Jump to content

SoldF Serie

Jesper86

Recommended Posts

Hejsan,

hadde planer att teckna för 91:an, som ni såg i min andra tråd, som nu är borttagen på min begäran :baskerKav:

Men när jag höll på att prova teckna en serie, inte bara en ruta som jag gjort innan märke jag att det

var svårare än jag trott.

Så nu kom jag på den strålande ideen att göra en serie åt er - helt gratis hehe

Men jag behöver så klart er hjälp, då ni MÖPar ska vara med och forma serien, komma med

konstruktiv kritik, och med olika förslag.

Just nu behöver jag hjälp med huvudfigurens biografi.

En bild - (inte fastställt om han ska se ut så här)

svensksoldat.gif

Namn: ?

Befattning: ?

Befattningen ska helst vara någon tjänst där han är utomhus och inte i olika fordon (tyvärr era pansarsluskar). Men det

är av en anledning, nämligen att det ser inte så kul ut med en serie där man får se huvudpersonen sitta i ett trångt utrymme

mesta delen av serien t.ex. inne i en pansarvagn, personbil, lastbil, you name it.

Sen hur han ska vara som person, om han är snäll, lustig, arg och så vidare.

Ska han vara gruppbefäl, plutonbefäl eller vanlig soldat?

Ska han vara med i hemvärnet eller armen, officer eller värnpliktig?

Mer frågor kommer om jag kommer på några.

Ni behöver inte hjälpa till, och säg inte saker som "har du ingen egen fantasi", för det har jag viserligen

men, det är ju ni som ska behöva läsa serien.. Då tror jag ni uppskattar den mer om ni haft ett finger

i skapandet av de olika figurerna.

P.S Ska lägga upp några bilder på teckningar jag gjort om jag får tag på en scanner i dag.

Han är nog lite för lik 91:an Karlssons befäl Lt Bourdong för att det ska funka. Ändra på honom något, så blir det säkert succé.

Jag har själv aldrig sett Lt Bourdong, men det ska jag ändra på snarast :baskerHV:

Här har ni några teckningar jag gjort med 91:ans figurer

Edit: Såg att mina databild kunskaper inte var de bästa.. jag har klippt och klistrat från olika scanningar, ibland genom att ta skärmbild.. aja skit samma :P

figurer.gif

87:an nere till höger, är han ritad på baksidan av ett papper från Liseberg, månne?

haha ja, hadde inget papper.. Översten, och Damen nere till vänster är också målade på lisebergspapper.

Tänkte skryta lite då jag skickade dessa bilder till Jonas Darnell (tecknare för 91:an och har serie tidningen Herman hedning, fick då följande som svar!

Bra! Det ser mycket lovande ut, tycker jag :/ Betydligt bättre än mina första sidor - i tryck.

Hehe fick svar av Björn i dag och det ser inte så ljust ut just nu!

Hej!

Jag tycker nog att du får träna ett tag till på detaljer. Dessutom ser flera av bilderna kalkerade ut. 87:an och översten var okej, men ser som sagt “plankade” ut.

Hälsningar

Björn Ihrstedt

Redaktör

Då får jag väl påbörja arbetet med att göra en serie åt er, och träna på detaljerna och så!

Okej, jag tycker ideen med att han skulle vara ingenörsoldat passade bra.

Ska han vara en klantig kille som vill väl, eller en elak grabb som spränger fel

med flit?

Elak är nästan roligast va? Med tanke på att 91:an som är snäll nästan blivit en bifigur i sin egna serie. Och så behöver vi ett namn, ett rätt så svenskt men ändå lite lustigt kanske?

Första serien vill jag bara ha en sida lång färdig serie.. max två.. Nån som har nån bra idee?

Du som skrev om Haubitsen som blev borttappad, det är en bra idee men den skulle nog bli lite väl lång!

Mvh

Jesper

Han ska ju helt klart vara vanlig menig soldat så att han åker på alla bajsmackor och så att alla befäl kan hacka lite extra på honom.

Svensk var för övrigt bra som namn. "Soldat Svensk" :camo:

/Lord

• 3 weeks later...

Ni får ursäkta att det inte blivit någon serie än men jag håller på och klurar lite på de olika personligheterna och försöker komma på något bra manus..

Om 7 minuter är det Sveriges nationaldag, här är Mr Svensk på nationaldagen :banana

svensknada.jpg

(tog kort med min digital kamera som kostade 200 kr)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...