Jump to content

Anhöriga - Medaljparad LA02

Recommended Posts

Hejsan!

Jag kommer att vara där vid rotation 2, dock inte som anhörig utan för att få medalj. De gånger jag har varit med tidigare så brukar det vara en hel del anhöriga. Killarna i vakten vet om att det är anhörigdag och släpper in en utan problem. Har du specifika frågor om LA02 så är det bara att skicka ett PM.

MVH

Dexter.

• Forumsledning

@Gräsänkan

Det lär dock inte bli så mycket överaskning nu längre då du skrivit om det på SoldF Forum :D

Efter cermonin burkar det vara lite väntan typ 1 timme för anhöriga tills soldaten är fri att spatsera ut genom grinden. Bla för att soldaterna då skall lämna in resterande utrustning, uniform, kängor, etc samt byta om till civila paltor, dela ut diplom, kramas och lova heligt att "jag ringer...". På Almnäs brukade anhöriga då få fika i matsalen under tiden, vet inte hur det är på LG.

Det är bara att hoppas på att han inte har tid att kolla här och vet vem jag är, dock vet jag att de har väldigt gott om tid... :P

En annan fråga då, man bör väl vara där inne när det börjar men hur mycket tidigare?

Jag kommer nog vara tvungen att boka ett hotellrum natten innan om jag inte ska behöva åka strax efter midnatt. ;)

Det är bara att hoppas på att han inte har tid att kolla här och vet vem jag är, dock vet jag att de har väldigt gott om tid... :P

En annan fråga då, man bör väl vara där inne när det börjar men hur mycket tidigare?

Jag kommer nog vara tvungen att boka ett hotellrum natten innan om jag inte ska behöva åka strax efter midnatt. ;)

Det bästa är att ringa till OPIL som Kimster säger lite högre upp. För en vecka sedan visste vi här nere inte om vi skulle få medaljen på torsdag eller fredag.

Men det har dom säkert rett upp på livgardet nu.

Vi kommer vara i gymnastiksalen och det bästa är väl att vara där redan innan uppställningen. Då hinner ni kramas lite och han vet att du finns där.

Annars kan det kanske vara lite svårt att behöva leta genom raden av 174 soldater.

Det går enligt samma rutin på LG med fikat. Bara det att förrådet tar sjukt lång tid. Då en rotation ur KS10 skulle mucka var det bara två personer som hjälpte till i förrådet, en som tog grejjerna och en som skrev. Det var riktigt frustrerande  :baskerPa:

Vi kanske har lite flax där. Just nu lutar det åt att vi kommer lämna i det mesta här nere i Liberia.

Detta för att vi bara får ha 45 kg med oss på planet hem.

Det blir väl till att göra en Levi´s-reklam... klä av sig sin 90L framför disken! :unsure:

//Edit:

Det senaste budet just nu är att det är helt fastställt till 100% att rotation två muckar på torsdagen den 10/3.

Det är tydligen också helt bestämt att den enda tid som det inte rådde någon osäkerhet kring, dvs rotation 1:s utryckning, blir en dag senare än planerat.

Men detta lär ju hinna ändra sig både en och tolv gånger.

Edited by Knekt

Ska ringa och kolla vad de har att säga! ;)

Kan ju vara bra att veta vilken dag det blir, med tanke på ledighet från jobb osv...

Men när är "redan innan uppställningen"?

Ringer du och frågar kan du säker få reda på hela tidsplaneringen för medaljparaden.

• 2 weeks later...

Har fortfarande inte fått nåt svar när jag försökt ringa och maila, men ni kanske vet mer nu?

Var det 08.20 medaljparaden började?

Hur mycket tidigare bör man vara på plats?

Tar det lång tid att ta sig till gymnasktiksalen? Har aldrig varit där, så jag vet inte hur det ser ut...

Om jag inte får parkeringsplats utanför, var tar man vägen då???

Hjälp mig! :ak:

Vet bara att det är första rotationen som gäller...

Svarar på det jag kan..

Det tar cirka fem minuter att gå från vakten till gymnastiksalen om man går 'african style'.

Jag garanterar att det finns parkeringsplats utanför. Parkeringsplatsen är jättestor.

08.20 är den information som vi har fått från Livgardet. Jag ser ingen anledning till att vara där före 08.00.

MVH

/D

Svarar på det jag kan..

Det tar cirka fem minuter att gå från vakten till gymnastiksalen om man går 'african style'.

Jag garanterar att det finns parkeringsplats utanför. Parkeringsplatsen är jättestor.

08.20 är den information som vi har fått från Livgardet. Jag ser ingen anledning till att vara där före 08.00.

MVH

/D

Tack för ditt svar! :camo:

Åker han på den första eller andra rotationen ?

Den första! :D

Enligt vårt hemrotationschema står det att medaljparaden för rotation 1 är 0820 i gymnastiksalen. Det ska finnas vägvisning från vakten.

Jag skulle nog vara där senast 0800.

Precis den första kvinnan man vill se när man kliver av planet. Bildskön och med en framåtanda som får Karl XII att påminna om en polgbillsaktivist.

Ni får hälsa damen och tacka för ett fint samarbete. :lol: