Fö strv 122 Posted July 14, 2002 Report Share Posted July 14, 2002 Är det någon som vet varför det finns olika storlekar på på p-uniformens vadfickor? Finns 3-4 olika sådana tror jag, och syddes byxorna på sitt respektive vis under vissa år eller blandas storlekarna? I så fall undrar jag vilka år de med de största fickorna tillverkades. Dessutom undrar jag om det är någon som har koll på om storleken på själva uniformen förändrats under tiden den funnits? Har ibland fått intrycket att ex 190/75 kan vara olika stor från uniform till uniform. Kanske svår nöt att knäcka men någon här ute vet säkert... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted July 14, 2002 Report Share Posted July 14, 2002 Har ibland fått intrycket att ex 190/75 kan vara olika stor från uniform till uniform. Det kan inte vara så att det är en ny och en begagnad du provat.... bara en gissning Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fö strv 122 Posted July 14, 2002 Author Report Share Posted July 14, 2002 Har inte provat flera olika själv men fått intrycket då det mängder med olika kroppsbyggnader som jag sett i den storleken. Undertecknad tryckte själv ned sig i en 75 Kg:s byxa, dvs 15 Kg under min vikt, och det gick hyfsat bra. När jag sedan provade 85 Kg:s modellen var det hiphop-brallor jag fått på mig, så i alla fall ut som det. Anledningen till att jag undrar är att jag ska försöka få tag på en p-uniform på nätet och inte vill beställa en för dyra pengar som inte passar...inte ren fåfänga alltså Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
AndersL Posted July 14, 2002 Report Share Posted July 14, 2002 Har inte provat flera olika själv men fått intrycket då det mängder med olika kroppsbyggnader som jag sett i den storleken. Undertecknad tryckte själv ned sig i en 75 Kg:s byxa, dvs 15 Kg under min vikt, och det gick hyfsat bra. När jag sedan provade 85 Kg:s modellen var det hiphop-brallor jag fått på mig, så i alla fall ut som det. Men det beror ju precis på hur man är uppbyggd man kan ju väga precis som du men ha en kroppsbyggnad som gör att man kan få på sig mindre brallor eller mindre jacka, alla ser ju inte likandana ut Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Swede Posted July 14, 2002 Report Share Posted July 14, 2002 Om det finns olika stora vadfickor har jag aldrig refklekterat över, mer än att en uniform i t.ex. 170/65 naturligtvis har mindre fickor än en 200/105. I övrigt finns m/90P i samma storlekar som vanliga m/90. Jag tror att den går från 150/65-200/115 men jag är inte helt säker. Angående att storlekarna kan skilja så vet jag att så är fallet med vanliga m/90. De tidiga byxorna utan förstärkning på vristernas insida är större i midjevidd än motsvarande storlek av den nya modellen. Om det finns motsvarande skillnader hos m/90P vet jag inte men jag tycker att den m/90P jacka jag har nu känns mindre än den jag hade i Bosnien och då var båda jackorna nya när jag fick dom. Dock är dom olika gamla, den jag hade i Bosnien var av den första modellen med lösa förstärkningar på axlar och armbågar medan den jag har nu har insydda förstärkningar. Det kan vara så att jag har blivit större också sen -95 men det tror jag inte. The Swede Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts