Jump to content

Order?

Casca

Recommended Posts

Orientering:

Tid meddelas: Klockan är 071926

Vi skall återta chatten i syfte att värma upp den allmänna hypotermi som råder.

Fienden består av frikörare som inte befattar sig med chatten längre. Han tros vara undermåligt beväpnad och förvirrad. Inget pansar är rapporterat.

Terrängen består av vit bakgrund och ett inte allt för ofta använt tangentbord.

Våra förband finns i anslutning till forumet. Tillika samlingsplats för skadade. Koket finns i anslutning till köket.

Beslut i stort:

Vi går inledningsvis till SoldF.com. Därefter trycker vi på länken "Chatt". Slutligen skall vi på ett ödmjukt sätt understödja den allmänna diskussionen.

Order:Tag anfallsmål chatten 071930. Beredd försvara tagen terräng intill 072000. Beredd därefter tillbakarycka till ÅSA 1 vid Forumet.

Frågor? Frågor försent!

Vid tangentbordet, kompassriktning 24.10, kolonn på stället!

En fråga går det att radera ett inlägg? har för mig att jag fått svar på det förr, men jag minns inte riktigt.

----

hehe.. du var lite snabb, eller långsam där...  :)

Dubbelskott kan du bara låta vara, det smyger runt lite blågula och plockar bort dem ibland.

/Ing, Blågul

(ok för er utomstående så ligger det till så här, jag postade samma inlägg 2ggr, samtidigt som jag ändrade om det ena med raden överst i detta inlägg så var Blågul hiskligt snabb på att rätta till det hela :)

Frågan var iaf om chatten går över Irc och på vilket nätverk då i sådana fall?

Det står på sidan, men eftersom jag är så vansinnigt snäll ibland så kan jag tala om det här.

irc.axpi.net och kanalen heter #SoldF och är dold, så du måste skriva in den.

Återhämtning och vila från 102300 till 110600 för så kallat arbete under dagen.

Dessutom är mitt samband mot chatten fullständigt brutet sedan en tid tillbaka. Var är alla nätverkstekniker när man behöver dem?

Klart Slut.

• 3 months later...

Då var det dags igen.

Återsamling vid Chatten, dagligen mellan 0900 och 0130.

Frågor på detta? Informationen i ovanstående inlägg är så solklar att det omöjligt kan finnas plats för frågor.

Slut.

FRAMÅT!

jag har också problem som det finns frågor på...

OS = Win Xp

alltså inget java tillgängligt (nej jag har inte service pack 1)

Alltså kör jag med IRC, hel nytt för mig. Har hittat servern och kanalen med det står att jag inte är registrerad..

bara att vänta eller?

-----------------------------------

LÖSTE SIG SJÄLV..

Jag är inne! ;)

Jag är inte säker, men enligt overifierade källor har en person, troligen göteborgare, möjligen ingenjörsoldatutbildad ha sprängt Axpi:s server, med på tok för mycket sprängmedel.

Då personen sågs springa bort från platsen hördes kommentaren " Då inte jag är där skall f-n i mig ingen annan vara där heller........huh...oooooh vilken fiiin kniv". Varvid personen för ett ögonblick stannade till, för att sedan med kniven i famnen skrattande försvinna från platsen.

Han kan vara klädd i en munktröja med texten " Först till 1000---Swede suger" på ryggen.

Har hört att han bar en cykel med trasigt framdäck på ryggen.

Men fom 21:57 funkar chatten igen. Vi bör sätta ett

närskydds förband på post...Han kommer nog tbx.

Ryggan full med deg och allt

:D  :D  :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...