noob Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 är det någon som är intresserad att byta tjäst till stadsyktte GB 10 månader på livgardet från en 10 månaders tjänst på K3?? helst inte bevakningssoldat men kan tänkas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
simon Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 Går det öht att byta på det sättet? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JTS Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 ha ha ha jag tror inte det är riktigt så det funkar du......... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
conform Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 Vad är det för fel på SSK nu då? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mech.Inf Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 Byt personuppgifter så är saken biff :P Du får nog kontakta din inskrivningsförättare. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Panzerfaust Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 är det någon som är intresserad att byta tjäst till stadsyktte GB 10 månader på livgardet från en 10 månaders tjänst på K3?? helst inte bevakningssoldat men kan tänkas Du är alltså beredd att byta Stadsskytte GB till bev sold på K3? Äre musen som bor i karlsborg eller? B) Förövrigt till alla duktiga så kan man visst göra så. Om bada har kraven för respektive tjänst. Vet iaf attd et har funkat efter inryck... sen om båda är i kontakt med inskrivningsförättare så kan det mycket väl funka. Kan säga som så att jag höll på att få göra om GU för att jag skulle ta en annan persons plats för nåt årsen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
noob Posted April 25, 2005 Author Report Share Posted April 25, 2005 mina vänner, det går att göra så som vår vän precis sa....och jag förstår att ni tycker det är roligt...jag själv har varit väldigt på pliktverket för att kunna få min tjänst som SSK GB men mitt själ till ett sådant byte är att jag hört att det tränas shootfighting på hög nivå på K3....vilket jag personligen sysslar med och verkligen är ledsen över att behöva vara borta från i 10 månader! så ifall chansen finns så tar jag den... MVH noob Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hällsten Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 Har precis varit på infohelg på K3, riktigt trevligt ställe. Helgen va rätt okay, lugnare än vad jag väntat mig faktiskt, fast man började få klarhet i vad det är som gör just utbildningen där borta så krävande. Dock så skulle en plats på ssk som GB vara lite utav en drömtjänst för mig, det var nämligen fullt när jag sökte. Men vill du disskutera mer om saken kan du väl höra av dig på min mail vettja. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
johanp Posted April 26, 2005 Report Share Posted April 26, 2005 vi hade en GB som bytte till K3 lbb efter gsu för kullen 03/04, så det går, men utan att veta vad shootfighting är så får du iaf testa på att krigaloss rejält på ssk, som gb får du antingen ett prickskyttegevär 90, ak5b med kikarsikte eller ak5 med 40mm granattillsats. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts