Jump to content

Mögelallergi LA01 och LA02

Recommended Posts

Har nu börjat bli lite fundersam. Låg inne LA02 och hörde där att många från LA01 anmält framkommen mögelallergi. Har nu i princip varje morgon varit täppt i näsan sedan jag kom hem. Har fått rutin på att gå upp och snyta mig. Känns även att man fått mycket sämre flås under träning. Vet inte om det bara beror på att man varit ganska slapp sedan man kom hem eller om möglet kan ha inverkan på konditionen också

Såg själv när vi rev våra bostadstält i slutet på LA02 (till förmån för barracker) att stora delar av golvet var kolsvart av mögel. Samtidigt låg det gammalt vatten mellan tältduken och trägolvet. Vi rev och skar upp övrig tältduk som även den var full av mögel utanpå.

Och där har man bott i 6 mån. :blink:

Vill höra om andra har/haft likartade problem och vad FM har sagt ifall ni varit i kontakt med dem.

Är också intresserad av erfarenheter ifrån mögelbaracker på balkan.

Gå och testa dig kan också vara något annat....Kände du detta när du var därnere eller kom det när du kom hem...

Ibland så kan man ha allegier som inte visar sig innan man har utsatts för det i stora mängder.

När jag flyttade hit till Texas så hade jag ingen allergi men nu så har jag pollen skiten som jag alldrig har kännt av tidigare...

Kan ju också va en infektion i näsan eller att du andvänder för mycket näsdroppar..

MVH

Olaevil

Det pågår en undersökning personalen från LA 01 angående mögelproblemen. Genom de blodprov vi lämnade vid in- och utryckning kan man kolla om man har utvecklat mögelallergi. Gör en arbetsskadeanmälan, då måste FM undersöka ditt ärende. Kontakta personalavdelningen vis ATK för blanketter. Säg till ev. kollegor från LA 02 som har samma problem att göra arbetskadeanmälan. Det är inte försent bara för att ni redan har kommit hem.

Gör en arbetsskadeanmälan, då måste FM undersöka ditt ärende. Kontakta personalavdelningen vis ATK för blanketter. Säg till ev. kollegor från LA 02 som har samma problem att göra arbetskadeanmälan. Det är inte försent bara för att ni redan har kommit hem.

Ja får göra det. Det borde varit fler som drabbats. Ska inte säga för mkt då jag inte fått ngn prognos. Surt om man ska behöva gå med detta under en längre tid. Eller behöva käka allergimedicin.

:rocketl:

Uppmanar då alla LA02:are att vara uppmärksamma och kontakta FM ifall att.