Jump to content

Minskning av försvarsbudgeten

Guest

Recommended Posts

Jag skulle vilja se hur vi ska personellt, materiellt och ekonomiskt ska lösa alla de internationella uppgifter som de gladeligen tar på sig med ett ännu mindre försvar med en ännu mindre budget. Ekvationen går inte ihop.

Under hela valrörelsen har jag bara hört två personer tala om de här problemen, ingen av dem var politiker och båda var kvinnor. Det var chefredaktören på en landsortstidning och Johanne Hildebrandt. Det vore trevligt med politiker som vågade stå upp och säga vad de vill med försvaret innan röstsedlarna lagts.

Patetiskt..... politiker är ena hycklare.... Bara för att MP och V går ut med sina dunkla motiv om FM så ska de inte få sitta med i en regering... ( detta förklarade Person,, FM och utrikespolitik gjorde det omöjligt att ha dem i regeringen) så visar det sig att dessa egentligen har samma åsikter som V och MP kanske lite mindre extrema men vem vet....

• 2 weeks later...

Nu verkar dom ha kommit fram till en undersökning av att spara 6 miljarder mellan 2005-2010....hoppas dom kommer fram till att det inte går...annars är det nog lika bra att lägga ner allting :(

Nu verkar dom ha kommit fram till en undersökning av att spara 6 miljarder mellan 2005-2010....hoppas dom kommer fram till att det inte går...annars är det nog lika bra att lägga ner allting :(

Det är klart det går. Läs vad försvarsministerna skriver.

2007 är Jas färdigbetalt. Det kostar nog någon eller några miljard om året...

Sedan kommer de kostnader som finns för avvecklingen att upphöra 2005. Jag tror att det är rätt mycket pengar varje år. Visby är färdiglevererat däromkring.

Hkp vet jag inte när det är färdigbetalda. Men givet att dessa projekt är avslutade är det nog inte så svårt att spara 5 miljarder utan att det påverkar försvarets verksamhet överhuvudtaget.

Sedan att jag tycker det skulle satsas på att utbilda fler soldater är en annan sak.

Jag hoppas du har rätt "SSK" men jag tvivlar....när nu mp verkar få stort inflytande.....

MP och V har alltid och kommer alltid att hållas utanför Svensk säkerhetspolitik.

Det finns en överenskommelse mellan m, s, fp, kd och c om detta som beslutades för en massa år sedan.

Det spelar ingen roll om mp och vänstern skulle få tillsammans 49% av rösterna(gud förbjude, då organiserar jag en stadskupp). De övriga partierna sköter säkerhetspolitiken oavsett eventuella övriga meningsskiljaktigheter.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...