Jump to content

BHD

Guest

Recommended Posts

Magnus/Fu Dahlberg:

Jo, så är det nog. Lite synd att de inte har utvecklat SPELET något, bara lite nya banor och nya bössor, annars är det ju samma sak som när DF3 var nytt...tycker de hade kunnat utveckla grafiken en hel del bland annat.

Snowman:

Jösses..!! Var hittar man såna frugor egentligen?? Lyllo..!! !)

Jamen...

Min fantastiska fru kom hem igår och sa:

- Jag tycker att du sett lite hängig ut denna veckan. Här får du en present.

Blackhawk Down och Pågens Chocolate Chip Cookies!! :D

Ibland e dom bra att ha... Tjejerna alltså...  ;)

Var rädd om henne... :)

Nej Nifelhel

Du är inte tokig, en annan sprang ju själv direkt efter jobbet och köpte den med.

Sen att jag lyckades somna på soffan när jag tittade på den är en annan historia (dock inte pga att filmen är dålig på något sätt)

Någon som testat demon? Spelat alltså :D

Ingen idé att fixxa hem det på min dator, jag vill ju inte döda den. faran har mödrarburk men inget bredband, och han skulle snedtända å det grövsta om jag sitter å tankar grejjer i 5 timmar isället för att hjälpa honom med taket ;)

Angående filmen:

Det här var f-n bland det sämsta jag sett. Missförstå mej inte. Fotot, effekterna och agerandet är i världsklass, MEN: om amerikanska elitförband är korrekt skildrade och leds av såna här totala idioter, helt utan förmåga att leda en op mot locals (skinnies), är det för mig fullständigt otroligt att den amerikanska krigsmakten ses som världsledande. Man visar ingen som helst förmåga att inse behovet av en operativ reserv och man underskattar totalt "fiendens" förmåga till underrättelseinhämtning, stridsvilja och kompetens.

Förhoppningsvis är BHD en ren Hollywoodprodukt och har ingen egentlig verklighetsanknytning (även om det i filmens inledning hävdas så) eller så har officerarna som ledde denna op ställts inför krigsrätt och fällts...

Förmådde inte se filmen till slut.

jag kan svara på att det är helt sant det som visas i filmen (sedan att det är lite förvrängt för att passa filmduken är en annan sak)

det hände faktiskt, och USA fick ordentligt med pisk (de påstod att det få beväpnade "skinnies" i området, vilket var helt fel) ett flertal Rangers och andra SF soldater dog/skadades mycket tack vare att man vägrade lämna kvar någon.

nu vill jag att någon skriver lite bättre vad som hände då jag tycker mig ha skrivit lite otydligt.

HC1/alla:

Det är väl lite av en gammal diskussion, men tål tydligen att upprepas: LÄS BOKEN! Filmen och boken är lika i stora drag, men inte mer, Hollywood har ju återigen gjort sitt bästa för att förvränga historien..

• 1 year later...

Beställde hem 3-Disc Deluxe Edition från Discshop.se för 149 :- , och det jag sett hittills har varit överlag övertygande och prisvärt...BRA PRIS! (Damp ned i brevlådan dagen efter order)

Men det bästa av allt är att jag har över 7 h (!) extramaterial kvar att titta på i veckan..Tihi! :lol:

Filmen baseras på en verklig händelse. Filmen baseras på en bok av Mark Bowden.  Underskatta aldrig fienden. Det är bara att kolla vad som hände i Vietnam, Afga-land, Checnya och många andra ställen där dom missbedömt och underskattat fienden. :(

Och Irak... ;)

Köp filmen med kommentatorspåret där 4 av veteranerna kommenterar filmen då får man en lite bättre bild av vad som stämmer med filmen och vad som har dramatiserats.

Problemet som allt annat när man gör en film är att de skulle krympa ihop 500 Amerikaner i en 22h lång eldstrid till en film på 2h med 40 skådespelare och en massa statister.

Därför ser man vissa personer i filmen vara i stort sett överallt. Vilket de på kommentatorspåret är väldigt snabba att påpeka. De gillar inte få beröm för saker de inte gjort.

Men som de säger på slutet, filmen ger en bra bild av hur det var att vara soldat den dagen i somalia.

Och HC1 tror du att soldater bara för de är outbildade, inte är farliga?

helt utan förmåga att leda en op mot locals (skinnies),

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...