Guest Anton! Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 (edited) hej! har varit och mönstrat men det var något strul med deras datorer så jag fick inte veta vad jag skulle bli. så jag vill gärna ha förslag på vad jag kan bli. ska vara så hårt som möjligt. Inskrivningsprovet=5 styrka=5 kondition=9 psykologen=5 tjänstbarhet=A perfekt syn och hörsel tack på förhand. Edited January 27, 2005 by Anton! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Born Posted January 27, 2005 Report Share Posted January 27, 2005 Hårt? Tja, livet som Saabmål på tåme skjutfält är rätt hårt. Vänta du och se, ingen som kan lista ut vad du kan bli eller få någon tjänst alls bara sådär. Men lycka till. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Forumsledning Kimster Posted January 27, 2005 Forumsledning Report Share Posted January 27, 2005 Anton den frågan ställs här ofta igen o igen o igen... men det finns inget riktigt svar. Allt är upp till dig vad du vill göra. Sök på forumet på saker som intresserar dig. Här är lite resultat när jag säkte på ordet "välja" Du kan söka på andra ord om du vill. http://forum.SoldF.com/index.php?act=Searc...topics&hl=&st=0 Läs sen på www.lumpen.nu eller sök i google motsv på något. Läs om det på www.mil.se osv osv. Vill man få reda på saker måste man jobba lite själv. Vi har inte nån lista vilka befattningar som passar dina värden. Fråga pliktverket om det. Sånt kan ändras från år till år dessutom. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Johan Å Posted January 28, 2005 Report Share Posted January 28, 2005 @ Anton Gå in på www.lumpen.nu och gör testet. Du hittar det under Mönstra/Testcentralen/Testa din lumparstil Kan vara en bra början. Häls. Johan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jojjoma Posted February 4, 2005 Report Share Posted February 4, 2005 (edited) Jag testa mig för en liten stund sen, och dom sa på sajten att jag är en Bertil, och det e ganska bra eller? Edited February 4, 2005 by Jojjoma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hällsten Posted February 4, 2005 Report Share Posted February 4, 2005 Det säger egentligen inte ett skit hurvida du är en Bertil lr en Adam etc. Du känner väl mer själv hur din kondition och styrka är? Nu kanske det här är dumt att skriva men om jag varit i dina kängor nu och stått inför mönstringsförättaren och fått komma med mina önskningar så hade jag nog valt skyttesoldat alternativt gruppbefäl på LG eller I19,P4,P7 vad som nu ligger närmast. Det är vad jag skulle ha önskat om jag var i din sits. lycka till hos förättaren B) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lindeberg Posted February 4, 2005 Report Share Posted February 4, 2005 Jag har flera förutfattade meningar. En av dem är att personer som inte ryckt in ännu inte vet så mycket om lumpen/olika tjänster som de tror. ;) Jag råder trådskaparen till att söka runt på forumet och fundera ut om han kan välja något som han kan ha bra nytta av i framtiden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts