granQ Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Läste lite om tråden där kimster undrade över att alla vill göra så "hårda" utbildning, och alla filmer tex FMJ, Plutonen osv osv. kom upp.. så vad finns det för sköna "anti" filmer... M.A.S.H är mitt första bidrag.. handlar bara om "sjukvårdarna" och "anti krig" osv... Repmånad (gränszon.. men måste nämnas.. sambandspersonalens heliga film) Klarar vi 10 st? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Kellys hjältar. Det var väl inget dreamteam som skulle göra stöten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 11, 2005 Author Report Share Posted May 11, 2005 Kellys hjältar.Det var väl inget dreamteam som skulle göra stöten? nja, är väl ändå "action".. men såfall kan man ju ta: döden på larvfötter... är ju straffkompani? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Stalingrad. Handralr ju feninitivt om "the boots on the ground" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Sant... dåligt exempel. Tv-serien China Beach om ett fältsjukhus i Vietnam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Det Finska Vinetrkriget av Pekka Parinen (tror jag han heter). Handlar om en samling högst alldagliga bönder som kämpar mot ryssen. Bästa krigsfilmen någonsin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lockwed Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Född 4,e juli, och apocalypse now(förvånad att ingen sagt den än ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jasså? Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 "På västfronten intet nytt" verkligen en anti-film. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patroels Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Sen är det ju Deer hunter... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tivaljör Posted May 12, 2005 Report Share Posted May 12, 2005 Inte alltför mycket pro-war i dessa... In the army now Sgt. Bilko Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted May 12, 2005 Author Report Share Posted May 12, 2005 ojsan.. nu blev det fel.. menade inte "anti krig" krigsfilmer.. utan kan vara väldigt pro krig om dom vill.. huvudsaken är att det är inte frontlinjer eller stridande förband.. Kommit några exempel.. Tar på mig felet, forumlerade det hela fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
odenmedic Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 En favorit....... Good morning Vietnam :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Tja.....Plutonen är ju inte helt fel! B) Sen gjorde väl Michael J Fox och Sean Penn en Vietnam film som jag har glömt namnet på. Full metal Jacket är väl en annan "fotfolks film" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Ingen krigsfilm men en tv-serie: "A family at war". De flesta här hade ingen aning om sin egen existens när den gick på tv. Ännu en Tv-serie: "Secret army". Den borde några fler känna till. Undrar hur många som kommer ihåg Kapten kloss? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Ännu en Tv-serie: "Secret army". Den borde några fler känna till. Du menar väl inte "Allå Allå Emliga Armén" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam Wilhelm Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Jag säger bara: Kessler!!! Urtypen för en effektiv nazistbyråkrat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Tja.....Plutonen är ju inte helt fel! B) Sen gjorde väl Michael J Fox och Sean Penn en Vietnam film som jag har glömt namnet på. Full metal Jacket är väl en annan "fotfolks film" På vilka sätt passar de in på granq:s beskrivning? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bappelsinmannen Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 På vilka sätt passar de in på granq:s beskrivning? så vad finns det för sköna "anti" filmer... Varken Plutonen eller de andra filmerna jag nämnde är ju speciellt pro-war! Eller har du en avvikande åsikt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_Confused Posted May 13, 2005 Report Share Posted May 13, 2005 Varken Plutonen eller de andra filmerna jag nämnde är ju speciellt pro-war! Jag tror att det var det här som simon menade: ojsan.. nu blev det fel.. menade inte "anti krig" krigsfilmer.. utan kan vara väldigt pro krig om dom vill.. huvudsaken är att det är inte frontlinjer eller stridande förband.. Kommit några exempel.. Tar på mig felet, forumlerade det hela fel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.