Maverick Posted February 5, 2005 Report Share Posted February 5, 2005 Håller på att bygga nytt "hobbyrum" har fått alla möbler på plats och nu plockar vi in i hyllor och annat. Har tagit en gammal burk som jag byggt om till ungarna (säkerligen en av få celeron 366 som fortf lever och matar en LCD skärm :P ) Till den har jag återanvänt ett gammalt trådlös tgt bord och mus som jag kasserade för ca 2 år sedan. Anledningen att vi kastade det var att det var rätt kass (inköpt på Gekås för ca 250 sek) . Till den vanliga datorn har vi ett logitech dito. För första gången någonsin försökte jag köra dessa parralellet idag. Bangade totalt Först vägrade logitech musen att fungera. SEDAN när den fungerade lade den andra av..... och VÄGRADE fungera.. Så.. någon här som haft likande problem eller inbillar jag mig???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 5, 2005 Report Share Posted February 5, 2005 Om jag inte missminner mig kan man köra vissa trådlösa produkter på olika kanaler, så man ändå kan använda både. Min trådlösa mus och tangentbord fungerar sämre när min mobiltelefon ringer eller när jag får SMS, så visst kan signalerna störas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SG OLSSON Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Poäng till er båda. Radiogrejor kan störa varandra och det brukar gå att ställa om dem. Det finns en "synkknapp" på logitec:en har jag för mig. Prova att synka in den medan nån använder mus och tgb från den andra datorn. Detta borde tvinga fram ett frekvensbyte. OT: 10 trådlösa möss och tagentbord i samma kontorslandskap ger möjlighet till den skoljiga leken blanda och ge. Byt helt enkelt tagentbord och möss på arbetsplatserna och observera kalabaliken dagen efter...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raptor Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 Min logitech mus och mitt logitech tangentbord är bägge sladdlösa. De använder separata sändarenheter men bägge fungerar problemfritt. Tror nog att samma tillverkare av tangentbord och mus är en bra början. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Fu Dahlberg Posted February 6, 2005 Report Share Posted February 6, 2005 gamla enheter var kassa... modernaren trådlösa kör ofta hoppfrekvenser, och lättare kryptering för att kunna skilja på signalerna.... Det börjar bli trångt i "de fria signalbanden" Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.