Jeppe Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Jag har letat men inte hittat speciellt användbar info och vänder mej då till er på forumet i hopp om att få hjälp. Jag behöver då alltså info om det fortfarande finns outforskade ställen i världen, t.ex. amazonas, sahara etc. Jag skulle även behöva veta ungefär när t.ex. sydpolen, nordpolen osv utforskades. Tacksam för hjälp. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rifleman/Medic Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Undrar om användbar information som kan hjälpa dig i ditt arbete står i närmsta lexikon? Pröva att använda uppslagsorden Sahara, Amazonas, Arktis och Antarktis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted February 14, 2005 Author Report Share Posted February 14, 2005 Har letat in NE men där står bara om olika upptäcksfärder, jag har tagit ut lite info därifrån men jag behöver mer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
trinity Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 Prova att söka om havsbottnen i de stora osceanerna, tämligen outforskat område med många små skumma självlysande fiskar och svavelkäkande saker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mattsson Posted February 14, 2005 Report Share Posted February 14, 2005 @Jeppe Vet inte om det här kan hjälpa dig, men den innehåller en massa matnyttigt fakta (iaf för oss med äventyrardrömmar ;) ) om Everest, nord-, sydpolen, K2 osv. http://www.explorersweb.com/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jeppe Posted February 14, 2005 Author Report Share Posted February 14, 2005 Jo där fanns ju lite info men inte riktigt av den typen jag behöver. Men tack iaf mattson. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.