Hornet Posted May 16, 2005 Report Share Posted May 16, 2005 Flashpoint2 site channel 2 klicka längst ner på tv så får ni fram knappar blädra till kanal 2 Armed Assault Förmodligen OFP till Xbox Flashpoint 2 bilder tyvär värkar Codmasters ha dragit sig ur så det kommer nog inte heta Operation Flashpoint 2 As the Codemasters logo has been removed from the site design and since Bohemia Interactive will show the OFP sequel on E3 without a publisher, We can guess they had to change the OFP Sequel name since "operation flashpoint" belongs to Codemasters... ftp://www.flashpoint1985.com/e32005/FP2e3shot01.jpg ftp://www.flashpoint1985.com/e32005/FP2e3shot02.jpg ftp://www.flashpoint1985.com/e32005/FP2e3shot03.jpg ftp://www.flashpoint1985.com/e32005/FP2e3shot04.jpg ftp://www.flashpoint1985.com/e32005/FP2e3shot05.jpg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted May 16, 2005 Report Share Posted May 16, 2005 Hmmm... Inte en enda fungerande länk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 16, 2005 Report Share Posted May 16, 2005 Funkar för mig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 16, 2005 Report Share Posted May 16, 2005 Hmmm... Inte en enda fungerande länk. Jodå, denna fungerar... och det är inga dåliga bilder heller Och det komemr tydligen att heta Armed Assault OPF 2 Screens Och denna: OPF 2 Screens (2) Säg vad man vill men jag tycker att detta verka VÄLDIGT lovande Och så ett litet bildspel med animation ocn tal: Bildspel Officiell hemsida Armed Assault GUD FINNS! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted May 16, 2005 Author Report Share Posted May 16, 2005 Armed Assualt är troligen XBOX OFP. channel 3 på www.Flashpoin2.com är troligen OFP2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 16, 2005 Report Share Posted May 16, 2005 nähä.. nu MÅSTE jag blanda mig i: Kanal 1 == inget ( http://www.flashpoint2.com/tvhtml/podstranky/1.php ) Kanal 2 == Xbox ( http://www.flashpoint2.com/tvhtml/podstranky/2.php ) Kanal 3 == FP2 (flashpoint2) ( http://www.flashpoint2.com/tvhtml/podstranky/3.php ) bevis: jo, 2:an visar gamla ofp i ny förpackning, precis som Xbox versionen skulle vara, den har fått ett töntigt namn. precis som är vanligt med console spel. Gubbarna osv är samma som i OFP, dvs 1985 tiden.. Varför 3:an visar FP2, grafiken är helt annorlunda, (kraftigt förbättrad version) samt enheterna osv liknar något modert vilket FP2 sagt sig vara. Troligen det sandhögen menade men tog fel på kanal namnen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted May 19, 2005 Author Report Share Posted May 19, 2005 då var det klart Armed Assault är en ny motor till OFP Res LONG LIVE BIS Bi forum topic abut it Edit hemsidan har öppnat http://www.armedassault.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest J-Star Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Mycket vackert! Hoppas de inte tummar på spelmotorn i övrigt utan behåller den stora handlingsfriheten (det som jag älskar mest med OFP). /J Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted May 19, 2005 Author Report Share Posted May 19, 2005 Press release – New game from Bohemia Interactive Studio Prague, Czech Republic – 19th May 2005 Armed Assault Format: PC CDROM Genre: First person military combat Release date: Q4 2005 Publisher: To be determined Bohemia Interactive Studio is proud to announce the development of the first person combat game – ARMED ASSAULT. Brought to you by the creators of Operation Flashpoint*: Armed Assault will reacquaint gamers with the ultimate in realistic, combat gaming. Armed Assault features a new engine with a fresh modern setting. Freedom of action and immersive complex environments, blended with a unique touch of total simulation. Get ready to explore massive environments. Combat intelligent enemies that try to outthink and outmaneuver you. Preserve the lives of yourself and your squad members in the heat of a modern armed conflict. Compatible with community created content Large selection of playable military and civilian gear and vehicles Fight for freedom in a new storyline Map covering over 100 sq. km, in extreme detail Comprehensive multiplayer support with join in progress Customizable game with built-in mission editor About Bohemia Interactive Studio: Bohemia Interactive Studio, headquartered in Prague, Czech Republic, is an independent game development studio