kenshiro Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 undrar om några jägare eller andra förband tränar kniv?, ingår det i självförsvars träningen? någon som vet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patron Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 Bajonett liknar lite utav en kniv tycker jag: http://forum.SoldF.com/index.php?showtopic=663 //Patron Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rokare Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 stridskniv? läst bravo två noll? utveckla gärna lite vad du menar.. lära sig försvar mot, lära sig använda osv... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 Jag minns min egen lycka och förhoppning den där dagen då jag läste knivutbildning på dagschemat under vpl... Sedan så stod vi bakom kasernen hela dagen och övade på att tälja en vedkloss enlig säki Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Van der Kaye Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 @Kenshiro Kolla din PM Mvh Van der Kaye Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AnimalMother Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 Under Närkampsutb. (Krav-Maga) tränade iallafall vi försvar mot kniv, vridningar m.m. nyttigt att iallafall ha fått testa på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Plut.Sjv.AQ Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 Under skydsvaktsutbildningen hade vi viss utbildning i hur man slås och framför allt försvarar sig med kniv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mackan_666 Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 Vi har iaf Krav-Maga då man lär sig självförsvar imot alla tänkbara attacker både civila och militära. Knivförsvar har man lärt sig en hel del, men att attackera med kniv är ingen speciell teknik det är bara till att hugga och hugga, Kniv använder man ju inte så mycket, endast som t ex i bravo två noll annars är det ju i stridens hetta och det är bara till att hugga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fredriksson Posted May 18, 2005 Report Share Posted May 18, 2005 men att attackera med kniv är ingen speciell teknik det är bara till att hugga och hugga Jasså? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerle Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 att attackera med kniv är ingen speciell teknik det är bara till att hugga och hugga, Kniv använder man ju inte så mycket, endast som t ex i bravo två noll annars är det ju i stridens hetta och det är bara till att hugga. att attackera med M16A2 är ingen speciell teknik det är bara till att skjuta och skjuta, M16A2använder man ju inte så mycket, endast som t ex i bravo två noll annars är det ju i stridens hetta och det är bara till att skjuta. Det lärde vi oss i boot camp. För att inte få kniven tagen ifrån sig och sen få tillbaka den alltför permanent så krävs det lite mer än att bara hugga och hugga, i alla fall mot en någorlunda kompetent motståndare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kenshiro Posted May 19, 2005 Author Report Share Posted May 19, 2005 stridskniv? läst bravo två noll? utveckla gärna lite vad du menar.. lära sig försvar mot, lära sig använda osv... haha! jo, jag läser den just nu måste säga att jag blev tagen lite på sängen där ;) måste även hållamed Gerle, tror inte det bara är att sticka kniven i i motståndare... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lord Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Tänker alltid på de två irakierna som överlevde där ute i mörkret när gruppen satt med knivarna dragna. Hoppas alltid att boken getts ut på arabiska eller att de läst den på engelska och känner igen sig /Lord Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest papp Posted May 20, 2005 Report Share Posted May 20, 2005 Låg på k4 och kniven använde man rätt ofta. Dock aldrig till att sticka i andra människor. Det är därför man har ett vapen så man skjuta dom istället misstänker jag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts