Jump to content

Trillade över en länksida jag ville dela med mig

Honken

Recommended Posts

Jag har gått över från Safari till Firefox och knarkat ned mig totalt i StumbleUpon, som finns som en extension till Firefox och några andra webbläsare. Mer information om StumbleUpon finns här:

http://www.stumbleupon.com/

I korthet så handlar det om ett system som lär sig vilka webbsajter man tycker om, och som baserat på detta kan rekommendera andra webbsajter som man kan tänkas tycka om. Det hela är extremt lättanvänt genom att man i princip har två knappar ("I like it!" och "Not-for-me") som man använder för att tycka till om både webbsajter den rekommenderar och webbsajter man hittar på annat sätt. Jag tog i går och körde en betydande del av mina bokmärken genom systemet för att trimma det ytterligare vad gäller min smak, och det verkar ha gett goda resultat. Man kan ställa in vilka kategorier av webbsajter man är intresserad av, och en av kategorierna är "Society/Military". Jag har tack vare StumbleUpon på kort tid hittat ett stort antal riktigt intressanta webbsajter som jag inte hade en aning om tidigare. :blink:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...