Jump to content

Symbian.

5526 Viktor Ludvig

Recommended Posts

Har precis köpt en ny icke-militär (hädelse!?) leksak, nämligen en sån här Grymt skoj leksak med intressanta möjligheter.

Har redan installerat Opera webbrowser på den och letar nu efter fler gratisprogram, både till telefonen och till datorn.

Googlat har jag gjort en hel del, men inte hittat särskilt mkt än.

all hjälp tas tacksamt emot!

//5526

Guest J-Star

Förutom det som Lindeberg just länkade til så finns det massor av tips för SonyEricsson-telefoner på Esatos forum:

http://www.esato.com/

Om du inte redan har det så skaffa GPRS till abonnemanget.

Här är ett konkret programtips: Agile Messenger. ICQ, MSN,Yahoo och AIM för mobila devicer. Mycket bra program.

http://www.agilemobile.com/downloads.html

/J

Puppetmaster är ett av de där programmen som man är villig att betala för efter att ha testat :)

Man installerar både i telefonen och på datorn. Medelst bluetoothkoppling kan man med hjälp av telefonen styra datorn. Man kan styra program såsom iTunes, Windows Media Player och Winamp, och man kan stänga av datorn, aktivera skärmsläckare och så vidare. Tycker man inte det räcker kan man styra musen med telefonens joystick/styrdon, och alltså ha överblick över datorns skärm i telefonens skärm.

Perfekt alltså om du vill sitta på muggen men ändå läsa på SoldF forum, samtidigt som du kan lyssna och styra din favoritmusik ,O

• 4 weeks later...

Nu har jag fått låna en bluetooth dongle av en bekant och försöker koppla ihop datorn med p800:an.

DET GÅR INTE!!

Oavsett om jag försöker göra det från datorn eller från telefonen blir det time-out utan att ngt händer?

Blåtanden i luren ska funka, har lyckats länka mot ett par kompisars mobiler utan problem.

Och adaptern verkar också ok. De kan hitta varandra, men som sagt inte kopplas mot varandra..

Kan det vara att jag slår in fel PIN? har inte hittat ngt i den bigogade manualen om vad den skulle vara...

HILFE!

//5526

Guest J-Star
Nu har jag fått låna en bluetooth dongle av en bekant och försöker koppla ihop datorn med p800:an.

DET GÅR INTE!!

Oavsett om jag försöker göra det från datorn eller från telefonen blir det time-out utan att ngt händer?

Blåtanden i luren ska funka, har lyckats länka mot ett par kompisars mobiler utan problem.

Och adaptern verkar också ok. De kan hitta varandra, men som sagt inte kopplas mot varandra..

Kan det vara att jag slår in fel PIN? har inte hittat ngt i den bigogade manualen om vad den skulle vara...

HILFE!

//5526

Vad är det dongle och vad är det för programvara? Om det är Extends Bluetooth programvara så släng skiten omdelbart och ladda hem My Bluetooth Places istället.

http://www.techspot.com/drivers/driver/file/download/4436/

/J

Guest J-Star
@ J

Jag får bara en packad pdf fil där, eller är det jag som är packad?

GMY

Näe... det är tydligen jag som druckit jäst mjölk till maten. :unsure:

Brb... editerar den här postningen när jag hittat rätt.

EDIT: Nä he, den filen jag söker finns inte utlagd längre. :uuh:

/J

Guest J-Star
@ J-Star

Dongeln är av fabrikat billionton och programvaran är just My Bluetooth Places.

Har du ngt bra tips?

//5526

Tyvärr... det enda tips jag har är att testa att koppla upp sig på olika sett. D.v.s. dels testa att låta datorn leta efter telefonen... eller att låta telefonen leta efter datorn. Glöm inte att kolla rättigheterna både i telefonen och på datorn efter det att du gjort ihop-parningen.

Tänk också på att P800 är lite lustig när det gäller uppkoppling via BT. Det som händer är nämligen att efter det att du begärt serieporten så kommer den att koppla upp, och sedan snabbt koppla ned igen... och direkt därpå så kopplar P800:an upp sig mot datorn. Det har något att göra med att telefonen måste vara den som initierar kontakten. Vet inte varför.

Sedan finns det en del issues med Windows XP och Bluetooth eftersom XP från och med SP2 har en del egna drivrutiner för BT. Se om du hittar något här:

http://www.google.se/search?hl=sv&rls=GGLD...osoft.com&meta=

/J

Fan BT är struligt värre men efter många om o men så har jag fått igång allt.

Nu fungerrar headsetet både i Datorn och telefonen.Sen kan jag surfa också på mobilen.

Vet ifan hur dock Fixat o bytt och ändrat en jävla massa.

Detta var för 2 månadersen jag srtulade med det.Har för mig jag ringde supporten också.

MVH

Olaevil

Nu har jag iaf lyckats para telefonen med datorn och vice versa.. Fråga mig däremot inte vad jag ändrade på, men nu funkar serieporten i My Bluetooth Places.

Nästa problem blir att kunna surfa via BT -> dator -> kabelmodem och att få puppetmaster att fungera..

//5526

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...