imint Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 När jag lumpade 873 så fick vi se en äldre engelsk film som hette "Doktor FOD och den oberäknelige Miss Body" eller "Doctor FOD and Miss wayward body" som orginalets titel löd. Den handlar om Doktor FOD som på ett brittiskt pedagogisk sätt förklara riskerna med FOD i och omkring flygplan. Miss Body figurerar på ett föga politiskt korrekt sätt enligt dagens synsätt. Är det någon som vet vilken film jag menar och mot förmodan har den i digitalt format? Tacksam för svar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sljivovica Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 Vad sjutton var det FOD stod för? Har för mig att det var något med: "Foreign * Details" ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Blackadder Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 Foreign object Damage va Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sljivovica Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 Tackarrr! "Repetition är kunskapens moder" el. vad dom brukar säga..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
imint Posted December 7, 2010 Author Report Share Posted December 7, 2010 Allt får man göra själv på det här stället! Så har jag äntligen hittat den, Mina Herrar, och eventuella damer, filmen som format en generation av flygmeckar den är inte PK, och mycket Brittisk. : Link to comment Share on other sites More sharing options...
Chaplain Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Den är helt otrolig. Ska njuta en stund....så fort jag får någon över Link to comment Share on other sites More sharing options...
Status quo Posted December 8, 2010 Report Share Posted December 8, 2010 Jag som jobbar på arlanda funderade att skicka den där till våra utbildningsansvariga men vid närmare eftertanke kanske jag inte gör det iaf... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.