Blackadder Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Sitter och kolla på en liveström från Toulouse och väntar med spänning på att få se det sköna monstret F-WWOW lyfta [edit] nu är det push-back /b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 LÄNK min gode man... Får hoppas man får behålla jobbet efter första flygningen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 27, 2005 Author Report Share Posted April 27, 2005 LÄNK min gode man... Får hoppas man får behålla jobbet efter första flygningen. ahh sorry, ;) stömmen finns på: http://www.airbus.com/A380/Seeing/live/video/live.asx /b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Min hjälte.. Tack Blackadder. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 27, 2005 Author Report Share Posted April 27, 2005 seså, glöm inte att jobba nu annars skvallrar jag /b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 seså, glöm inte att jobba nu annars skvallrar jag /b Han är hemma med sin lilla son som kläcktes i måndags iallafall. Anarki här på jobbet ett par veckor. Självklart kom Nätadmin på mig och släckte tillgången till sidan. Förbannat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 27, 2005 Author Report Share Posted April 27, 2005 hahahahaha, då får vi andra berätta hur det går, push-backen är avslutat och den står och ser vacker ut... vilken maskin ...står¨på tröskeln nu, snart dags Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 27, 2005 Author Report Share Posted April 27, 2005 Lift-off vad tyckte du born? ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Lift-off vad tyckte du born? ;) Blackadder.. Jotack, en liten "begärd url kunde inte hämtas" sida är bättre än inget, men i detta fall får jag väl vänta till kvällsnyheterna. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PIC Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Då kan du kanske glädjas till dessa vackra stillbilder Tryck precis --->Här Link to comment Share on other sites More sharing options...
trinity Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Man får hoppas att det inte blir någon trist blunder nu, full pilot, glömd skiftnyckel i motorn, krock med litet förvirrat cessnaplan eller nån tragisk fanatiker som får för sig att pröva sina förmågor. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vildmannen Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Filmsnutt på SvD http://www.svd.se/ssi/streaming/popup.asp?...WMP=true&R=true Den är ganska stor Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nestor Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Återigen visas vad målmedvetenhet och resurser kan skapa. Ett aldeles underbart stycke ingengörskonst Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted April 27, 2005 Report Share Posted April 27, 2005 Trevligt att den äntligen kom upp i syret! Och även ned helskinnad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flamdämpare Posted May 2, 2005 Report Share Posted May 2, 2005 Jag läste någonstans att A380 troligen kommer att bli ett högprio mål för terrorister. Symbolvärdet i att skjuta ner/skada ett flygplan med så många människor ombord skulle vara stort för en del organisationer. Jag misstänker att A380 har både aktiv och passiv ECM, Kanske även möjlighet att fälla IR-motmedel. Sån här information är naturligtvis hemlig och det är inte heller min mening att försöka gräva fram sådan information, Det är i rent spekulationssyfte. Att det är tekniskt möjligt tvivlar väl ingen på, Men är det ett framtidsscenario att civilflyget kommer att utrustas med ECM? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Isgubbe Posted May 2, 2005 Report Share Posted May 2, 2005 Men är det ett framtidsscenario att civilflyget kommer att utrustas med ECM? Kanske rent spekulativt redan i nutid Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik_G Posted May 2, 2005 Report Share Posted May 2, 2005 Tror knappast att maskinen har VMS som standard, som på stridsflygplan, men däremot finns det ju flygbolag som har, eller funderar på att införa motmedelssystem av varierande sort. Tror detta togs upp i en tråd som handlade om nedskjutning av ett trafikflygplan med lv-robot. /E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dexter Posted May 2, 2005 Report Share Posted May 2, 2005 Det ryktas om att i alla fall El Al redan har installerat ett sådant system. Vulnerable skies /D *Att man ska skriva så förbaskat långsamt* Israel's Airliners to Get Countermeasures Suites Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.