Jump to content

Mat för män


Vildmannen

Recommended Posts

Vissa dagar då man serveras någon slags gul biomassa i bamba (de kallar den "Ärtsoppa", Vi kallar den "Geggan")

Så skule jag nog kulla sätta i mig iallafall 2/3 av den där .

Link to comment
Share on other sites

Alla grönsaker en Riktig Man behöver ryms i en Bearnaise-sås! ;)

En MAN äter kött, sås och potatis!! (Eller hur HC1!)

Det finns varken potatis eller sås till den där hamburgaren på bilden. Majonäs är för feminint, så fast burgaren väger 7 kg, så drar jag mig inte för att kalla den fjollig. :D

 

En Riktig Hamburgare köper man på "grillen" i Danmark. Där heter den "Böfsandwich med det hele" och det är tammefan den godaste burgaren i världen. ,O

Link to comment
Share on other sites

Ingen mäniska ska sätta i sig ett sådant där monster och sedan gnälla om att de blivit tjocka ,O

 

Är det bara jag som undrar varför, varför, varför??? Jag menar jag är inte djurrättsaktivist men när man ser vad det där köttet gått till så börjar man ju fundera på om dom verkligen är så dumma.

Slöseri ngt det grymmaste, det kan inte finnas en j*vel som kan trycka ner en hel sån där.

Link to comment
Share on other sites

En Riktig Hamburgare köper man på "grillen" i Danmark. Där heter den "Böfsandwich med det hele" och det är tammefan den godaste burgaren i världen. ,O

...eller en Lyxsmask på Mammas i Lapplands Väsby :D

Link to comment
Share on other sites

...eller en Lyxsmask på Mammas i Lapplands Väsby ,O

Är det inte Mammas som åtminstone för några år sedan hade en burgare med rysk kaviar på menyn, till det facila priset av åtminstone 200 kr?

Link to comment
Share on other sites

...eller en Lyxsmask på Mammas i Lapplands Väsby  :Malaj:

Är det inte Mammas som åtminstone för några år sedan hade en burgare med rysk kaviar på menyn, till det facila priset av åtminstone 200 kr?

Jodå och dom hadde kvar den sist jag var där, vilket iofs var 1,5 år sen, men då var priset runt 500/600 om jag inte mins fel.

Ägaren sa förövrigt att han bara sålt en sådan burgare någonsin.

 

Detta var inte på mammas i lapplands väsby utan i en mer ädel kommun inte allt för lång bort :P

Link to comment
Share on other sites

jag äter allt som har haft ögon och känslor.

det är grundkravet.

 

om jag också får veta att det sedan har bott inomhus, haft ett namn och någon har älskat det smakar det ännu godare.

 

grönsaker är sånt som köttet äter för att bli mört.

Link to comment
Share on other sites

...eller en Lyxsmask på Mammas i Lapplands Väsby  :lol:

Är det inte Mammas som åtminstone för några år sedan hade en burgare med rysk kaviar på menyn, till det facila priset av åtminstone 200 kr?

Jodå och dom hadde kvar den sist jag var där, vilket iofs var 1,5 år sen, men då var priset runt 500/600 om jag inte mins fel.

Ägaren sa förövrigt att han bara sålt en sådan burgare någonsin.

 

Detta var inte på mammas i lapplands väsby utan i en mer ädel kommun inte allt för lång bort :P

Hej.

Då har han dåligt minne eller så har han tagit över Mammas från någon annan.

Under tiden jag jobbade på Livgardet åt vi oss igenom hela menyn, inte på en gång.

Har för mig att det fanns 27 eller 28 olika burgare.

Link to comment
Share on other sites

Håller med dig Bushman, men ett tillägg: Är det utrotningshotat är det bara godare. Annars är ju blodpudding fett manligt, jag menar vad är hårdare än att käka blod? Jag tror nästan jag känner en som skulle ha en bra chans på den där Burgaren om han har ett tag på sig...

Link to comment
Share on other sites

...eller en Lyxsmask på Mammas i Lapplands Väsby  :baskerKav:

Är det inte Mammas som åtminstone för några år sedan hade en burgare med rysk kaviar på menyn, till det facila priset av åtminstone 200 kr?

Jodå och dom hadde kvar den sist jag var där, vilket iofs var 1,5 år sen, men då var priset runt 500/600 om jag inte mins fel.

Ägaren sa förövrigt att han bara sålt en sådan burgare någonsin.

 

Detta var inte på mammas i lapplands väsby utan i en mer ädel kommun inte allt för lång bort :P

Mammas (Taby): Lyxsmask 301kr for den "lille", 401kr for den "store".

 

Den forre agaren salde "ett par i veckan" sa han.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.



×
×
  • Create New...