Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Proffsigt Kaparn! http://www.expressen.se/article.asp?id=120608 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Radarjägare Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 *ASG* nämen vaffasen, är han på riktigt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magnus Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Hehe, pinsam! Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 han kanske borde läsa tråden "angående drifter" ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
daan Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 *Ironi* Han kanske förklarade LBB... ;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Herre jävlar.... hans jävla kuk i ansiktet usch fyfan vilken människa---- han skulle inte jag vilja jobba med--- hela tiden veta att närsom helst får man en kuk i ansiktet-- usch om jag jobbade eller var underlydnad till honom skulle jag begärt förflyttning omedelbart--- det som skrämmer mig är att de inte sa om det var en man eller kvinna han gjorde det mot/ ja med hans spärrar tordes han vara Bisexuell eller kanske också lite pedo?--- Placera honom själv i en grotta där det finns arkiv och pappersarbete om de ska honom kvar ( han måste jobba där själv..) annars är kicken det enda rätta! ge honom för övrigt psyko terapi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Man upphör aldrig att förvånas!!! ??? Än är tydligen inte den siste idioten född... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Holmlund K4 97/98 Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Mera sexuellatrakasserier... http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/stor...,199442,00.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 ...och denna människa får alltså vara kvar som officer? Det är ju rent sjukt, han borde ha blivit utsparkad med huvudet före. Kan tillägga att om jag fick hans kuk uppkörd i ansiktet skulle jag göra mitt bästa för att "freda mig" på alla sätt möjliga (läs: käftsmäll mm) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nifelhel Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 ...och denna människa får alltså vara kvar som officer? Det är ju rent sjukt, han borde ha blivit utsparkad med huvudet före. Kan tillägga att om jag fick hans kuk uppkörd i ansiktet skulle jag göra mitt bästa för att "freda mig" på alla sätt möjliga (läs: käftsmäll mm) Annars kan man ju göra en "Bobbitt" med medelst kniv :devil Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 alltså.. själv hade jag nog bara sagt "va fan gör du?" och begärt en förklaring.. våld ska undvikas.. och det var ju inte hotfullt gjort bara "obehagligt"...(som jag tolkade det) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Sorry granQ men jag tycker inte att våld nödvändigtvis ska undvikas i en sådan här situation. Nu kommer väl jag att få skit för att jag säger det här från det ena eller andra hållet men det må så vara. För det första så uppfattar jag definitivt en person som får spel till den milda grad att han kör upp kuken i ansiktet på elever han undervisar, skryter om att han är den förste i försvaret som dömts för sexuella trakasserier samt gör "helikoptern" framför samma klass, som avgjort labil och potentiellt farlig. För det andra så Gud nåde den som gör något liknande mot mig. Jag kan ta rätt mycket skit men där går gränsen, en käftsmäll är det minsta jag ger honom. Det är principen om inget annat. Sen ser jag naturligtvis till att kontakta lämplig myndighet för att ordna gratis rum för denne på en statlig instutition. Om ovanstående käftsmäll är laglig eller inte vet jag inte, faktiskt så bekymrar det mig inte så värst mycket. Jag tar hellre konsekvenserna för den istället för att nöja mig med en lam muntlig protest, i vilket fall som helst är den synnerligen moraliskt berättigad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 vad vet du, mannen är kanske av extremt "nervös" typ.. kanske inget för FM men kan vara en snäll kille som inte klarar det "hårda" FM.. tycker ändå våld endast för att skydda sig mot faror.. inte mot otäcka uppleveser.. sen kan jag ju säga att jag är ingen perfekt "no fighting generation" kille utan det händer ju att man känner för att ge någon på käften för betydligt mindre grejer.. men tycker man får kontrolera sig själv lite, försöka få ut känslorna någon annanstans.. typ rugby eller någe.. men vem har rätt att avgöra om han är störd eller bara osäker med mera.. nähh undvik våld och se till att dom insatser som ska göras gör, att han bättra sig... