Jump to content

USA vs IRAQ...

Nifelhel

Recommended Posts

jag vågar nästan sätta en femma på att USA kommer vara inne i IRAK före slutet på v 43. (jag sade nästan så sluta tjata)

alla verkar ju stödja Bush Jr (alla amerikaner då) i hans planer på att attackera IRAK, de + Storbrittannien har dessutom redan öken målat fordonen så det verkar som om de bara väntat på klartecken.

"This is what you wanted, right?"

"yeah...... #### yeah"

*citat från BHD*

Jag gillar mer detta citatet(med reservation för fel)

When I get home, people will ask me.

Hey Hoot. What are you, some kind of war junkie.

I won't say a goddamn word.

Cause they don't understand.

They don't understand that it's about the man next to you.

Ger mig rysningar.

• 3 weeks later...

USAs sitution i dags lägeyt är ansträngd, till år 2004 antas USAs militär och underättelse tjänst budget öka från 3,2% av BNP till 5% av BNP. Den utökning av bla CIA som är på G kräver tid eftersom duktiga agenter är inget man får på en dag....

USA har nu mer än tre bollar i luften 1 Irak 2 Afghanistan och verksamheten aktivt gentemot Al Queda 3 Nordkorea som precis erkänt att de utvecklar A-bomben och de har BEVISLIGEN missiler som räcker 1600 miles eller ca 200 mil... Det gör Nordkorea till ett MYCKET större hot än Irak som bara innehar gamla scud som inte räcker mer än ett 10 tal mil....

CIA misstänker att NK är på bra vägg, det som ska ha skett är att NK gav Pakistan kunskap om missiler gentemot metoder och utrustning för att kunna producera A-bomb.....

Det som förvånade USA var att NK erkände.... Detta antas vara ett sätt för NK att få antingen respekt eller pengar.... Förra gången NK bröt mot ett rådande avtal om att de ej skulle utveckla A-bomb som var skrivet 1985 lyckades man pressa herr Clinton 1994 för att stå för 2 kärnkraftverk....

När det gäller Al-Queda så har dessa redan börjat bygga nya träningsläger dessa i bla Pakistan, dessa ligger i vad som kallas för stam områdena där de Pakistanska myndigheterna ej har kontroll. Även indonesien världens mest folkrika muslimska land har aktiviteten ökat, ( Bali ligger i indonesien) och anses som perfekt för Al-Queda bla pga av den stora muslimska befolkningen den taffata presidenten och de ca 13 000 öarna...

Kuriosa, ett intressant terrordåd ur Al-Queda och medial synvinkel borde vara en occupation av Robinsson ön.....  :)

Källa: Times

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...