Jump to content
Sign in to follow this  
Meduza

Webbsidor som snott bilder och text

Recommended Posts

då var det dags igen

http://VI VILL INTE GE DESSA SIDOR GRATISREKLAM/auction/Militara_Sa...er/aid_23676149

Diskusion som rör bilder utanför SoldF.com läggs i annan tråd tack.

/ BlåGul

Diskusion som rör bilder utanför SoldF.com läggs i annan tråd tack.

/ BlåGul

Dela gärna på tråden och flytta till markan.

Edited by Dajo

Vet inte hur det är med kammo-bakgrunden här på SoldF men jag såg just en sajt (http://karp.gundrastorp.se) som använder den bilden och det komiska är att sajten ligger på en server som jag äger och administrerar så, tja, skall jag upplysa gänget om de bör ta kontakt med Henrik och fråga snäääällt eller skall jag be dem ta bort på stubben?

Edited by Wilk

Det behövs inte, 90-bakgrunden har Henke vart snäll nog att lämna den öppen till andra att använda så lände den typ inte missbrukas. Varför man nu vill ha den på en "fisksida" vet iofs inte..

jag måste erkänna

under dreamweaver-utbildningen i skolan så var vi tvunga att göra en hemsida och jag valde att göra en om hvu eftersom jag är aktiv medlem där

härifrån sodde jag 90-bakgrunden och några bilder på utrustning som vi använder

jag tänkte att det kanske skulle vara okej eftersom det var ett skolprojekt och bara runt 2 lärare skulle kunna se den

den blev faktiskt ganska bra, fast när jag skulle visa den så sket sej allt eftersom jag hade sparat bilderna på fel mapp

min fråga:vardet okej, eller kommer det bli värsta efterspelet med rättegångar och allt nu när jag har erkänt

Först (som vanligt) vill vi att ni läser den info som redan finns. I detta fallet: http://www.soldf.com/copy.html

Därefter ställer ni frågor utifrån den info som har ni läst, t.ex om det är något ni inte förstår eller om det något ni vill att vi ska förtydliga. I detta fallet står svaret mer eller mindre i klartext på sidan jag angett.

Först (som vanligt) vill vi att ni läser den info som redan finns. I detta fallet: http://www.soldf.com/copy.html

En liten korrektion angående det som står om kakor på den sidan.

www.soldf.com använder inga kakor, men forum.soldf.com gör det. Jag har i skrivande stund sju kakor från forumet (session_id, mqtids, topicsread, modtids, coppa, pass_hash och member_id).

Hittade denna sida med psg90-bild längst ner till höger.

Nog kommer väl den från soldf.com, men det kanske är rapporterat redan...

Koskela

Kul för fotografen ifall han inte har givit tillstånd för hemvarnet.se att använda den bilden. Kan komma att rulla ner många sköna pengar i hans ficka i sådna fall :D

Tack för tipset!

Jag får kontakta dem när jag kommer hem.. Bilden är inte min egen, utan min gruppkollega från Ks06 Nicklas Nessemo.

Vissa sidor har fått tillstånd att använda vissa saker, men jag kan inte minnas att jag tillåtit denna bild. Får kolla i tillståndsarkivet. Dessutom aldrig utan att hänvisa till SoldF.com.

TV4:a var på jakt efter att få använda den bilden tidigare i något program, men det blev inget av det då deras uppsåt inte var klarlagt och hur mycket det skulle kosta.

Eftersom SoldF.com inte är ute efter att tjäna pengar oavsett konskvens vill vi inte medverka i program som syftar till att såga Försvarsmakten eller soldater på ett orättvist sätt.

Okej, vill något trafikmagasin göra ett repotage om MB Sprinter, kan de gladeligen få ta del av mina negativa synpunkter och låna bilder gratis ;)

Ny "lånad" bild på tradera....

[LÄNK till auktion om Kroppsskydd 94]

EDIT: BORTTAGEN LÄNK, se nedan/Henke

@Fk Satan: TACK!

Anmält.

Dessutom starkt misstänkt som stöldgods då Kroppsskydd 94 inte direkt säljs på den civila marknaden.

Tar bort länken för att inte ge säljaren exponering.

/Henke

Tradera har nu tagit bort försälningen :)

Vi kanske borde anordna en "Militärt stöldsgods Task Force".

Alltså anmäla alla typer av försäljning av militärt stöldgods.

Personligen tycker jag mycket illa om att folk stjäl militär utrutsning och sedan försöker sälja den.

Jag har lite mer förståelse för dem som försöker tillskansa sig extra materiel och sedan brukar den i tjänsten. Då används den och antagligen höjer förbandets duglighet, försöker man däremot sälja den har man helt andra syften.

Tradera har nu tagit bort försälningen :)

Vi kanske borde anordna en "Militärt stöldsgods Task Force".

Alltså anmäla alla typer av försäljning av militärt stöldgods.

Personligen tycker jag mycket illa om att folk stjäl militär utrutsning och sedan försöker sälja den.

Jag har lite mer förståelse för dem som försöker tillskansa sig extra materiel och sedan brukar den i tjänsten. Då används den och antagligen höjer förbandets duglighet, försöker man däremot sälja den har man helt andra syften.

Nja... För viss mtrl som säljs där brukar jag införliva i den militära organisationen igen. Så FM får tillbaka den utrustningen och jag är villig att betala det ur egen ficka. Men mer "oanvändbara" saker som splittervästar osv kanske man kan anmäla osv.

Då gäller det att vara riktigt säker på att det ÄR stulet.

Som redan påpekats i Tradera-tråden i mtrl-platsen så har försvaret sålt ut de mest konstiga saker.

Då gäller det att vara riktigt säker på att det ÄR stulet.

Som redan påpekats i Tradera-tråden i mtrl-platsen så har försvaret sålt ut de mest konstiga saker.

Eftersom vi inte kan döma någon, bara påpeka för Tradera m.fl. att så KAN vara fallet... så ser jag inte problemet.

Jag tycker det är synd att det är så uppenbart att förrådspersonal, kvartersmästare, etc säljer stulen fabriksny materiel på dessa sidor. I vissa fall hundratalsgånger.

När man vet hur svårt det är för folk i frivilligorganisationer att få ut lämplig utrustning.

Det är jo bara att göra en polisanmälan Man bryter jo mott All Rights Reserved. :tveka:

Kan du förklara lite vad du menar med ”All Rights Reserved” för att vara polisman verkar du vara synnerligen dåligt påläst.

:eeh:

Hur gör ni med stulna bilder som har blivit beskurna så att texten "henrik svensk 1996" har försvunnit?

Går det att hävda sin äganderätt till bilderna iaf?