Razvedka Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 Söker efter bilder och tips hur man monterar och hanterar vapenremmen till brittiska LA85. Någon som har koll på det? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yman Posted April 25, 2005 Report Share Posted April 25, 2005 *Vips iväg till kasunen* //Yman, BlåGul Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
fk_urb Posted May 5, 2005 Report Share Posted May 5, 2005 Prova och sök på "SA80 Sling" vettja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Andrew Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 http://www.project-x.org.uk/images/picsa80s7.jpg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Vad är den där groteska saken ovanpå SA80:n för något? IR-sikte? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Vad är den där groteska saken ovanpå SA80:n för något? IR-sikte? Nu ser jag ingen bild, men, menar du den gamla vanliga klumpen? http://www.cybershooters.org/SA80/SUSAT.JPG Det är SUSAT siktet, tritiumbelyst riktmedel. Samma typ som används på Ak5B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 (edited) Nej 2Sharp. Det var inte något SUSAT på den bössan. SÅg mest ut som ett Elcan SPECTER IR, men jag kan inte svära på att det var det... ELCANS SPECTER IR-sikte Edited May 7, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
2Sharp Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Nej 2Sharp. Det var inte något SUSAT på den bössan. SÅg mest ut som ett Elcan SPECTER IR, men jag kan inte svära på att det var det...ELCANS SPECTER IR-sikte Aye-aye, jag ser ingen bild.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Trust me. It was thee earlier today... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Det var en pryl som var ungefär lika tjock som själva vapnet, med längd ungefär från bakre siktet till främre siktet. Alltså typ (nästan) mer groteskt än ak 5 B med bildförstärkare (inte lika högt då). Den såg också ut att ha en sån där helmetallisk "pinne"-strömbrytare (modell gammal kontrollpanel). Spyglass? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 7, 2005 Report Share Posted May 7, 2005 Efter att ha tittat på Elcans PDF så skulle jag säga att det inte var det siktet men jag kan ju ha sett fel. Elcan SpecterIR(+) ser lite för "clean" ut tror jag. Möjligen var det något större också men det kan ju vara SA80:n som är kompakt istället... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
SnowFella Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Det är en tidig modell av mörker sikte kallat IWS som användes innan CWS (KITE) siktet började användas. L85 sikten Snow Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LeadHead Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Som sagt, groteskt är ordet... Först trodde jag det var en paintballbössa... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ormtunga Posted May 11, 2005 Report Share Posted May 11, 2005 Jag trodde det var ett vattengevär. "Vadå? Varför skulle jag ge upp, han har ju ett vattengevär!" Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Razvedka Posted May 11, 2005 Author Report Share Posted May 11, 2005 @Andrew: tackar för den eminenta bilden! Har fått hjälp från annat håll oxo - så nu är frågan löst! Ganska trevlig sling för övrigt...dock ngt smal! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts