Jump to content

Fredspris

Guest

Recommended Posts

Man håller numera på att utse årets nobelpristagare

http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,213608,00.html

Tydligen är Expresident Carter favorit, men även Frälsningsarmén är med...

En annan nominerads chanser är ännu sämre - den för folkmord åtalade Slobodan Milosevic. Han är nominerad av serbiska parlamentariker

Vem tycker ni borde få fredspriset?

Varför?

• BlåGul -1

Vem?

Fredspriset ska gå till mig.

Varför?

För mina insatser för världsfreden genom minskandet av spridningen av lätta vapen enligt följande: Jag ska samla in ett exemplar av varje upptänkligt eldhandvapen och understödsvapen samt stora mängder ammunition och förvara hos mig. Prispengarna skall gå till bygget av en bunkeranläggning för förvaring, anställning av vapentekniker som kan hålla samlingen vårdad, samt till byggandet av en state-of-the-art miljövänlig sexhundrameters rälsmålsbana.

Röstar ni på mig får ni självklart frikort till anläggningen. Vad sägs?

Vem?

Fredspriset ska gå till mig.

Varför?

För mina insatser för världsfreden genom minskandet av spridningen av lätta vapen enligt följande: Jag ska samla in ett exemplar av varje upptänkligt eldhandvapen och understödsvapen samt stora mängder ammunition och förvara hos mig. Prispengarna skall gå till bygget av en bunkeranläggning för förvaring, anställning av vapentekniker som kan hålla samlingen vårdad, samt till byggandet av en state-of-the-art miljövänlig sexhundrameters rälsmålsbana.

Röstar ni på mig får ni självklart frikort till anläggningen. Vad sägs?

du har min röst. det är en sak som är säkert :rolleyes:

• BlåGul -1
Resultatet.. Jimmy Carter

...aka 'Mr Peanuts'. :)

Ja, snart är det dags igen. Vi får väl se till att inpränta lite storslagna visioner hos fredspriskommittén. Sätt igång och skriv brev, det är för eran egen skull, kom ihåg det. :)

Vad har Jimmy Carter gjort för världsfreden egentligen?

Håller med övriga. 9x19 är en mycket bättre kandidat.

Hur ska vi övertyga kommitén? Förslag? Tror tyvärr inte att vanliga brev räcker. De där nobelgubbarna brukar vara lite kinkiga när det gäller att ge priset till denna typ av aktivitet

Han undertecknade SALT II avtalet som ett exempel. Vet inte hur mycket det är värt, men ändå. :) Vidare kan man kanske säga att han är den enda presidenten som ingen irriterat sig på, så vitt jag vet. Lite sådär "bonnläpp" och oförarglig.

Hälsningar, Foxtrot Lima :)

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...