Arny Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Börjar snart bli dags att skicka iväg ansökan till KS13 men jag vet inte vilka tjänster jag vill söka än. Än mindre vilka jag har chans att få. Gör just nu lumpen på P4 som förplägnadstroppC/kvartermästare men vill verkligen inte bli nått som har med matlagning att göra. Vore roligare att göra lastbil men eftersom jag bara har militärt förarbevis och ingen yrkeserfarenhet av lastbilskörning känns det svårt att få en sådan tjänst. Har läst igenom listan med befattningar och inte hittat så mycket som jag verkligen är kvalificierad för. Åker helst ner utan att truppföra. Känns som det kan vänta till eventuellt nästa mission. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mårten Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Gjorde också GU som kvartermästare... Jag gjorde KS10 som Stabsgruppchef, det var en helt okej befattning faktiskt. Signalera kan nästan vem som helst göra, och befattningen i sig är rätt kul, då man har stenkoll på vad som händer hela tiden. Minus är att man blir sittande inne på campen rätt mycket. Vill man finns dock alltid möjlighet att styra upp en patrull inom plutonen, eller åka med någon skyttegrupp ut. Känner du inte för att söka gruppchef kan du söka Signalist/Bilförare... Själv har jag sökt stabsgruppchef till KS13. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Gref Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Jag har oxå sökt till KS13. Synd bara att förbandet inte är stort längre, chansen minskar då att få komma med. V27 skulle man få besked på vilket så det återstår bara att se! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addwiley Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Packgruppen skulle kanske kunna vara ett alternativ också. Kör visserligen inte lastbil men det är en hyfsat varierad tjänstgöring och de får se det mesta av AOR:et. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 Packgruppen skulle kanske kunna vara ett alternativ också. Kör visserligen inte lastbil men det är en hyfsat varierad tjänstgöring och de får se det mesta av AOR:et. Kör inte packet lastbil? Det var skumt..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mårten Posted February 15, 2005 Report Share Posted February 15, 2005 (edited) Kör packet KS11 inte med lastbil? Bara sprinter-pickis då alltså? Edited February 15, 2005 by Mårten Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Addwiley Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 De kör lastbil. Men det är inte ofta det behövs i nuläget. Det mesta löses med Sprinter är min uppfattning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BJK Posted February 16, 2005 Report Share Posted February 16, 2005 Brukar vara så, 9 fall av 10 klarar man sig med en pickis. Men sen finns det ju hjullastare och lastbil att tillgå för särskilda ändamål. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arny Posted February 17, 2005 Author Report Share Posted February 17, 2005 Har funderat på pack/drivmedelsoldat alt stf grpch. Skulle vara intressant att höra någon som haft den befattningen redodöra lite mer för vad den innebär. Om man söker t.ex. bilförare, hur stor är chansen att man får just den tjänsten? Eftersom antagningskraven är låga bör ganska många söka till just en sådan befattning. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
BARBIE Posted February 26, 2005 Report Share Posted February 26, 2005 (edited) ks13 kan bli en mycket bra mission om man är på psk komp!!! mycket kometent C kan jag säga!!!! om man vill komma med på ett bbra psk komp ska man söka!! Edited February 26, 2005 by BARBIE Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Foxtrotcharliegrg Posted February 27, 2005 Report Share Posted February 27, 2005 ks13 kan bli en mycket bra mission om man är på psk komp!!! mycket kometent C kan jag säga!!!! om man vill komma med på ett bbra psk komp ska man söka!! låter bra! hoppas man kommer med då.... Mvh, Foxtrotcharliegrg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
1540lander Posted February 27, 2005 Report Share Posted February 27, 2005 (edited) ks13 kan bli en mycket bra mission om man är på psk komp!!! mycket kometent C kan jag säga!!!! om man vill komma med på ett bbra psk komp ska man söka!! Vem är KC på KS13?? /edit, okej har fått svar på frågan nu... //Lander Edited February 27, 2005 by 1540lander Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Deluxe Posted March 4, 2005 Report Share Posted March 4, 2005 En funderding kring ansökan. Är det fler som söker till rotationen i juni(dvs KS8, 10, 12 osv) jämfört med sökande till rotationen som sker i december? Ren nyfikenhet om det är mer "poppis" att vara där på sommaren. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts