Jump to content

Kvinnliga MÖP:are, finns dom??

armywoman

Recommended Posts

Jo de finns !

Min kaera sambo aer en saadan. 8-/

Vi traeffades naer vi skulle utbildas paa AK4an och hon ville foelja med till Nijmegen.....

Sen tvangsenrolerades jag i FVRF av henne (jag aer flottist, flygaremaeniskor aer konstiga...).

Hittar jag en pryl jag vill ha koeps den i tvatal, annars aer jag minus min.

Hon har alltid multitoll, lampa, kniv med sig samt ser baettre ut i uniform aen jag.

Hon aer paa g att bli oeverlevnads freak som jag ocksaa....

Paa den vaegen aer det.

Nu fyra aar senare aer hon groen av avund paa att jag aer i Bosnien med EB01 och hon sitter hemma.....

Saknar henne !

GMY

:lol:

Jag håller med om att det finns olika sorters MÖP, men jag tror att det är mer individuellt än beroende på kön. Själv tycker jag att det fina med det militära inte är studs och puts, utan skog, krutlukt och lera.

Jag tror iofs att uppfostran har en hel del att göra med vilken sorts människa man blir.

I mitt fall ville mamma gärna ha en söt liten tjej med långa flätor som lekte med dockor, men efterson det inte fanns några andra tjejer i min ålder där jag bodde, lekte jag med killarna istället, såklart.

De fina klänningarna blev snabbt förstörda och jag fick byxor istället, till min fars stora glädje.

Så, vilken sorts MÖP man blir, beror nog lika mycket på uppfostran, omgivning och förebilder som på biologi.

/hannah

• 6 years later...

Detta var en väldans underhållande tråd. Synd att den dött. Försvann alla kvinnliga MÖP:ar?

Jag är i varje fall en tvättäkta MÖP med SoldF på nattduksbordet.

Men jag upplever viss svårighet med att vara kvinnlig MÖP då jag sällan tas på allvar. Och när jag väl tas på allvar är jag inte längre kvinna i andras ögon trots mitt långa hår och i övrigt väldigt kvinnliga utseende. Jag blir alltid en av grabbarna. Det går väl att leva med men när det börjas snackas erektionsproblem får jag alltid nog! >:-(

Ser även vissa svårigheter med att träffa karlar eftersom alla blir så skrämda över min MÖP:ighet. Är det verkligen totalt avtändande med en kvinna som blir lyrisk när hon känner krutrök?

Är det verkligen totalt avtändande med en kvinna som blir lyrisk när hon känner krutrök?

Nej definitivt inte, alla har vi våra passioner och min passion är teknik och likställda saker, gärna olivgröna, och uteliv i terrängen. Mina kompisar börjar förstå att jag är hopplöst förlorad som alldeles ensam kan packa och dra med kort varsel och befinna mig precis var som helst vilken årstid som helst, och njuta av det. Ingen av dom skulle ens komma på tanken att följa med frivilligt och vintercampa tex.

Är det verkligen totalt avtändande med en kvinna som blir lyrisk när hon känner krutrök?

Nej definitivt inte, alla har vi våra passioner och min passion är teknik och likställda saker, gärna olivgröna, och uteliv i terrängen. Mina kompisar börjar förstå att jag är hopplöst förlorad som alldeles ensam kan packa och dra med kort varsel och befinna mig precis var som helst vilken årstid som helst, och njuta av det. Ingen av dom skulle ens komma på tanken att följa med frivilligt och vintercampa tex.

Åh det lät som ett underbart levnadssätt! Jag önskar verkligen att jag kunde göra likadant men tyvärr föddes jag helt utan tillstymmelse till lokalsinne så det skulle bara sluta illa :(

Åh det lät som ett underbart levnadssätt! Jag önskar verkligen att jag kunde göra likadant men tyvärr föddes jag helt utan tillstymmelse till lokalsinne så det skulle bara sluta illa :(

Det finns gps, kompass och karta

Det finns gps, kompass och karta

Jag lovar att inte ens allt det där samtidigt skulle hjälpa. Jag är ett hopplöst fall!

Jag lovar att inte ens allt det där samtidigt skulle hjälpa. Jag är ett hopplöst fall!

Det finns inga hopplösa fall, bara lata människor som inte bryr sig och jag tror inte du är en sån eftersom du skriver här inne på Soldf. Det behövs bara lite övning och ett och annat tips, jag var inte heller nån Einstein när det gällde att manövrera offroad med karta och kompass ute i terränglådan från början men man lär sig snabbt, jag lovar. Bara för att göra höstens navigationsövningar ute i ytterskärgården lite extra spännande och utmanande ska jag navigera efter ryska svartvita sjökort och bara en vanlig fältkompass, det ska bli spännande att se var jag hamnar. :Malaj:

Det finns inga hopplösa fall, bara lata människor som inte bryr sig och jag tror inte du är en sån eftersom du skriver här inne på Soldf. Det behövs bara lite övning och ett och annat tips, jag var inte heller nån Einstein när det gällde att manövrera offroad med karta och kompass ute i terränglådan från början men man lär sig snabbt, jag lovar. Bara för att göra höstens navigationsövningar ute i ytterskärgården lite extra spännande och utmanande ska jag navigera efter ryska svartvita sjökort och bara en vanlig fältkompass, det ska bli spännande att se var jag hamnar. :Malaj:

Nä det är nog precis det där jag behöver. Någon som visar, lär mig och talar om så att jag förstår. Lat är jag absolut inte. När jag sökte GSU-Hv kom jag inte in för de tyckte jag var för ambitiös?! Så lat? Nä!

Det kanske finns nån Orientering for Dumbies-bok jag kan skaffa. :) Alternativt en hund!

