Jump to content

Nya kurskatalogen.

Guest Lord Good

Recommended Posts

Japp det är väldigt skönt att släppa den grå vardagen och åka bort en vecka på kurs. Är precis hemkommen från Höllviken(Falsterbo), en veckas pansarbekämpning. Mycket bra mängdträning på p-skott och grg (mycket 20mm på båda) :) Den kursen rekomenderar jag starkt..

Katalogen var stilren,modern och fräsch. Dock tycker jag att man fick, på någpt sätt, en dålig översikt över kurserna. Grötigt.

Något måste man ju klaga på.

Är sugen på Fria Kriger Barmark/Vinter samt stridsteknik grupp. Någon som har erfarenhet från dom kurserna?

Tack på förhand.

HOL

Japp det är väldigt skönt att släppa den grå vardagen och åka bort en vecka på kurs. Är precis hemkommen från Höllviken(Falsterbo), en veckas pansarbekämpning. Mycket bra mängdträning på p-skott och grg (mycket 20mm på båda) :) Den kursen rekomenderar jag starkt..

Min bror skulle ha varit på den kursen också, men skolan satte stop.

Han sa att jag skulle fråga dig om den hade varit bra. Och av ditt inlägg att döma så verkar du inte mer än nöjd ;)

Katalogen var stilren,modern och fräsch. Dock tycker jag att man fick, på någpt sätt, en dålig översikt över kurserna. Grötigt.

Något måste man ju klaga på.

Håller med!

även om den är mycket snyggare så är den också mycket grötigare.

Fast för min del så gäller ju bara ungdomskurser, och där fanns ju inget nytt direkt..

Dumt bara att vi ungdomar inte får katalogen!

Tur då att man har en bror som man kan sno den av ;)

citat Lord Good: "Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det"

får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen :D

citat Lord Good: "Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det"

får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen :D

Du får allt betalt (förutom flytande förtäring till kvällarna...) samt ersättning för förlorad arbetsinkomst, tror att det är motsvarade sjukersättning. Har du ingen inkomst (stud t ex) får du dagsersättning.

Detta innebär att tar du semester och åker en vecka tjänar du en liten slant på detta samt att du slipper köpa käk.

Min erfarenhet är dock att all ersättning mer eller mindre går åt till att finansiera dryckesínköp på puben på kvällarna......

Guest Hanfot

Fria kriget - vinter är en kanon kurs.

Jag hade inte bara roligt utan jag lärde mig dessutom en massa nyttigt som jag fortfarande har med mig och lär ut till besväringen.

;-)

• 4 years later...
Öhh.

Hur kommer det sig att PlutCkursen Del 2 är INNAN Del 1? Ska man behöva vänta ett helt år innan man får gå Del 2?

Militär logik... Eller också vill de "hindra" folk från att gå för många kurser under samma år.

Öhh.

Hur kommer det sig att PlutCkursen Del 2 är INNAN Del 1? Ska man behöva vänta ett helt år innan man får gå Del 2?

Militär logik... Eller också vill de "hindra" folk från att gå för många kurser under samma år.

Plutonchef 1 del 2 går på hösten och våren.. Del 1 på våren och del2 på hösten..

får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen :)

Du får allt betalt (förutom flytande förtäring till kvällarna...) samt ersättning för förlorad arbetsinkomst, tror att det är motsvarade sjukersättning. Har du ingen inkomst (stud t ex) får du dagsersättning.

Detta innebär att tar du semester och åker en vecka tjänar du en liten slant på detta samt att du slipper köpa käk.

Min erfarenhet är dock att all ersättning mer eller mindre går åt till att finansiera dryckesínköp på puben på kvällarna......

hehehe! Ack så sant. Vissa kurser har det bara blivit litet rundgång på kulorna, in där ut där.

Men det många glömmer är det viktigaste för mig, att gå en veckas kurs inom futb eller fvrf etc är rena semestern.

Allt det civila tjafset läggs på hyllan ett tag. Är nog mer utvilad efter en kurs än efter en vecka på bahamas....