Guest Lord Good Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Nu är den här! FBU:s kurskatalog för 2003. Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mojo Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Jäkligt påkostad också. Rentav snygg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Japp det är väldigt skönt att släppa den grå vardagen och åka bort en vecka på kurs. Är precis hemkommen från Höllviken(Falsterbo), en veckas pansarbekämpning. Mycket bra mängdträning på p-skott och grg (mycket 20mm på båda) Den kursen rekomenderar jag starkt.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Katalogen var ju inte lik sig detta året precis, nån har fått mer pengar*Ler* Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmlund K4 97/98 Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Katalogen var stilren,modern och fräsch. Dock tycker jag att man fick, på någpt sätt, en dålig översikt över kurserna. Grötigt. Något måste man ju klaga på. Är sugen på Fria Kriger Barmark/Vinter samt stridsteknik grupp. Någon som har erfarenhet från dom kurserna? Tack på förhand. HOL Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Japp det är väldigt skönt att släppa den grå vardagen och åka bort en vecka på kurs. Är precis hemkommen från Höllviken(Falsterbo), en veckas pansarbekämpning. Mycket bra mängdträning på p-skott och grg (mycket 20mm på båda) Den kursen rekomenderar jag starkt.. Min bror skulle ha varit på den kursen också, men skolan satte stop. Han sa att jag skulle fråga dig om den hade varit bra. Och av ditt inlägg att döma så verkar du inte mer än nöjd ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 5, 2002 Report Share Posted October 5, 2002 Katalogen var stilren,modern och fräsch. Dock tycker jag att man fick, på någpt sätt, en dålig översikt över kurserna. Grötigt. Något måste man ju klaga på. Håller med! även om den är mycket snyggare så är den också mycket grötigare. Fast för min del så gäller ju bara ungdomskurser, och där fanns ju inget nytt direkt.. Dumt bara att vi ungdomar inte får katalogen! Tur då att man har en bror som man kan sno den av ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 citat Lord Good: "Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det" får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 Jo, det är både ideellt och frivilligt men det skadar väl inte att man får lite ersättning. Man får en liten slant i HV också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bamse Posted October 6, 2002 Report Share Posted October 6, 2002 citat Lord Good: "Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det"får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen Du får allt betalt (förutom flytande förtäring till kvällarna...) samt ersättning för förlorad arbetsinkomst, tror att det är motsvarade sjukersättning. Har du ingen inkomst (stud t ex) får du dagsersättning. Detta innebär att tar du semester och åker en vecka tjänar du en liten slant på detta samt att du slipper köpa käk. Min erfarenhet är dock att all ersättning mer eller mindre går åt till att finansiera dryckesínköp på puben på kvällarna...... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hanfot Posted October 8, 2002 Report Share Posted October 8, 2002 Fria kriget - vinter är en kanon kurs. Jag hade inte bara roligt utan jag lärde mig dessutom en massa nyttigt som jag fortfarande har med mig och lär ut till besväringen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmlund K4 97/98 Posted October 8, 2002 Report Share Posted October 8, 2002 Tack Hanfot. *kliar sig i huvudet och tittar i kalendern* Är det nån som har varit på kurserna Fria Kriget Barrmark eller Stridsteknik grupp? Information uppskattas isåfall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lord Good Posted October 9, 2002 Report Share Posted October 9, 2002 Nu blir det ännu bättre! http://www.expressen.se/article.asp?id=125156 Nu höjs den högsta sjukpenningen från 635 till 846 kronor per dag. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Lt. payne Posted October 10, 2002 Report Share Posted October 10, 2002 Lord Good,Ska du anmäla dej till överlevnad vinter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
os frontale Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 NU har jag gjort världens necropost och det är jag stolt över! Har 2007ans katalog kommit ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
FkN Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 NU har jag gjort världens necropost och det är jag stolt över! Har 2007ans katalog kommit ut? Centrala vinterkurserna 2007 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Beafer Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 HvSS kurskatalog har kommit i allafall: Kurskatalog Kursplan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hensoldt Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Öhh. Hur kommer det sig att PlutCkursen Del 2 är INNAN Del 1? Ska man behöva vänta ett helt år innan man får gå Del 2? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fk Satan Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Öhh. Hur kommer det sig att PlutCkursen Del 2 är INNAN Del 1? Ska man behöva vänta ett helt år innan man får gå Del 2? Militär logik... Eller också vill de "hindra" folk från att gå för många kurser under samma år. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Riffel tittaren Posted January 22, 2007 Report Share Posted January 22, 2007 Öhh. Hur kommer det sig att PlutCkursen Del 2 är INNAN Del 1? Ska man behöva vänta ett helt år innan man får gå Del 2? Militär logik... Eller också vill de "hindra" folk från att gå för många kurser under samma år. Plutonchef 1 del 2 går på hösten och våren.. Del 1 på våren och del2 på hösten.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rickard N Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 Det KAN vara så enkelt att man skall praktisera det man lärt sig på del 1 innan man går del 2, eller??? ;) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
sleget Posted January 24, 2007 Report Share Posted January 24, 2007 citat Lord Good: "Visst är det skönt att åka iväg en vecka och bara ha det kul och dessutom få betalt för det"får man betalt för att gå FBU-kurser? trodde det var lika frivilligt och ideelt som HV... kanske skulle man byta till FBU efter lumpen Du får allt betalt (förutom flytande förtäring till kvällarna...) samt ersättning för förlorad arbetsinkomst, tror att det är motsvarade sjukersättning. Har du ingen inkomst (stud t ex) får du dagsersättning. Detta innebär att tar du semester och åker en vecka tjänar du en liten slant på detta samt att du slipper köpa käk. Min erfarenhet är dock att all ersättning mer eller mindre går åt till att finansiera dryckesínköp på puben på kvällarna...... hehehe! Ack så sant. Vissa kurser har det bara blivit litet rundgång på kulorna, in där ut där. Men det många glömmer är det viktigaste för mig, att gå en veckas kurs inom futb eller fvrf etc är rena semestern. Allt det civila tjafset läggs på hyllan ett tag. Är nog mer utvilad efter en kurs än efter en vecka på bahamas.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts