Lt P Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 (edited) Jag behöver anskaffa eller bygga en bärbar MOBSTER, en mobil ljudanläggning alltså. Användningsområdet är för marschmusik vid exercisträning. Ljudvolymen bör vara så hög att trumslagare kan träna till musiken under marsch men den skall ändå vara bärbar av en man. Helst på ryggmes LK35. Är det någon audiofil som har en bra idé på hur man skulle kunna konstruera en dylik? Räcker ett bilbatteri som strömkälla? /Peder Edited May 10, 2005 by Lt P Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pete Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 En idé som poppade upp nu var: Bilbatteri, slutsteg för bilbruk, mp3-spelare motsv och en låda med två högtalarelement i. Jag skulle tro att det skulle kunna gå att fästa på mesen, möjligtvis genom att fästa allt på en träplatta som sedan fästs på mesen. Diagram: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Meduza Posted May 10, 2005 Report Share Posted May 10, 2005 (edited) Skissen är inte helt skalenlig, ger bara en ide om hur man kan bygga. Jag föreslår att använda tillexempel Zachry BX-5 som element och något 2x40, 2x50w eller 2x60w steg, bilbatteriet är av lämplig variant från biltema eller så vet inte exakt hur mycket ljud detta borde ge men det borde fungera rätt bra. Man kanske skulle kunna använda en strömregulatorkrets för att kunna köra batteriet ända i botten. Edited May 10, 2005 by Meduza Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts