Jump to content

Hur mycket fordon ha FM?

skinner

Recommended Posts

Som topic. Hur många fordon har FM? T.ex. hur många lastbilar har man? Hur många terrängbilar har FM? Hur många "civila" bilar äger FM? Hur många pansarbandvagn 302, pansarbandvagn 401, Strf90 (familjen allså alla modeller), Hur många pansarterrängbilar? Hur många bandvagnar?

Ingen skoluppgift denna gång utan var bara intresserad av att veta antalet.

Snart lär det bara vara en förlängd 245:a som ÖB åker i kvar. Resten har balterna eller något överskottsbolag/skrot. Blir väl så under FB08... :/

knappt så man vågar tänka en sån vacker tanke..

menar du att sveriges nästan 200 år av fred kan utökas till att hela europa får fred i 200 år att försvarsmakten inte egentligen behövs utan endast polis och räddningsverket för svårare händelser..

ibland tappar man all tro när man läser alla "möpar", men kanske finns hopp i världen då trots allt?

Såg en tgb 11 igår. Har också klättrat på en strv121 och strv122 så då är vi uppe i minst tre. :ph34r:

För att vara ärlig kan du ju börja addera de data som rapporteras in till FN. Länken ligger här på forumet någonstans. Jag är dock osäker på om fordon typ Sprinter rapporteras.

Jag är dock osäker på om fordon typ Sprinter rapporteras.

Samma här. Jag som låg i flygvapnet såg en jädrans massa olika fordon som användes för att sopa banorna, tankbilar, diverse traktorer m.m. Har svårt att tro att fordon typ militärcykel och åkgräsklippare rapporteras in :).