Casca Posted June 7, 2002 Report Share Posted June 7, 2002 Orientering: Tid meddelas: Klockan är 071926 Vi skall återta chatten i syfte att värma upp den allmänna hypotermi som råder. Fienden består av frikörare som inte befattar sig med chatten längre. Han tros vara undermåligt beväpnad och förvirrad. Inget pansar är rapporterat. Terrängen består av vit bakgrund och ett inte allt för ofta använt tangentbord. Våra förband finns i anslutning till forumet. Tillika samlingsplats för skadade. Koket finns i anslutning till köket. Beslut i stort: Vi går inledningsvis till SoldF.com. Därefter trycker vi på länken "Chatt". Slutligen skall vi på ett ödmjukt sätt understödja den allmänna diskussionen. Order:Tag anfallsmål chatten 071930. Beredd försvara tagen terräng intill 072000. Beredd därefter tillbakarycka till ÅSA 1 vid Forumet. Frågor? Frågor försent! Vid tangentbordet, kompassriktning 24.10, kolonn på stället! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 du glömde "verkställ" Link to comment Share on other sites More sharing options...
HvPrsk Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 SIR! YES! SIR! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted June 9, 2002 Author Report Share Posted June 9, 2002 du glömde "verkställ" På stället! Är ett verkställnings kommando. Casca Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 bakläxa för min del... illa illa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 En fråga går det att radera ett inlägg? har för mig att jag fått svar på det förr, men jag minns inte riktigt. ---- hehe.. du var lite snabb, eller långsam där... Dubbelskott kan du bara låta vara, det smyger runt lite blågula och plockar bort dem ibland. /Ing, Blågul (ok för er utomstående så ligger det till så här, jag postade samma inlägg 2ggr, samtidigt som jag ändrade om det ena med raden överst i detta inlägg så var Blågul hiskligt snabb på att rätta till det hela Frågan var iaf om chatten går över Irc och på vilket nätverk då i sådana fall? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 Det står på sidan, men eftersom jag är så vansinnigt snäll ibland så kan jag tala om det här. irc.axpi.net och kanalen heter #SoldF och är dold, så du måste skriva in den. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 9, 2002 Report Share Posted June 9, 2002 Bra, tack! Blev ju nästan en form av chatt det här ändå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted June 10, 2002 Author Report Share Posted June 10, 2002 Ny tid: Order:Tag anfallsmål chatten 102300. Beredd försvara tagen terräng intill 102330. Beredd därefter tillbakarycka till ÅSA 1 vid Forumet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted June 10, 2002 Report Share Posted June 10, 2002 Återhämtning och vila från 102300 till 110600 för så kallat arbete under dagen. Dessutom är mitt samband mot chatten fullständigt brutet sedan en tid tillbaka. Var är alla nätverkstekniker när man behöver dem? Klart Slut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted June 10, 2002 Report Share Posted June 10, 2002 Ing! Avvakta till 102315 för vidare instruktioner! Snälla... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Casca Posted June 10, 2002 Author Report Share Posted June 10, 2002 Ing! Avvakta till 102315 för vidare instruktioner! Snälla... ;) Övningen avbryts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 10, 2002 Report Share Posted June 10, 2002 Är det bara jag som inte kommer in på chatten?? Försökt en halvtimme nu... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted June 10, 2002 Report Share Posted June 10, 2002 Ing kom inte heller in, chatten krånlar tydligen för vissa. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted June 10, 2002 Report Share Posted June 10, 2002 Ing o jag har inte samma problem, jag kommer alltid in förutom just idag. Ing kommer aldrig in... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Då var det dags igen. Återsamling vid Chatten, dagligen mellan 0900 och 0130. Frågor på detta? Informationen i ovanstående inlägg är så solklar att det omöjligt kan finnas plats för frågor. Slut. FRAMÅT! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 jag har också problem som det finns frågor på... OS = Win Xp alltså inget java tillgängligt (nej jag har inte service pack 1) Alltså kör jag med IRC, hel nytt för mig. Har hittat servern och kanalen med det står att jag inte är registrerad.. bara att vänta eller? ----------------------------------- LÖSTE SIG SJÄLV.. Jag är inne! ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Carl Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jag kommer inte in. Kan bero på okunskap. Men jag har frågat min datanördskompisar om hjälp och dom kommer inte heller in med min dator. Kan det ha nåt med routern att göra? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 konstigt jag kom in på ca 1 minut. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jag blir tokig. Nu blev jag utslängd från IRC och kommer inte in igen. Någon mer som har upplevt detta intressanta fenomen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 ja, samma hände mig nyss, kommer inte in. har någon satt en gräns på hur många användare det får finnas samtidigt eller? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 samma här... Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jag är inte säker, men enligt overifierade källor har en person, troligen göteborgare, möjligen ingenjörsoldatutbildad ha sprängt Axpi:s server, med på tok för mycket sprängmedel. Då personen sågs springa bort från platsen hördes kommentaren " Då inte jag är där skall f-n i mig ingen annan vara där heller........huh...oooooh vilken fiiin kniv". Varvid personen för ett ögonblick stannade till, för att sedan med kniven i famnen skrattande försvinna från platsen. Han kan vara klädd i en munktröja med texten " Först till 1000---Swede suger" på ryggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tompa Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Haha ... ja skrattar så jag gråter... *LOL* :D Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Oh shit, hoppas inte jag klantat till det... Jag är ju dock inte ingenjör... viftar dock med knivar en del.. ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 chatten är online igen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Har hört att han bar en cykel med trasigt framdäck på ryggen. Men fom 21:57 funkar chatten igen. Vi bör sätta ett närskydds förband på post...Han kommer nog tbx. Ryggan full med deg och allt Link to comment Share on other sites More sharing options...
LRRP Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Fullständigt onödigt. Jag har grupperat plastatrapper av Pbv 401or på strategiska platser runt byggnaden, han går aldrig i närheten av en sådan. Axpi är numer säkert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 *phuu* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Samtliga PäBäVäer eliminerade... Vägen till chatten är fri, JAG ÄR INNE!! MOHAHAHAHAAaaaaaa.. /Ing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.