Jump to content

Widforss vapenauktion 05


Sytare

Recommended Posts

Ingen har väl missat att Widforss kommer att slå upp portarna på Armémuseum den 22:a maj för sin vårvapenauktion. Funderar allvarligt på att dra dit för att ta mig en titt :sniper:

 

Finns det några bra tips för en nybörjare på dessa auktioner, och vilka andra SoldF'are dyker upp?

Edited by Sg Toll
Link to comment
Share on other sites

Jag kommer troligen att vara där om jag inte glömmer det förståss.

Erfarenheter sedan tidigare auktioner är att prylarna brukar ramla iväg för ganska så höga priser. Vilket man kan få samma pang för som ny.

 

JKag har inte sätt listan ännu så, finns det några prylar av intresse?

Link to comment
Share on other sites

Håller med Strv101, priserna har en tendens till att skjuta i höjden. Oftast går det att hitta vissa vanligare bössor beg. till ett bättre pris. Jag tror att många som går dit och tror att allt är billigt bara för att det är auktion. Visst kan man göra fynd men vanligare bössor av kännda fabrikat har en tendens att bli ganska dyra.

 

För min del blir det ingen auktion då jag redan spräckt min budget med ett custombygge.

Link to comment
Share on other sites

Bössan är en Remington 700 ADL i .308 win. Det skall nu monteras ny rostfri matchpipa från Maddco i .308win, lådan skall riktas upp, trycket skall poleras, ny rekylklack ska monteras och stiftas. Sedan ska en rak klassisk laminatstock med extra bred förstock från Boberg monteras, stocken skall sedan pelarbäddas för att få en så pass spänningsfri inpassning som möjligt. På bössan skall det sedan monteras ett Leupold VX-III 6.5-20x40 LR kikarsikte monterat i Warne klackar och ringar. Bössan skall i huvudsak användas för Bänkskytte i JK1 samt jakt.

Edited by NuBreed
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...