Kanna Posted May 20, 2005 Report Share Posted May 20, 2005 En liten resedagbok från en kille som har varit i Nordkorea och turistat. Verkar ju inte vara som Ibiza precis. http://www.skyscrapercity.com/showthread.p...81&page=1&pp=20 MÅNGA bilder så det tar en stund att ladda sidan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bushman Posted May 20, 2005 Report Share Posted May 20, 2005 har man spelat Mercenaries har man sett och förstört det mesta av det där. inget land jag känner draging till att tågluffa runt i direkt...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honken Posted May 21, 2005 Report Share Posted May 21, 2005 And computer games is exactly like the real thing. Välberättad historia. Killen som skrev verkade i alla fall ha ett öppet sinne och ha en god förmåga att ta in intrycken utan att vara alltför dömande i sina åsikter. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 21, 2005 Report Share Posted May 21, 2005 Är det inte i Kordkorea som det är strömavbrott var 10:e minut? Eller väldigt ofta iallafall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Är det inte i Kordkorea som det är strömavbrott var 10:e minut?Eller väldigt ofta iallafall? Den här bilden tycker jag beskriver välståndsutvecklingen i Nord- resp. Syd-Korea ganska väl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Är det inte i Kordkorea som det är strömavbrott var 10:e minut?Eller väldigt ofta iallafall? Den här bilden tycker jag beskriver välståndsutvecklingen i Nord- resp. Syd-Korea ganska väl. Det där var minst sagt förvånande... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Redin Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Det där var minst sagt förvånande... Jag har sett flera varianter av samma bild men där har Kina inte varit nedsläckt och det har funnits lite mer ljus i Nordkorea. Jag tror att någon helt i onödan har manipulerat bilden för att få den övertydlig. Nordkorea har rätt sorts regim för att kunna ordna en total mörkläggnining och de har så kass ekonomi att det är en rimlig besparing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Så länge man inte kan supa riktigt billigt blir nog Nordkorea ingen hit för Svenskar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Så länge man inte kan supa riktigt billigt blir nog Nordkorea ingen hit för Svenskar. Så länge det inte finns något McDonald´s där kommer nog nordkorea inte bli någon hit för jänkare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Så länge man inte kan supa riktigt billigt blir nog Nordkorea ingen hit för Svenskar. Så länge det inte finns något McDonald´s där kommer nog nordkorea inte bli någon hit för jänkare... Idiotisk kommentar, va? McDonalds + Nordkoera = Perverst Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alien Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 McDonalds + Nordkorea = Perverst Måhända, men minns att McD var bland de första västerländska restauranterna i Sovjet/Ryssland tidigt 90-tal. Världens största dessutom! (då iaf) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 McDonalds + Nordkorea = Perverst Måhända, men minns att McD var bland de första västerländska restauranterna i Sovjet/Ryssland tidigt 90-tal. Världens största dessutom! (då iaf) Ryssland tidigt 90-tal. Kommunismen sjunger på sista tonen, Glasnost och Perestrojka. Nordkorea tidigt 2000-tal: Kärnvapen, isolationism, personkult kring ledaren, nekrokrati(vet inte om det fortfanrade tillämpas), ful-kommunism och förbjudet för amerikanare att resa till NK Alltså lite skillnad. Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Var det inte också " The Dear Leader" för den nuvarande och " The Great Leader" för farsan? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Var det inte också " The Dear Leader" för den nuvarande och " The Great Leader" för farsan? Det stämmer mycket bra. Kan även nämnas att Kim Jung Il råkar vara universums bästa golfspelare, under sin första golfmatch gick han 34 slag under par det kan nämnas att Tiger Woods personbästa är 11 under par. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Var det inte också " The Dear Leader" för den nuvarande och " The Great Leader" för farsan? Det stämmer mycket bra. Kan även nämnas att Kim Jung Il råkar vara universums bästa golfspelare, under sin första golfmatch gick han 34 slag under par det kan nämnas att Tiger Woods personbästa är 11 under par. Får mig att tänka på andra, numera fängslade diktatorer som skrev böcker och pjäser som blev försäljningssuceér i det egna landet av någon anledning. Förresten, vet ens NK's befolkning vad golf är för något? