Jump to content

Recommended Posts

Instämmer helt. Oavsett hur förberedd man tyckte att man var så har de två första veckorna varit jobbiga. Inte fysiskt, för oss iaf (Ingkomp), men psykiskt. Att halva plutonen har drabbats av en rätt jobbig förkylning har inte gjort saken bättre. Men det är väl bara att bita ihop. :blink:

 

Edit: Kul att Ingkomp inte har några stridsfordon i år. Nu får vi som ryckt in som stridsfordonsförare/befäl bli ingenjörssoldater/befäl istället. Känns lite surt men det går nog också över.

 

Tycker att det känns aningen trökigt att vi som är Ingkomp-etenta haft det så lökigt nu i början. Hoppas på att tempot dras upp lite nu snart så man känner att man lever. 0:)

 

En hel del skoj har det dock varit hittils och antagligen kommer mer att följa när alla motvilliga grabbar börjar göra sitt bästa istället för att löka och dra på sig skäll bara för att de vill åka hem.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 560
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Bergholm här, 3:e pluton, 1:a grupp med tältlag 5.

Stridsvagnskompaniet.

 

"FIPPLA PÅ MED CHIPSFINGRARNA! NI HAR EONER AV TID!"

"Maagaasiiiiiiiiiiiiiiin"

"Framåååååååt"

 

Hahaha 0:)

 

Edit: Chipsfingrar.

Edited by CV90
Link to comment
Share on other sites

Bergholm här, 3:e pluton, 1:a grupp med tältlag 5.

Stridsvagnskompaniet.

 

"FIPPLA PÅ MED CHIPSFINGRARNA! NI HAR EONER AV TID!"

"Maagaasiiiiiiiiiiiiiiin"

"Framåååååååt"

 

Hahah 0:)

 

"TRE MINUTER ÄR OCEANER AV TID"

"DET HÄR VAR FAN I MIG SISTA GÅNGEN"

"DET FINNS TVÅ SÄTT ATT TILLKALLA CHEF; ORDONNANS SAMT AVGRUNDSVRÅL"

"När du sitter i skogen och skiter med ditt vapen överlämnat till din stridsparskamrat, han står 25m ifrån dig och blir SKJUTEN av FI. Då sitter du där med byxorna nere, skitnödig och är PUCKTVÅA utan vapen."

"Mot mig, vid skogsdungen, fyra led linje... *tystnad*... *väsandes* på STÄLLET"

"Det här är HELT OTROLIGT"

 

 

/alpha

Link to comment
Share on other sites

Bergholm här, 3:e pluton, 1:a grupp med tältlag 5.

Stridsvagnskompaniet.

 

"FIPPLA PÅ MED CHIPSFINGRARNA! NI HAR EONER AV TID!"

"Maagaasiiiiiiiiiiiiiiin"

"Framåååååååt"

 

Hahah :blink:

 

"TRE MINUTER ÄR OCEANER AV TID"

"DET HÄR VAR FAN I MIG SISTA GÅNGEN"

"DET FINNS TVÅ SÄTT ATT TILLKALLA CHEF; ORDONNANS SAMT AVGRUNDSVRÅL"

"När du sitter i skogen och skiter med ditt vapen överlämnat till din stridsparskamrat, han står 25m ifrån dig och blir SKJUTEN av FI. Då sitter du där med byxorna nere, skitnödig och är PUCKTVÅA utan vapen."

"Mot mig, vid skogsdungen, fyra led linje... *tystnad*... *väsandes* på STÄLLET"

"Det här är HELT OTROLIGT"

 

 

/alpha

 

Good shit dat 0:)

Link to comment
Share on other sites

Bergholm här, 3:e pluton, 1:a grupp med tältlag 5.

Stridsvagnskompaniet.

 

"FIPPLA PÅ MED CHIPSFINGRARNA! NI HAR EONER AV TID!"

"Maagaasiiiiiiiiiiiiiiin"

"Framåååååååt"

 

Hahaha :baskerHV:

 

Edit: Chipsfingrar.

 

 

Hahaha du är i samma pluton som jag :ph34r:

 

 

Citerar med fler kommentarer från samma befäl:

 

 

"Tjopp tjopp sockertopp"

 

" Soldat XXXXXX, varförär är din hjälm sne?,

Är hjälmen verkligen sne eller är du sne i huvudet? "

Edited by smirnoff
Link to comment
Share on other sites

"..och det är INTE aktuellt!"

" Radarpluton, bilda formation skithög!"

" ..det är ju totalt jävla obra"

"Ni med sockerarmar får hålla ut!"

"Kodord: STÅLREGN!!!!!!"

 

oförglömliga två veckor! en massa plus till soldathemmet, hur bra som helst!

Link to comment
Share on other sites

"Gå för FAN på rätt fot, det är ju för FAN valår!" - Lt. V-pää

 

"IDAG ÄR DET FREDAG OCH NI KANSKE KÄNNER HUR DET BÖRJAR RYCKA I DISCOTARMEN!" - Lt. E-sson (+ fortsatt utskällning om hur man inte ska dricka alkohol kvällen före vapenhantering) (2. vi hade inte hunnit gå ut och dricka än.. men vi var onekligen på väg).

Edited by Genseric
Link to comment
Share on other sites

Ser att ni skickar in kommentarer från befälen.

 

Här är några minnesvärda kommentarer från våra befäl.

 

Här följer dem.

 

``Om ni glömmer byxorna i fält så står ni där med kuken i vädret och blir analknullade. Och det är INTE skönt att bli analknullad!!!!!

 

``sluta ät chips o börja motionera så kanske inte magen sticker ut så mycket´´

 

``Fippla på, GÖR DE!!!!´´

 

``Jobba först. löka sen!!´´

 

 

 

Snacka om att vi hade roligt åt analknull kommentaren på logementet.=) :uzi

Edited by Tompe
Link to comment
Share on other sites

fint bråk det blev på hemresan med norrbottensjägarna. smått onödigt att slå in fönsterrutan till kupèn kanske?

 

 

Va säger du. Hörde att Connex hotade att dra in tåg turerna om inte de värnpliktiga skärpte sig.

Blir att åka buss i 150 mil för sörlänningarna i så fall. För djävla tråkigt för de personer som sköter sig.

 

Tur att man bara har en 3 timmars bussresa till Boden.

Edited by Tompe
Link to comment
Share on other sites

Instämmer helt. Oavsett hur förberedd man tyckte att man var så har de två första veckorna varit jobbiga. Inte fysiskt, för oss iaf (Ingkomp), men psykiskt. Att halva plutonen har drabbats av en rätt jobbig förkylning har inte gjort saken bättre. Men det är väl bara att bita ihop. :blink:

 

Edit: Kul att Ingkomp inte har några stridsfordon i år. Nu får vi som ryckt in som stridsfordonsförare/befäl bli ingenjörssoldater/befäl istället. Känns lite surt men det går nog också över.

 

Tycker att det känns aningen trökigt att vi som är Ingkomp-etenta haft det så lökigt nu i början. Hoppas på att tempot dras upp lite nu snart så man känner att man lever. :tveka:

 

En hel del skoj har det dock varit hittils och antagligen kommer mer att följa när alla motvilliga grabbar börjar göra sitt bästa istället för att löka och dra på sig skäll bara för att de vill åka hem.

 

Visst är det lite tråkigt att det varit lökigt men samtidigt så känns det bra att de inte stressat med sjukvården. Det känns ju som det är ganska viktigt att man behärskar den någorlunda bra.

 

Btw: Vilken pluton ligger du på?

 

/Hamberg 1:a pluton 1:a grupp

Link to comment
Share on other sites

Bråk?!

 

Kom ihåg att ni alla ligger på samma sida.

Ge er inte sämre rykte än vad ni redan har. Visa respekt och hänsyn när ni rör er bland civila. Visa artighet och finess. Snart är ni svenska soldater, kom ihåg att alltid bete er som sådana!

Jag anklagar ingen utan argumenterar bara för ett korrekt uppträdande.

 

Annars låter det som att ni trivs i Boden. Bra det.

Link to comment
Share on other sites

bråket hade sin grund i att konduktören som stod på perrongen i Boden sade åt oss att skita i våra bokade platser och fylla på hytterna så att det blev sex i varje. jägarna fick tydligen inte samma direktiv av konduktören i Arvidsjaur så när de märkte att deras hytter var låsta och att folk låg och sov där inne slog de sönder rutan in till hytten och sen blev det ett jävla liv. konduktören lyckades dock fixa till allting efter ungefär en timmes kaos.

Link to comment
Share on other sites

"Det är kallt han är klen, och allting känns så fel

Han vill bort från armén, för snart får han ett frispel

 

Jag orkar inte mer vill inte vara kvar

Jag längtar efter er min kära mor och far

Å maten smakar skit jag känner mig så klen

Jag hunsas hit och dit jag trivs inte i armén"

 

 

<3 MAJOREN (Strvkomp) ! :baskerPa:

 

Idag åker vi upp igen.

Så... FIPPLA PÅ!

Edited by CV90
Link to comment
Share on other sites

lt K - "soldat, om dom där jävla magasinen är fulla med sand, äre bra eller harads?" :-(

 

vpl - "eh harads, lt?" :)

 

lt K - "korrekt, och för er som är nya här å inte vet vad harads är så är det en skiten jävla

lapphåla utanför boden där lt D bor" :)

 

fan va man har fått klockrena befäl, lt. O är utan tvekan den grymmaste av alla :clap:

Link to comment
Share on other sites

lt ****** - "soldat, om dom där jävla magasinen är fulla med sand, äre bra eller harads?" :-(

 

vpl - "eh harads, lt?" :unsure:

 

lt *****- "korrekt, och för er som är nya här å inte vet vad harads är så är det en skiten jävla

lapphåla utanför boden där lt ***** bor" :)

 

fan va man har fått klockrena befäl, lt. ***** är utan tvekan den grymmaste av alla :clap:

 

precis . befälens namn är väl inte jätte rekommenderat att posta ....

 

fan va skönt me permis =) nästa vecka är de fältövning ! yaaaay !

Edited by n1cklas
Link to comment
Share on other sites

Vilket kompani ligger du på? Fan, det ända vi har haft på Stridsvagnskompaniet är just fält. Vi har legat inne i 3 veckor och har haft cirka 2 veckor i fält, lol. Nu följer dock några "lugnare" veckor, med bland annat sjukvårdsutbildning. Hur har ni det på andra kompanier? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det är nog ingen fara, så länge som du tar bort namnen (initialer är ok) från ditt inlägg.

Förhoppningsvis gör n1cklas det samma, och tar bort det från sin quote... (hint hint)

Link to comment
Share on other sites

Hehe, det är nog ingen fara, så länge som du tar bort namnen (initialer är ok) från ditt inlägg.

Förhoppningsvis gör n1cklas det samma, och tar bort det från sin quote... (hint hint)

 

hehe...ops , jo fixat

 

 

 

 

 

Humm, nu har man ju legat i grönkläder en tid. Hur många här har någon som har skjutit av mynningsskyddet på ak5an inom plutonen? Jag har två inom min…

 

hehe ... jo , ja hitta typ 3-4 sönderskjutna mynningsskydd vid skjutbanan ;) (gammelby)

Edited by n1cklas
Link to comment
Share on other sites

jag är ingen fantastisk datormänniska, jag kan typ inte ändra mitt inlägg, vet inte hur man gör :D nån kan ju ha vänligheten att anmäla hela skiten så att nån ansvarig prick tar bort de. har tyvärr inte tid å sitta å fundera ut hur man tar bort/ändrar sånt där, åker tebax till m90n igen :wub:

Edited by Sontaine
Link to comment
Share on other sites

  • Forumsledning

Det är inte "tabu", det är helt enkelt bara inte tillåtet att publicera namn och nummer hur som helst enligt vissa lagar och regler.

 

För att underlätta för andra och att dom som inte kan vara med och påverka innehållet i forumet så skriver man inte ut privatpersoners namn utan att veta att det är okej.

 

*ändrat inlägg*

 

/ BlåGul

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...