Jump to content

Vår armé

The Swede

Recommended Posts

Arméns årsbok, Vår armé kom ut första gången 1959.

Nu undrar jag hur länge denna bok publicerades, jag ämnar börja samla på dessa och vill då naturligtvis få en så komplett samling som möjligt.

Just nu består min samling av en bok, 1960.

10518718_1.jpg

The Swede :baskerKav:

Fan, här har dom precis de årgångar jag letar efter på ett bräde men Lotta stryper mig om jag köper dom.

Vår armé. Arméns årsbok 1959, 1961-1965. Hörsta förlag / Rabén & Sjögren, Stockholm 1958-64. 68 + 64 + 64 + 64 + 64 + 80 s. Illustrerade i svart-vitt och färg. Förlagsband. [25x18,5 cm]. 6 av de 7 utkomna årgångarna i gott skick.

Vånda, vånda :unsure:

The Swede :)

"Investera"!

Kommer att öka i värde, är snart lika exotiskt

som berättelser om vikingar..

"Pappa, är det sant att det sprang runt s.k.

soldater i skogarna och pangade?"

"Ja, min dotter (surprise, PK) det är sant.." *snyft*

å andra sidan... skulle mina barn och/eller barnbarn kunna växa upp i en värld där ingen känner till ordet eller fenomenet soldat, så är jag bered att ta den uppofringen ;)

å andra sidan... skulle mina barn och/eller barnbarn kunna växa upp i en värld där ingen känner till ordet eller fenomenet soldat, så är jag bered att ta den uppofringen ;)

När hela världen består av altruistiska pacifister, så får den första egoistiska militaristen riktigt kul, eller åtminstone tills de förstnämnda slutar vara altruistiska pacifister. Det är som att släppa in en varg i en hage fylld med invalidiserade kaniner.

När hela världen består av altruistiska pacifister, så får den första egoistiska militaristen riktigt kul, eller åtminstone tills de förstnämnda slutar vara altruistiska pacifister. Det är som att släppa in en varg i en hage fylld med invalidiserade kaniner.

ja, och jag påstod aldrig att jag trodde det var reliserbart ;)

men det är något fint att drömma om under vapenvården...

Tänk Star trek :)

ja, och jag påstod aldrig att jag trodde det var reliserbart ;)

Du är uppenbarligen inte medlem i "PIIIIP"partiet eller "PIIIIP"partiet. :baskerKav:

men det är något fint att drömma om under vapenvården...

Tänk Star trek :D

Om man fantiserar om Star Trek under vapenvård, så är väl Klingonerna det självklara ämnet för ens fantasier. Heghlu'meH QaQ jajvam :D

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...