Jump to content

Se upp för trädkramare?

9x19

Recommended Posts

• BlåGul -1
snällt av skogsgubbarna när de kapade ner ett träd som det satt en människa i...

Problemet är väl att de kan vara svåra att se, särskilt om personerna där uppe sover eller inte vill ge sig tillkänna- träden är rätt stora & höga vad jag vet. Världens högsta träd är ett Sequoia sempervirens ("Coast Redwood"). Jag såg nån dokumentär om detta för några år sen, med aktivister som vecko/månadsvis bodde (åt & sov) uppe i träden för att skydda dem mot avverkning.

Lite OT

En ganska rolig sak att göra vore att kasta lite kottar och annat på trädkramare eller annat folk som kedjar fast sig frivilligt..

dom kan ju inte göra nåt ;)

• BlåGul -1
Lite OT

En ganska rolig sak att göra vore att kasta lite kottar och annat på trädkramare eller annat folk som kedjar fast sig frivilligt..

dom kan ju inte göra nåt ;)

Eller kittla dem! :)

• BlåGul -1
Trädkramare e inte bra.

Trädkramare vill vi inte ha.

Det e inte alltid en sån hamnar i backen.

Tänk o få en sån jävel i nacken.

"Poesipausen sponsrades av Mo & Domsjö, Assi Domän, Fortifikationsverket, Strängbetong, Bofors, Peltor och Stihl motorsågar."

Hehe! Kul dikt! :D

Personligen tycker jag, (annars hade det inte varit personligt), att trädkramarna i princip har rätt. Givetvis ska vi ha kvar skogen, var ska infanteristen annars ta vägen? Å var ska vi jaga älg/rådjur/annan mat? :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...