Jump to content

A380

Blackadder

Recommended Posts

seså, glöm inte att jobba nu annars skvallrar jag

/b

Han är hemma med sin lilla son som kläcktes i måndags iallafall. Anarki här på jobbet ett par veckor. :D

Självklart kom Nätadmin på mig och släckte tillgången till sidan. Förbannat.

Lift-off ,O:D:wub:

vad tyckte du born? ;)

Blackadder.. Jotack, en liten "begärd url kunde inte hämtas" sida är bättre än inget, men i detta fall får jag väl vänta till kvällsnyheterna. :):clap:,O

Jag läste någonstans att A380 troligen kommer att bli ett högprio mål för terrorister. Symbolvärdet i att skjuta ner/skada ett flygplan med så många människor ombord skulle vara stort för en del organisationer.

Jag misstänker att A380 har både aktiv och passiv ECM, Kanske även möjlighet att fälla IR-motmedel. Sån här information är naturligtvis hemlig och det är inte heller min mening att försöka gräva fram sådan information, Det är i rent spekulationssyfte.

Att det är tekniskt möjligt tvivlar väl ingen på, Men är det ett framtidsscenario att civilflyget kommer att utrustas med ECM?

Tror knappast att maskinen har VMS som standard, som på stridsflygplan, men däremot finns det ju flygbolag som har, eller funderar på att införa motmedelssystem av varierande sort. Tror detta togs upp i en tråd som handlade om nedskjutning av ett trafikflygplan med lv-robot.

/E

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...