CfrHGB Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Jag letar efter en prylficka att ha på min väst från recon.se. Tanken är att den ska innehålla ant.block, pennor, maskreingsfärg, eltejp, nödmat (försvarets), kompass, ev karta, tändmtrl (filmburk), liten kikare (12*7*4cm), eltejp osv. osv. etc. etc. mm. mm. Fickan ska passa på min sv (på en av bröstplattan). Fickorna jag tror skulle kunna passa är: Maxpedition M1, M2, M4 eller M5 (finns på D-gear.se) BHI STRIKE Medical Pouch (finns på D-gear.se) Recons Personlig Sjukvårdsficka (finns på recon.se) Viken ficka tror ni skulle passa? Tycker det är lite svårt att se hur stora olika fickor är på bild, så vad tror ni? Bild på min SV, tror fickan får sitta på den högra sidan (när man tittar på bilden) där recons förbandsficka sitter nu. Alla tankar och förslag är välkommna. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BertilXerxes Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Vad sägs om Recons Muliti/Flaskfodral? Jag använder mina till det mesta...från att förvara flaskan i till att ha vapenvårdsmtrl och godis i B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Hej. Jag tror att du kan välja bort BHI STRIKE medical. Har en känsla att den är för stor. Recons skall kunna gå bra. Här har du lite jämförelse bilder. Recons sjv-ficka öppen. Men Maxpedition gör ju också utmärkta fickor. Skall se om jag kan hitta sjyssta bilder på dom också. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 @CfrHGB Med tanke på att du har både BHI medical och Recon's SJVficka på västen så tycker jag nästan att du borde råda oss ;) Sen så ser man ju hur mycket pryttlar Kjellberg fått ner i sin och det verkar ju funka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gator Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Jag tycker att BHI Medical pouch funkar bra på bröstdelen. Dock kan den nog bli för liten om du ska ha i större grejer, typ kikare. Kolla på BHI´s större "flerbruksfickor". Vill inte snöa in på BHI, men det är ju i stort sett vad som bjuds om man inte vill beställa från US. Hoppas på lite större urval här hemma snart... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted April 5, 2005 Author Report Share Posted April 5, 2005 @ Sg Toll: Jag vet inte om jag missuppfatta dig, men Fu Kjellberg har en personlig sjukvårdsficka till sina pryttlar, den har tre utfällbara fack, jag har en förbandsficka på högra bröstpanelen, denna rymmer alltså två försvarets första förband. Min och Fu Kjellbergs fickor är alltså inte samma (även om han säkert har en förbandsficka han också ) @ alla andra: Tack för snabba och intressanta svar För att förvirra allt ytterligare förslog Patroles en Maxpedition H-1 waistpack. Åsikter? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Jag har ju inte allt på översta bilden i Reconfickan. Utan även i BHI utilityfickan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted April 5, 2005 Author Report Share Posted April 5, 2005 Vill du avslöja vad du har i vilken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sytare Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 (edited) - Dooough!!! Snacka om pinsamt självmål... @Gator Förutom Recon så finns det ju vad jag vet ett alternativ i nuläget, http://www.combatkit.net/ (vet inget om kvalitén tyvärr). *återgår till disken* Edited April 5, 2005 by Sg Toll Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted April 5, 2005 Report Share Posted April 5, 2005 Vill du avslöja vad du har i vilken? Nu har jag: 7 st lightsticks 1 nödlivsmedel tejp tändstickor paracord och ett sprängkort i Reconfickan. klart att jag har första förbandsfickan också. Här är bild på alla fickor. Jag kan rekommendera Combatkit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
CfrHGB Posted April 6, 2005 Author Report Share Posted April 6, 2005 (edited) Var det någon speciell ficka ur Combatkits sortiment du tänkte på eller menade du bara allmänt? /C Edited April 6, 2005 by CfrHGB Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Kjellberg Posted April 6, 2005 Report Share Posted April 6, 2005 Jag menar bara att Combatkit gör bra grejer till bra priser. Har en chestrig. en vapenrem och en pistolmagficka. Pistolmaggfickan passar till surefire G2 eller polisens pepparspray. Tyckte den var sådär till pistolmagg. Kan rekommendera dom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts