jo ... jag råkade rycka ut kabeln till dator :( :( :( och tappade mitt ipnummer Men nytt IP kommer här. ftp://85.226.116.91 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 Vad är det för låt i andra halvan av filmen efter ganska exakt 20 minuter? Haha skön Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Solon Posted May 25, 2005 Report Share Posted May 25, 2005 klockrent, tackar! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts