Jump to content

För anpassning till ett civilt liv?

Klinken

Recommended Posts

SLUTA ANMÄLA ER I TID OCH OTID!

Spärrvakten i tunnelbanan är ej intresserad av upplysningar typ: "Fänrik med en man på väg till T-Centralen"

LÅT BLI ATT SOVA I YTTERKLÄDERNA!

Familjen brukar inte uppskatta att man drar ytterrocker över sig och rullar ihop byxorna till kudde. Civilt används så kallade sängkläder.

CENTRALVÄRMEN SKÖTER SIG SJÄLV!

Det är ingen idé att tilldela familjen eldposter och placera dom vid elementen. Dom lyder iallafall inte, och förr eller senare märker man att elementen klarar sig utan tillsyn.

TELEFONEN FUNGERAR!

Det är ingen idé att ringa upp Telia varje timme och höra efter om man direktförbindelse på tunga kabeln till Göteborg. Så kallat förbindelseprov med släktingar uppskattas inte.

MASKERA INTE ALLTING!

Det är fullkomligt meningslöst att täcka över cyklar, trädgårdsmöbler mm mm. Det är även fullkomligt idiotiskt att slänga sig själv i skydd varje gång ett SAS-plan passerar över tomten. SAS flyger inte över tomten för att spana efter cyklar och möbler.

AVRUSTA FANTASIN!

Det funkar inte att motivera en omväg till ICA-butiken runt biljardhallen med att vägen är minerad. Ingen tror på sådana påhitt....den civila mineringen är obefintlig.

SLUTLIGEN ETT PAR KORTA RÅD!

Begär inte lösen av brevbäraren.

Peka med finger...inte hela handen.

I en civil kostym behövs INTE...hudsalva, skofett, maskeringsfärg, kex, läskstång, extra strumpor, druvsockerdryck och matbestick. Det gör endast omvärlden beklämd!

Friden liljor // Fk Klinken

Guest Hanfot

Jag muckade -96 och går fortf runt i marschkängorna. Har dock bytt emellanåt.

Har också FM kalsonger som vanligaste plagg undertill.

Fast jag är skadad tror jag.

Det säger iaf alla mina snälla och ärliga kompisar.

:D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...