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Jag slår vad om att Mcdonalds är en av dom första företag som tar sig in på nordkoreas marknad så fort diktaturen rasar ihop. Någon som vågar sätta emot? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Förresten, vet ens NK's befolkning vad golf är för något? Nej vissa individuella sporter är inte bra för det verkar inte för kollektivets bästa, utan endast för individen. Det enligt dom sovjetiska riktlinjerna. Troligtvis tänker NK's ledare likadant. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Förresten, vet ens NK's befolkning vad golf är för något? Som Vinter sa, troligtvis inte. Golf är ju som bekant ett nöje för kapitalister, Profitörer och Borgare. Alltså torde de inte känna till det. Dock så vore det ju inte fem led Nordkoeranska mått på motorvägaran. Jag tackar iallfall inte nej till 6-filig motorväg Och Vinter, angående Macedonka i NK efter nuvarande ledarens död. Glöm det. Det kommer garanterat att komma någon som är minst lika skogstokit efterföljare. Nordkoera är enligt mi åsikt världsmästare i Ful-kommunism Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vinter Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Ehhh, kund Mcdonken öppna stort i stort sätt hela gamla sovjetblocket, Vietnam, Kina ska nog inget kunna hindra att du kan beställa en BigMac i pyongyang om några år. ;) Men som turist vet jag inte om det finns så mycket att se på där, om jag skulle få för mig att åka dit skulle det vara för att just studera deras samhälle. Och se hur likt kuba det är och hur mycket som skiljer staterna åt. Men som nöjesresa....är lite skeptisk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ghostface Posted May 22, 2005 Report Share Posted May 22, 2005 Jag slår vad om att Mcdonalds är en av dom första företag som tar sig in på nordkoreas marknad så fort diktaturen rasar ihop. Någon som vågar sätta emot? Nej. Vågar inte slå vad eftersom McDonald´s symboliserar kapitalism och är ett världens mest kommersiella företag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zoran Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Sist jag var i Vietnam fanns in McD bara KFC. Har McD etablerat sig? /Z Link to comment Share on other sites More sharing options...
cougar Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Neeej nej! President och statschef är fortfarande Kim Il Sung trots att han varit död i 11 år nu. Nordkorea är alltså inte bara världens hårdaste diktatur, det är också världens enda nekrokrati. Den reella makten finns dock hos hans son Kim Jong Il. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Dock har Kim-Il- Schwong eller vad han nu hetet, fattat att befolkningen hålls glad genom att man byger FETA monument. "Presidenten" heter Kim Jung Il och hans far hette Kim Il Sung. Neeej nej! President och statschef är fortfarande Kim Il Sung trots att han varit död i 11 år nu. Nordkorea är alltså inte bara världens hårdaste diktatur, det är också världens enda nekrokrati. Den reella makten finns dock hos hans son Kim Jong Il. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Det där var minst sagt förvånande... Jag har sett flera varianter av samma bild men där har Kina inte varit nedsläckt och det har funnits lite mer ljus i Nordkorea. Jag tror att någon helt i onödan har manipulerat bilden för att få den övertydlig. Nordkorea har rätt sorts regim för att kunna ordna en total mörkläggnining och de har så kass ekonomi att det är en rimlig besparing. I dagens SvD finns en liknande bild. Där ser man också hur gränsen mellan nord och syd går http://www.svd.se/images/ettan2005/050524/...er_1000x500.jpg F.ö är artikeln där bilden finns ganska intressant http://www.svd.se/dynamiskt/rec_litteratur/did_9796725.asp# Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sgt Andersson Posted May 24, 2005 Report Share Posted May 24, 2005 Det lyser mer i Norrland än i NordKorea... tänkvärt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted May 26, 2005 Report Share Posted May 26, 2005 Mina damer och herrar....... Dagens stora NK nyhet! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted May 26, 2005 Report Share Posted May 26, 2005 Mina damer och herrar.......Dagens stora NK nyhet! Undrar om han har beställt dom härifrån? http://www.pimphats.com/wwwdotpimphatsdotc..._blackplats.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted June 15, 2006 Report Share Posted June 15, 2006 Ett till resereportage från Nordkorea, med mycket bilder. Det finns fler bilder på sidan två i forumet. Länk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.