Jump to content

Vi i Femman

M00nStalker

Recommended Posts

Delar ur Internationella ingenjörskompaniet visade i programmet Vi i femman upp hur man utför en vehicle checkpoint programmet kan ses i repris den 7/5 och 11/5 på SVT1 .

*spoiler* Man hittade ammuniton i Mark's bil. :camo::uzi:D

• Forumsledning

Ja det är ju jättebra att FM och FN är snälla. "Kapten Joakim" är vänlig och efter fynd av ammo önskar dem en trevlig fortsatt resa.

Man kan ju starkt ifrågasätta varför man då genomför MCP.

Gillar också att man benämner "hussök" som checkpoints, de brukar ju komma rullande till checkpointen sådär med cordon och sökgruppen bredvid sig.:baskerFN:

I övrigt inte många rätt i hur man genomför Checkpoint, men det kan antagligen hänvisas till teatertekniska och övningstekniska skäl.

Kul att de var med iaf.

Frågorna var ju lite trista.

De borde varit :

Fråga A. Vad är utgångshastigheten (V0) på Kulspruta 90.

Fråga B. Om du har fel på fråga A hur många armhävningar skall du då belöna dig och dina lagkamrater i buren med? :baskerPa:

klockrent... mer sådant...

visst om inte all lös info var riktigt korrekt, men hej, vem bryr sig? EGENTLIGEN...

kapp-ten Joakim skötte sig otroligt bra, pratade pedagogiskt, med civila ord, men fortfarande en officersröst...

Bättre reklam än sådant finns inte...

Såg inte programmet men så fort hunden hittar något är det liggmarkering/sittmarkering som gäller. Jag misstänker att pga. tidsbrist i programmet och programmets natur och målgrupp så blev det en checkpoint modell overklig. Vi kan ju inte avslöja allt? ;D Men somsagt , bra publicitet och ni möp:ar som har synpunkter på genomförandet kanske har för lite att göra helt enkelt :/

• 1 month later...
Klockrent att vi visar upp oss... Vi är alldeles för dåliga på det annars, sen att det fanns vissa detaljer som inte genomfördes helt korrekt har kanske inte så mycket betydelse för vanliga "Svensson"...

Precis!

Målgruppen är ju inte riktigt vi i gröna kläder...

Barn i 5e klass ser nog ingen skillnad på VCP och VCP...

• 2 weeks later...
Delar ur Internationella ingenjörskompaniet visade i programmet Vi i femman upp hur man utför en vehicle checkpoint programmet kan ses i repris den 7/5 och 11/5 på SVT1 .

*spoiler* Man hittade ammuniton i Mark's bil. :D:uzi:camo:

(gammal tråd, jag vet)

Hehe. Bra med publicitet men förlöjligat av Mark. Sen som nån sa inte spec korrekt förfarande på en "synnerligen misstänkt bil" men jag är övertygad om att det hade helt och hållet med TV-tid att göra.

dom hade även arméns musikkår på besök för någon vecka sen.

Gjorde även där bra ifrån sig men barnen får nästan skämmas.. även om man inte kan så många andra nationalsånger men när man tror det är svenska man hör när det var någon annan då är det illa.

dom hade även arméns musikkår på besök för någon vecka sen.

Gjorde även där bra ifrån sig men barnen får nästan skämmas.. även om man inte kan så många andra nationalsånger men när man tror det är svenska man hör när det var någon annan då är det illa.

Såg det avsnittet också, och kan inte göra annat än att hålla med. JAg trodde inte mina öron när ungarna gav sina svar... :unsure:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...