Jump to content

Trafficking, människohandel i kosovo

Recommended Posts

Hej forumet, jag skulle behöva hjälp med en sak, jag har fått ett mail från en gammal vän som jobbar på utbildningsradion

Har börjat med ett helt nytt projekt, denna gång handlar det om Hållbar utveckling, dvs allt i hela världen som är viktigt och som tidigare program för unga med unga. Programmen kommer att handla om väldigt olika saker (teman vi bestämt är; palmolja och regnskog, media och konsumtion, skolmat och växthuseffekt, fett å svält, Östersjön och människohandel). Och det är detta sista tema som gör att jag skriver till dig.

Trafficking, människohandel, engagerar unga jättemycket (mest tjejer, men vi har även hittat en hel del killar) och i programmet kommer vi ha med unga som jobbat mot trafficking, ett gäng åttor som besökt Lettland och en ung kille som skrivit sex-bok för unga killar mfl. Men vi skulle även vilja ha med en kille som varit med i FN-trupp i Kosovo och har märkt eller sett eller hört snack om sexhandeln och har tankar-åsikter-reaktioner på detta.

Vi är INTE ute efter nån sexköpare/skyldig/syndabock, snarare tvärtom. Och jag undrar naturligtvis om du känner till nån eller om du har nån tanke på vart jag ska vända mig för att komma i kontakt med nån som varit nere ganska nyligen (vi vill helst att alla som medverkar ska vara ganska nära målgruppens ålder, så helst inte över 25…).

så detta är seriöst och inte ett utslag av kvällspressens tröttsamma försök till svartmålning, jag förstår om ni är skeptiska men jag litar till 100% på henne och finns det någon som har erfarenheter och som är i rätt ålder så sänd ett PM till mig

under KS07 så vet jag att vi hittade minst en bordell där tjejerna levde i missär som inte går att föreställa sig men som sagt, jag är ju inte under 25 direkt...

/b

Edited by Blackadder

Tjena.

Jag skulle kunna tänka mig att hjälpa till med det jag vet i frågan, jag var nere på KS09 senast och kom då i kontakt med bordeller där det levde kvinnor under ytterst varierande förhållanden. PM:a mig m du vill ha min hjälp!!

//Lander