Jump to content

"The Annoying Thing" är tillbaks

Guest J-Star

Recommended Posts

Guest J-Star

http://hem.bredband.net/privaten/pics/frog.swf (8 meg download... tar lite tid)

"The Crazy Frog" som den här skapelsen - mot skaparens önskningar - också heter har till och med en Wikipedia-sida. Där finns länkar till den ursprungliga animationen om någon mot förmodan skulle missat den.

http://en.wikipedia.org/wiki/Crazy_Frog

/Micke

Laddade hem låten på p2p för någon vecka sedan i hopp om att den i alla fall skulle var lite bra. Men den var inte ens det.

-->Kanna :blink: <--Den som har gjort skräpet.

Guest J-Star

Du får vad du betalar för, snåljåp. :P

Själva låten i sig är tämligen intetsägande... men videon tycker jag är skoj. Snyggt gjord. :blink:

/J

2002026_8076.jpg

"Jag möter stenhårt motstånd i Sverige från små men motiverade patruller.. jag blir så ledsen.. kan vi inte slå oss ihop du och jag, tillsammans erövrar vi världen så schnappt det bara går.. *snyft*"

Jag anar en skrämmande allians som närmar sig...

GMY

Rokare

B)

"Jag möter stenhårt motstånd i Sverige från små men motiverade patruller..

KL anmäler möjlighet till överfall mot denna obnormitet..

men gahha..smärta..hemsk sak..

Har visst blivit etablerat att den där röstslingan "riggading ding ding ding..." = "Crazy frog" :baskerHV:

Ljudslingan är från början från ett radioinslag när en kille beskriver ljudet av en bil (mins inte exakt, var så länge sedan jag hörde den).

Förändringen har skett på grund av ett mycket ont väsen som många känner som "Jamba". :baskerHV:

Guest J-Star
Har visst blivit etablerat att den där röstslingan "riggading ding ding ding..." = "Crazy frog" :/

Ljudslingan är från början från ett radioinslag när en kille beskriver ljudet av en bil (mins inte exakt, var så länge sedan jag hörde den).

Förändringen har skett på grund av ett mycket ont väsen som många känner som "Jamba". :baskerHV:

Andra länken i första postningen i denna tråd...

/J

Har visst blivit etablerat att den där röstslingan "riggading ding ding ding..." = "Crazy frog" :/

Förändringen har skett på grund av ett mycket ont väsen som många känner som "Jamba".  :lol:

Andra länken i första postningen i denna tråd...

/J

:D Ojdå... andra gången jag får en sådan tillsägelse sedan i morse. Har inte ögonen med mig idag. :P

Det är faktiskt en kompis till mig som gjorde originalanimationen i rent övningssyfte för att lära sig Lightwave. Han utgick från ljudfilen "två-taktare" och hade animationen som showreel på sin företagssajt. Det finns även en annan rätt skön figur som heter Ijon Tichy, Space Traveller, där Ijon sitter på en bar på någon space port och lipsynkar Bill Barliman Smörblommas repliker från LOTR - FOTR.

Hur som helst fick han och killen som ursprungligen skapat ljudfilen tag i varandra när Erik (animatören) kontaktades av Jamba som ville köpa rättigheterna till hela klabbet. Resten är, som man säger, historia...

Jag vet inte om det finns något annat roligt på sajten just nu men för den nyfikne kan man ju kolla in TurboForce3D.

Så, my claim on fame...

• 2 weeks later...
För er som tröttnat... B)

Länk

OT

Vad heter den låten som kommer när man kickat iväg honom

/OT

Det står i första länken i första inlägget...

Det jag syftar på är det lilla spelet där grodan pangas iväg i den citerade länken, kommer den tillräckligt långt så spelas en liten snut upp.

Guest J-Star
För er som tröttnat... B)

Länk

OT

Vad heter den låten som kommer när man kickat iväg honom

/OT

Det står i första länken i första inlägget...

Det jag syftar på är det lilla spelet där grodan pangas iväg i den citerade länken, kommer den tillräckligt långt så spelas en liten snut upp.

Och återigen: det står i första länken i första inlägget i den här tråden! :)

Låten heter Axel F, blev känd via Beverly Hills Cop-filmerna (Snuten i Hollywood).

/J

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...