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Jag anser att en redig käftsmäll är en väsentlig del i dem insatserna, vem vet det kanske får honom att skärpa sig tillräckligt för att undvika psyket... Så egentligen gör jag honom en tjänst ;) Allvarligt talat dock, som sagt så tar jag inte hur mycket skit som helst, ens från en "stackars nervös person som egentligen är jättesnäll". De må så vara att det är en förvirrad person, det spelar ingen roll för mig, han dör inte av en käftsmäll och han lär inte bli mera mentalt störd av den än han redan är. Om han däremot var vid sina sinnens fulla bruk så får han sig en läxa. I vilket fall som helst så förtjänade han den, bara för att han eventuellt har begränsade mentala förmågor är det ingen ursäkt. Han visade tillräckliga prov på intellektuell kapacitet för att lyckas bli kapten, han visste vad han gjorde och han är ett jävla svin. End of discussion, gör på ditt sätt och jag gör på mitt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Ta story från verkligheten--- helt anonymt såklart- hände nyligen och jag var på första parkett-- i alla fall person A är Kille och person B är tjej Tjej är söt- väldigt snygg... i alla fall b står vid dör a bara pussar henne-- hon torkar av kinden snabbt--- hon gör konstiga ljud som låter ungefär som- jag vet inte vad men glad lätt hon inte- Hon berättade sedan att hon fick saliv i örat... mysigt?Person B berättar sedan för mig att hon knappast känner person A och att han några gånger har följt henne hem och försökt hålla hennes hand och vara närgången... ja gissa om person B som för övrigt verkar snäll gillar person A?? Som sagt Granq det är lätt att snacka om att jag skulle inget gjort- men allvarligt- du vet inte , kan tänka mig att jag inte skulle blivit glad över kuk i ansiktet och kan nog faktiskt inte veta vad jag skulle gjort och jag misstänker att det skulle kunna sluta med att jag typ håller på att ge honom en omgång och att fem pers får dra mig därifrån- PS är realist:) har nog inte varit i slagge sedan 5 an dvs rätt många år- så jag är inte den våldsamma typen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 skrev fel innan kunde uppfattas som att det var tjejen som pussade killen- självklart var det tvärtom Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Fu Johansson håller inte med på alla punkter men kan väl hålla med om "End of discussion" fast din synpunkt om att han hade lyckats bli kapten..ställde mig frågan, vad är mest sjukt, han eller FM ;) shit happens, och även smuts kommer igenom när man silar och allt sånt där.. så end of discussion helt enkelt.. Niclas.. måste säga att jag inte riktigt ser sambandet mellan en tjej som inte känner sig bekväm med att en kille "uppvaktar" henne och hon gillar inte det men säger inget.. jämfört med att slå någon på käften... och nähh säger inte att jag VET vad jag skulle gjort men jag är nog 99% övertygad om att jag inte skulle slå han.. och detta kan jag säga med ganska stor säkerhet.. för att jag skulle slå någon så skulle han visa sin snopp för en tjej.. inte för mig.. och inte ens då tror jag att jag skulle slå honom.. hur mycke man än kokar av ilska, hur förbannad man än blir, vad man än tycker... Svensk lag säger att våld endast får utövas i självförsvar... och då menar dom inte att man ska försvara sin "heder" eller stolthet eller något.. och jag lever efter det så gott jag kan.. och det ligger väldigt djup i mig att inte använda våld om inte nöden kräver det...och måste säga att jag "ned värderar" om man får säga så.. folk som ger någon på käften pågrund av något dom tycker är fel/stötande med mera.. och det där med att fem pers skulle behöva dra bort dig för att du håller på att misshandla en kille som visat sin snopp för dig.. okey en smäll är inte bra.. men för fan släpp ut dom känslorna så du inte tar "minsta" smäll och låter bägaren rinna över.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted August 30, 2002 Report Share Posted August 30, 2002 Som sagt vad jag menar är att man inte kan veta vad man kommer att göra..... i hettan och i minuten kan allt hända. Allt händer nog jävligt snabbt och reaktionerna är inte alltid genomtänkta. Va Fu Johansson säger kan kanske spegla att han är mer självkritisk- jag tror inte Fu själv vet hur han skulle reagera- han kanske inte alls skulle slå utan bli chockad eller nåt... jag sa som sagt att det är möjligt att jag skulle göra nåt sånt..... Jag har ju inte varit i riktigt samma sits men jag vet att reaktioner kan bli häftiga---- det var tex en gång en bög som verkligen raggade på mig, han sa att han gillade/älskade mig ( var i Frankrike, je t'aime toi). Hade aldrig träffat killen, tyckte att han var lite närgången... efter andra/tredje gången han sa det kopplade jag och fattade vad han sa.... jag kan säga att den killen SPRANG där ifrån när jag fattade vad han sa / ( han behövde översätta till engelska också...) Jag slog inte honom men det går knappast att jämföra... men fan jag reagerade som fan- jag kan inte säga att jag var i mina sinnes fulla bruk... jag vet bara att jag kan inte svära/lova att jag inte skulle börja banka på den som bara sätter sin kuk i mitt ansikte sådär... jag säger inte att det vorre vettigt att göra så men i "stridens" heta så... vet man aldrig vad som händer.. kuk upp i ansiktet kan nog få de flesta att tappa fattningen.... vad jag gör i det specifika läget vet jag ej- Som sagt jag är ingen vålds typ som jag nämnde tidigare PS det var absolut ingen bög klubb vi var på Link to comment Share on other sites More sharing options...