Vadå "för ambitiös"? Jag tycker dom ska vara förb. glada över att det fortfarande finns nån som är hjärtligt intresserad och inte bara söker för att få ut dagpengen och sen smita undan ända tills det ska serveras nåt ät och drickbart. Jag platsar inte heller i HV och jag håller med om uttrycket "Hemvärnet, försvarets mongolide släkting" efter att ha träffat allt för många av dom. Gudskelov finns det annat att fördriva fritiden med i kronans kläder som är meningsfullt och intressant fast ganska ensamt och jag önskar att jag hade nån i närheten som också var intresserad av livet i skog och mark och på sjön, för det är där jag verkar.

Vadå "för ambitiös"? Jag tycker dom ska vara förb. glada över att det fortfarande finns nån som är hjärtligt intresserad och inte bara söker för att få ut dagpengen och sen smita undan ända tills det ska serveras nåt ät och drickbart. Jag platsar inte heller i HV och jag håller med om uttrycket "Hemvärnet, försvarets mongolide släkting" efter att ha träffat allt för många av dom. Gudskelov finns det annat att fördriva fritiden med i kronans kläder som är meningsfullt och intressant fast ganska ensamt och jag önskar att jag hade nån i närheten som också var intresserad av livet i skog och mark och på sjön, för det är där jag verkar.

De var nog rädda att jag direkt skulle söka mig vidare till Försvaret istället för att stanna hos dem. De visste antagligen inte att deras (skit)utbildning inte är något att skryta med i FM. Men det är synd för jag ville bli hundförare.

Jag tycker helt klart att det borde finnas antingen en tråd här eller en egen sida för såna som oss som vill hitta likasinnade. MÖP söker MÖP liksom!

Skulle vi starta en kontakttråd "Möp söker möp" skulle nog vissa "MK" (militärt korrekta) gå i spinn och spontanexplodera misstänker jag men iden är helt underbar. :wub:

Haha jag ser gärna en och annan "MK" spontantexplodera!

..

De var nog rädda att jag direkt skulle söka mig vidare till Försvaret istället för att stanna hos dem. De visste antagligen inte att deras (skit)utbildning inte är något att skryta med i FM. Men det är synd för jag ville bli hundförare.

...

1 Hemvärnet är Försvaret/FM, precis som Armén är Försvaret, dito Flygvapnet och Marinen

2 SBK

Skulle vi starta en kontakttråd "Möp söker möp" skulle nog vissa "MK" (militärt korrekta) gå i spinn och spontanexplodera misstänker jag men iden är helt underbar. :wub:

Haha jag ser gärna en och annan "MK" spontantexplodera!

Det kanske är dags att bilda "MÖP-gerillan" och starta en landsomfattande rörelse som inte är så jävla stelbent, och som har prylar som är funkis utan att kravet behöver vara att det är godkänt av nån annan än användarna. :}

"Prostatagerillan", akta er, snart har ni en konkurrent ute i terränglådan. :rocketl:

Militärt korekta?

Menar ni de som läst värdegrunden och inte funderat över kryphål eller glömmer 75% av allt.

tillbaka till topic

Jag har stött på några kvinnor som utan tvekan är Möpar, så de finns även om de är klart färre än manliga möpar.

Det kanske är dags att bilda "MÖP-gerillan" och starta en landsomfattande rörelse som inte är så jävla stelbent, och som har prylar som är funkis utan att kravet behöver vara att det är godkänt av nån annan än användarna.

"Prostatagerillan", akta er, snart har ni en konkurrent ute i terränglådan.

Det kallas att vara civil, handla prylarna på Stadium samt att spela airsoft.

Det kanske är dags att bilda "MÖP-gerillan" och starta en landsomfattande rörelse som inte är så jävla stelbent, och som har prylar som är funkis utan att kravet behöver vara att det är godkänt av nån annan än användarna.

"Prostatagerillan", akta er, snart har ni en konkurrent ute i terränglådan.

Det kallas att vara civil, handla prylarna på Stadium samt att spela airsoft.

Eller tillverka det man behöver själv. :D

*kanske dags att starta en paramilitär försvarsindustri också* :ph34r:

I Sverige har du fast anställning, Hemvärnet eller airsoft att vända dig till. Det andra du verkar förorda är inte direkt förenligt med svensk lagstiftning.

Lite extremt, men om du vill vara militär i Sverige och göra som du vill, airsoft.

Vill du göra det på "riktigt", FM i dess varianter. Och då får du följa reglementer, mer eller mindre, men mest mer.

Men visst, starta du upp något annat. Tänk på lagar och sånt bara innan du börjar rekrytera.

Sen finns det ju scouterna. Men du vill väl inte ha en blå skjorta?

Friluftsfrämjandet? Fast du vill ha vapen?

Sen finns det ju scouterna. Men du vill väl inte ha en blå skjorta?

Bli scout som vuxen, det går väl inte heller? Förresten så har jag en packe blå skjortor redan.

Friluftsfrämjandet? Fast du vill ha vapen?

Vad ska man med vapen till? Sverige är ju neutralt, det finns ingen hotbild kvar, allt läggs ju ner så vapen är väl overkill och då måste man ju göra vapenvård också. Bättre att använda bössan som järnspett. :D

Måste säga att diskussionen som kvinnliga MÖP försvann lite.

Är man kvinnlig MÖP om man planerar en walkin-closet i bästa officersmässil i mörkblått och guld för att förvara familjens uniformer i?

jag håller med om uttrycket "Hemvärnet, försvarets mongolide släkting"

Det känns verkligen skönt att leva i en värld där till och med de största stolpskotten kan och får göra sin röst hörd... *SUCK*

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...