Jump to content

Vasaloppet

ArvidA

Recommended Posts

Nja, kanske inte i år..eller rättare sagt, nä!

men någon gång skall jag göra det. Det är ju något av Sveriges minne, att man sedan får motion samtidigt gör ju inte saken värre. Synd bara att jag bor så långt söderut. Blir ganska dyrt att åka uppåt bara för att skidlöpa....

>>Nifelhel

Om du vill ha med bandvagnen så får du gärna åka sakta längs med sidan av mig. Om du har med dig någon i bakvagnen som kan servera blåbärssoppa och kex så får du säkert diplom för "herderliga insatser" eller "tack vare dig så kunde andra fortfölja". :)

lite liknande det som står på nijmegenmedaljen (en av dem)

Men ändå ;)

Förra året åkte jag en bit av Vasaloppet i en gammal BV 202!

:cool:   :cool:

Jag var med och hjälpte spårpersonalen, kommer nog att vara där i år också, men då får jag nog nöja mig med att åka min egen skoter...

Förra året åkte jag en bit av Vasaloppet i en gammal BV 202!

:cool:   :cool:

Jag var med och hjälpte spårpersonalen, kommer nog att vara där i år också, men då får jag nog nöja mig med att åka min egen skoter...

Åka skoter...Det är inte helt fel det heller ;)

som en bandvagn fast utan "vagn" :P

Åka skoter...Det är inte helt fel det heller ;)

som en bandvagn fast utan "vagn" :P

Nej, det e kul som satan med skoter, men nog tyckte jag det var roligare att plåga 206:an i lumpen, dom är väldigt roliga att hoppa med :)

Är det någon här på forumet som tänkt åka Vasaloppet i år?

Har inte Vasaloppet i år redan varit?

HAHAHAH

Att ingen annan har tänkt på det! :)

Men det borde ju stämma för det sker väl i feb-mars nån gång ?

*Skäms i min okunskap* :(

Fel av mig. Ber om ursäkt.

Jag omformulerar frågan så här:

Är det någon här på forumet som ska åka Vasaloppet första hegen i mars år 2003?

Bättre så?? :)

Det var ruskigt nära att hela min GU-pluton åkte förra året, det hela stöp p.g.a. att man inte fick åka med vapen/stridsutrustning och Vita Blixten. Hade varit klart fränt, F21 hade t.o.m. lovat att sponsra med anmälningsavgifterna.

Jag och 3 till lumpenpolare från norr åker däremot 2003, ligger redan i hårdträning (4 öl och en hamburgare!) :D

@Carl,

Har du också tänkt åka nån gång, eller?

Ett tips för er som tänkt er åka år 2003 (om det finns några): Det är Vasaloppskväll på Skidsport i Bromma den 28 oktober.

Det är öppet mellan 18.00-21.00 och det kommer att finnas massvis med längdgrejer till nedsattpris.

Den ordinare personalen kommer även att vara utbytt mot säljare ifrån de olika företag som gör längdgrejerna, som är minst sagt experter på det de säljer. (inget ont om den ordinare peronalen)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...