granQ Posted August 31, 2002 Report Share Posted August 31, 2002 det var typ som jag tänkte.. om en tjej hade varit när gången och sagt det tre gånger innan du fattade så han du gett någon förklarningen att det inte var ömsesidigt.. och inte skällt ut henne för att hon diggade dig.. försök agera mer jämlikt.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted August 31, 2002 Report Share Posted August 31, 2002 Va Fu Johansson säger kan kanske spegla att han är mer självkritisk- jag tror inte Fu själv vet hur han skulle reagera- han kanske inte alls skulle slå utan bli chockad eller nåt... Eh, nej det säger jag inte. Visst skulle man bli lite chockad, men tro inte att jag förlorar koncepterna för det. Anledningarna till varför jag skulle slå är mycket tydligt listade ovan, läs dem gärna igen. Jag tillhör oftast den lite äldre skolan när det kommer till sådant här, ibland behövs faktiskt ett kok stryk. Att däremot slå bara för att man blir chockad är tveksamt, då påvisar man instabilitet och osäkerhet hos sig själv. Egentligen har man då även påvisat att man är mindre lämplig för ett antal yrken osv, man vet inte hur man ska reagera i en plötslig och oväntad situation. Speciellt viktigt i militära sammanhang. PS Niklas/Braveheart, du skulle inte möjligen kunna överväga att endera korrekturläsa dina inlägg själv eller använda MS Word motsv. Stavningen och grammatiken gör att det tar längre tid att läsa dem och är allmänt irriterande. Jag begär inte perfekt svenska men lite bättre skulle vara trevligt. En liten anmärkning bara. DS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 "Ingen har någonsin blivit snäll av stryk" -Bamse Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Nä du Fu jag tror inte att någon människa vet exakt hur dom skulle reagera i den situationen, såvida man inte har tänkt igenom det innan. Du får ta det som ett tecken på labil men när saker händer på det viset finns det risk att man gör saker som man ångrar sen. Snackar bara allmänt inte för att jag brukar flippa Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Fu Dahlberg: Jag läste också Bamse när jag var liten, men jag går inte in i trollskogar och käkar dunderhonung för det. ;) Braveheart: Exakt vad har du gjort när du skrivit inlägg i den här tråden? Har du möjligen tänkt igenom vad du skulle göra i en sådan situation? Just det... Jag har visserligen inte ställts inför den här situationen exakt men tillräckligt många andra mystiska dylika situationer för att veta hur jag skulle reagera. Jag undanber mig amatörpsykologutlåtanden från dig via ett forum. Tror även att forumet i allmänhet tröttnade på dina små psykologiexperiment efter din förra sejour här. Du får gärna sitta och lalla om att människor flippar om du vill, jag har inte sagt att dem inte gör det. Det jag har sagt är att jag om jag ställs inför en sådan situation vet med hög sannolikhet vad jag skulle göra. Vet du vad, jag ska utföra ett rätt intressant psykologiexperiment själv nu och se om du klarar av att bearbeta informationen i detta inlägget och komma fram till en vettig slutsats. Betygsättning följer senare... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ing Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Nu hoppas jag att ingen här låg på Ing3 00/01 2. komp utan att ha talat om det, och att ev. berörda inte läser det här.. Iallafall. Hade en i plutonen som körde den där stilen. När han kommer löpandes naken när man sitter och äter pizza, frågar om man vill ha en puss (nej, han var inte bög, han gjorde det för att han var allmänt vidrig).. m.m.. Man blev vansinnigt trött på det. Pratade en hel del med honom om det, talade om för honom att han skulle ge sig.. det blev bättre, och sämre. Låter nästan som en liknande person ni pratar om. Iallafall. Nog var nog.. och när det gått ett bra tag, så blev någon.. **HRMmmm** trött på honom, och tryckte upp honom HÅRT mot en vägg, och talade om att det faktiskt var en bit ner om han skulle ramla ut genom ett fönster (eller något liknande, minns inte riktigt...) Nog blev det bättre ett bra tag. Psykologi på hög nivå. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Ja du får tro vad du vill- jag tror i alla fall att det är svårt att veta vad man gör i en sådan situation. Vad mig anbelangar finns det inget mer att säga om ditt inlägg Förutom din retorik--- som jag inte ens tänker nämna utan är tydlig för utomstående.... Sedan missupfattar du som sagt det, det var inte menat som en attack mot dig och vad du säger... det var menat till Granq som var så säker på att han skulle varit så lugn och fin. Jag tvivlar i och försig inte på att du skulle slat till honom å andra sidan är det MÖJLIGT att du bara skulle blivit chockad... vad man gör tror jag beror på många faktorer som- vad du har för relation till honom- hur stor och stark han är- vilka som är närvarande- var du är- vilket sinnelag du är i ( arg,ledsen, glad,trött, förbannad) osv Du och ing har en poäng vissa människor är där uppe( pekar långt uppe) och måste kanske tas ned på jorden..... med en käft smäll:) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Nä du Fu jag tror inte att någon människa vet exakt hur dom skulle reagera i den situationen, såvida man inte har tänkt igenom det innan. Du får ta det som ett tecken på labil men när saker händer på det viset finns det risk att man gör saker som man ångrar sen. Snackar bara allmänt inte för att jag brukar flippa Jaså det var till granQ? Jag gör dig uppmärksam på "Fu" i ditt förra inlägg som jag tog mig friheten att göra om i fet stil i citatet. Till granQ säger du. Du vet alltså inte till vem du skrev, intressantare och intressantare. Retorik? Mja, själv kallar jag det korrekt svenska, vet inte vilken svenskalärare du hade. Med retorik avses vanligen att man gör högtravande referenser till exempelvis religion eller moral. Visst går det att dra det längre men din tolkning av det är tveksam som bäst. Hoppsan Braveheart, det blir nog ett IG på det här. Oroa dig inte dock, vi har många inlägg framför oss som vi kan använda för att förbättra dina analytiska och logiska förmågor samt dina kunskaper i svenska språket. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Fu Johansson.... vad ska jag säga.. när jag menar till dig menar jag det inlägget förre det... det var bara ett inlägg som jag skrev för att du började ifrågasätta vad jag sa. DÅ var det ämnat till dig men det du kommenterade VAR inte ämnat till dig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Märk väl- skillnad mellan veta och tro........ om någon säger att dom vet vad dom skulle göra i en sån situation vet alla som vet vad vet betyder att detta inte stämmer..... de skulle vilja att denna person säger tror..... jag sa jag tror inte att denna person vet... inte tror... vet är absolut 100% säkert... eftersom miljö person och andra omständigheter ej är givna så är det töntigt att kritisera någon som säger du vet inte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Johanson Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Som sagt vad jag menar är att man inte kan veta vad man kommer att göra..... i hettan och i minuten kan allt hända. Allt händer nog jävligt snabbt och reaktionerna är inte alltid genomtänkta. Va Fu Johansson säger kan kanske spegla att han är mer självkritisk- jag tror inte Fu själv vet hur han skulle reagera- han kanske inte alls skulle slå utan bli chockad eller nåt... jag sa som sagt att det är möjligt att jag skulle göra nåt sånt..... Jag har ju inte varit i riktigt samma sits men jag vet att reaktioner kan bli häftiga---- det var tex en gång en bög som verkligen raggade på mig, han sa att han gillade/älskade mig ( var i Frankrike, je t'aime toi). Hade aldrig träffat killen, tyckte att han var lite närgången... efter andra/tredje gången han sa det kopplade jag och fattade vad han sa.... jag kan säga att den killen SPRANG där ifrån när jag fattade vad han sa / ( han behövde översätta till engelska också...) Jag slog inte honom men det går knappast att jämföra... men fan jag reagerade som fan- jag kan inte säga att jag var i mina sinnes fulla bruk... jag vet bara att jag kan inte svära/lova att jag inte skulle börja banka på den som bara sätter sin kuk i mitt ansikte sådär... jag säger inte att det vorre vettigt att göra så men i "stridens" heta så... vet man aldrig vad som händer.. kuk upp i ansiktet kan nog få de flesta att tappa fattningen.... vad jag gör i det specifika läget vet jag ej-Som sagt jag är ingen vålds typ som jag nämnde tidigare PS det var absolut ingen bög klubb vi var på Nämen menar du det här inlägget som inte handlade om mig överhuvudtaget? Tänka sig, kunde ha svurit på att det gjorde det. Enda anledningen att jag "började ifrågasätta det du sa" var att du tillämpade grovt felaktig amatörpsykologi på mig. Rent ut sagt så feltolkade du, förmodligen med avsikt. Försök inte lilla gubben, du är inte i sandlådan och leker här. Nu ska jag bara luta mig tillbaka och vänta på att du gör din nästa dramatiska sorti från forumet och senare återkommer under nytt namn. Historien upprepar sig själv. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 1, 2002 Report Share Posted September 1, 2002 Retorik betyder- Konsten att tala... dvs hur man lägger upp det man säger.... och vill ha fram---- om du är poltiker är retorik viktigt för att sälja sin åsikt... precis på samma sätt använder Fu en retorik för att föra fram sitt budskap och denna innefattar termen braveheart... inte Niklas... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.