Jump to content

No mans land

os frontale

Recommended Posts

Såg den för andra gången nu idag, grymt bra film som utspelar sig i Bosnien, mitt i mellan de två linjerna, i ett "trench". Om man är mer åt rambohållet där man inte behöver lyssna på en endra repik och tycker det är skitballt med stora bössor, så kanske man ska hoppa över denna film. Den är inte som de flesta andra som glorifierar krig och det kan vara skönt att se lite annat än USA-Tyskland á WW2 eller Vietnamrullar.

http://www.imdb.com/title/tt0283509/

Orka öppna en ny tråd. Nån som hörtala som "The filthy war"?

Tydligen bara i planeringsstadiet. Och som jag förstått det kommer eventuellt "Arkan" spelas av Vinne Jones. Spännande B)

Finns lite info på imdb.

--

No mans land.

Är inte det den där en snubbe ligger på en mina genom hela filmen? Isåfall gillar jag den. Tycker franska FN soldaterna är sten coola B)

Orka öppna en ny tråd. Nån som hörtala som "The filthy war"?

Tydligen bara i planeringsstadiet. Och som jag förstått det kommer eventuellt "Arkan" spelas av Vinne Jones. Spännande  B)

Finns lite info på imdb.

--

No mans land.

Är inte det den där en snubbe ligger på en mina genom hela filmen? Isåfall gillar jag den. Tycker franska FN soldaterna är sten coola  B)

Franska FNsoldaterna är balla ja.

FN soldat: "Mines? Are there any mines?, boom, boom?"

Serb: ......

FN soldat: Minen, boom boom

Serb: Is someone speaking languages?

Resten: Ne

:)

och det kan vara skönt att se lite annat än USA-Tyskland á WW2 eller Vietnamrullar.

Kan då rekomendera dessa två

Die brygge (Bron) Tysk film om några 16 åringar som råkar i strid dagen efter de ryckt in.

Blockpost. Rysk film om en gränspostering vid tjetjenska gränsen som trakasseras av en prickskytt.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...