Pettersson Posted April 17, 2005 Report Share Posted April 17, 2005 Hejsan. Har i helgen fått tag på diverse amerikansk militärmateriel, bl.a två flygplansvingar modell mindre, 4 stycken " code recorder ", 10 stycken " ben " , är det någon här som skulle kunna hjälpa mig att identifiera grejerna eller om någon vet någon amerikansk motsvarighet till detta forum. MVH // Pettersson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Skuggan Posted April 17, 2005 Report Share Posted April 17, 2005 är säker på att folk här kan hjälpa till med identifieringen.. men bilder vore bra (det blir liksom enklare när man ser sakerna) så, släng upp lite bilder bara så Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pettersson Posted April 17, 2005 Author Report Share Posted April 17, 2005 Okej, jag börjar med ena " vingen ", är det någon som vet vilket plan det suttit på?? Den är cirka 197cm lång och 53 cm bred. Tog även en bild på benen som jag skrev tidigare, är det någon som vet vad det varit till?? Vinge Stödben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pettersson Posted April 19, 2005 Author Report Share Posted April 19, 2005 Ingen som har någon idé ?? Kan ta bättre bilder om någon vill. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vikström Posted April 19, 2005 Report Share Posted April 19, 2005 "Vingen" ser i min (markbundna ) ögon inte ut att vara en vinge utan snarare någon form av roder. Bilder från andra sidan skulle sitta fint. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu_Persson Posted April 20, 2005 Report Share Posted April 20, 2005 benen skulle kunna vara någon form av redskap för att ta sig över murare eller in i byggnader (detta är en gissning helt ur det blå) fast samtidigt känns det ganska orimligt att bära sig en sån grej för endast det momentet... kan ju använda träd som äntringspåle eller nåt.... dessutom var de inte särskilt höga heller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.