that focuses on developing state of the art computer entertainment software and the research of advanced real time 3D graphics, artificial intelligence and physical simulation technologies for real-time interactive environments. Previous titles include the 1.5 million selling, multiple award winning PC game Operation Flashpoint*. Proprietary technology created by Bohemia Interactive Studio is also powering military simulation programs run by USMC, US National Guard, ADF and other military organizations worldwide. blå färg det viktigaste Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Fyfan va gyttans. Det kommer alltså kräva OFP:R eller vadå? Hoppas man gått förbi en del begränsningar i OFP-motorn, såsom uppsutten strid och robot monterad på jeep osv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hornet Posted May 19, 2005 Author Report Share Posted May 19, 2005 robot på jeep har ju comunityt löst Simon ;) det är ju en helt ny motor så vist dom borde kuna löst det mästa The ultimate realistic combat simulation experience brought to you by the creators of Operation Flashpoint*. recharges in a new engine with additional fresh, modern time setting. Freedom of action and immersive complex environments blended with unique touch of total realism return in this new game. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Förhoppnigsvis på behåller de den geniala editorn i spelet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Förhoppnigsvis på behåller de den geniala editorn i spelet... Och kanske gör den ÄNNU bättre! Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 jag hoppas det inte kommer kräva resistance.. A) locka betydligt fler nya istället för oss ofp veteraner.. B) Slippa behöva "installera ofp, resitance, patcha" innan man skall lägga in AA.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Förhoppnigsvis på behåller de den geniala editorn i spelet... Och kanske gör den ÄNNU bättre! Amen! Vore ju guld om de kunde förenkla sättet att lägga in egen musik i sina banor eller att waypoints blir enklare att använda. Och så skulle jag mycket görna se en funktion döär man kan bestämma vilka sidor som gillar varandra. Tänk te.x en bana dör amerikanska och ryska styrkor är på samma sida. Vore ju rät fräckt. OCh med tanke på att det kalla krige är passé så vore det ju bara realismhöjande i mitt tycke. Leve OPF2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Förhoppnigsvis på behåller de den geniala editorn i spelet... Och kanske gör den ÄNNU bättre! Amen! Vore ju guld om de kunde förenkla sättet att lägga in egen musik i sina banor eller att waypoints blir enklare att använda. Och så skulle jag mycket görna se en funktion döär man kan bestämma vilka sidor som gillar varandra. Tänk te.x en bana dör amerikanska och ryska styrkor är på samma sida. Vore ju rät fräckt. OCh med tanke på att det kalla krige är passé så vore det ju bara realismhöjande i mitt tycke. Leve OPF2 rätt enkelt göra det redan nu ju Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 19, 2005 Report Share Posted May 19, 2005 Förhoppnigsvis på behåller de den geniala editorn i spelet... Och kanske gör den ÄNNU bättre! Amen! Vore ju guld om de kunde förenkla sättet att lägga in egen musik i sina banor eller att waypoints blir enklare att använda. Och så skulle jag mycket görna se en funktion döär man kan bestämma vilka sidor som gillar varandra. Tänk te.x en bana dör amerikanska och ryska styrkor är på samma sida. Vore ju rät fräckt. OCh med tanke på att det kalla krige är passé så vore det ju bara realismhöjande i mitt tycke. Leve OPF2 rätt enkelt göra det redan nu ju Nej, inte om man är ny inom området. Tog ett tag innan jag lärde mig det... Om det säger mest om mig eller om editorns svårighet låter jag vara osagt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 20, 2005 Report Share Posted May 20, 2005 Nytt drös med bilder från OPF2 För avv vara typ, pre-beta, så ser det jäkligt snygg ut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Snauhi Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Skulle inte bara vilja se Ryssland vs USA Skulle vara kul fast med Israel-Syrien i Golan höjderna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 23, 2005 Report Share Posted May 23, 2005 Undrar vad systemkraven kommer landa på. Sitter nog iofs ganska säkert ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.