Jump to content

Recommended Posts

Veckor av regn har mycket riktigt befriat oss från nästan all snö.

Sevärdheter i Boden: http://aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,...,944011,00.html

"Steg i tomma korridorer, fönsterrutor som spricker och musik från speldosor klingar. Nu tror personalen på Bodens försvarsmuseum att det spökar där."

• Replies 560
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hade ni trevligt på P4 i veckan?

Vi på 3:e tyckte det var kul att träffa lite norrlänningar!

Jarå de e kul att vara skövde, speciellt då man har närmare hem

Lite kul att se P4/T2 folket sneglar på en o frågar "Vad gör ni här från Norrbottensregemente" :

Snart Skövde igen :)

Längtar då vi kommer få köra "King of the hill" i TBTA

" Adam, Stridsvagn, skott kommer, ....., målet nedkämpat" :happy:

Bergholm Bergholm kul att se dig här :D

Edited by Flugan

varför slutar de aldrig att regna i boden? det är ju för fan december..

för övrigt har det varit en ganska underhållande fältvecka

"Delta Quebec, nu tar vi det här VÄLDIGT VÄLDIGT enkelt.."

"FEL! Ingen förläggningsslinga = ingen jävla körledare! Klart-JÄVLA-Slut"

den natten brann det nog för många av befälen

Guest 5935 Lundgren

Tjena! Ny på forumet men gamal i Boden. Jag låg inne 04 i den sista Hv-plut. Men det var de tre roligaste månaderna i mitt liv. (Kanske även de hårdaste) Allt var skit kul där uppe. Vi fick skjuta väldigt mycket då vi hade AK4B istället för AK5. Och vår Mj var turligt nog mycket sprängkåt. Så mycket spränga var det också Hoppas bara att du inte hamnar i Kusträsk på fält vecka. På sommaren sägs det vara myggens paradis och på vintern är det det största drag hålet som finns. Lomben hade vi turen att hamna i. Det var där vi var och sprängde :banghead: . Har du frågor så svarar jag gärna på dom. Giv akt :banghead:

Angående myggen så har en norrlänning såsom jag själv ofta väldigt roligt när man är söderut på sommaren. Folk brukar säga något i stil med "Usch, vad mycket mygg, vi går in!" varpå man reagerar med "Va, var? Har jag missat nåt?". Här i trakterna närmast själva staden Boden är det dock relativt myggfritt (för en norrlänning). Tacka vet jag fjällen med tillhörande myggsolförmörkelse.

Regnet har för övrigt kommit tillbaka, snön är nästan helt borta igen.

Angående myggen så har en norrlänning såsom jag själv ofta väldigt roligt när man är söderut på sommaren. Folk brukar säga något i stil med "Usch, vad mycket mygg, vi går in!" varpå man reagerar med "Va, var? Har jag missat nåt?". Här i trakterna närmast själva staden Boden är det dock relativt myggfritt (för en norrlänning). Tacka vet jag fjällen med tillhörande myggsolförmörkelse.

Regnet har för övrigt kommit tillbaka, snön är nästan helt borta igen.

Vet inte var du håller hus men här på I19 är det fullt med snö....

Fick för övrigt reda på att vårt kompani inte ska till Skåne och vara med på slutövningen som det var sagts från början utan nu ska en pluton bestående av våra skyttersoldater åka till Ryssland och kriga till det i ca 2 veckor, resterande vagnsbesättningar och skyttesluskar ska stanna i Boden och ha en egen liten slut övning :baskerPa::camo:

• 2 weeks later...
När kommer ni ner till BTA:n igen då?

Jag, med första pluton, kommer redan den 8:e. Jag som förare har aldrig varit där tidigare, har istället fått öva körning uppe i Boden. Men jag har hört att det finns snygga mattanter där nere? :)

När kommer ni ner till BTA:n igen då?

Jag, med första pluton, kommer redan den 8:e. Jag som förare har aldrig varit där tidigare, har istället fått öva körning uppe i Boden. Men jag har hört att det finns snygga mattanter där nere? :D

Flugan intygar :dribble:

Seså, somna nu inte på förarplatsen och underskatta heller inte små mikroskopiska bäckar, annars blir pinsamheter :rockon: .

Edited by Flugan