Jump to content

Nord och Syd: Regementen

Recommended Posts

sluta vara elak :angry:

De ända jag känner till är K3, K4, Amf 4 och Amf 1

Finns det något sydligare eller nordligare

Jag är inte elak. Jag försöker bara få dig att förstå att det är onödigt att starta trådar som denna, då man lätt finner informationen på egen hand.

Kände du nu inte till www.mil.se (vilket jag tror du gjorde) hade du lätt kunnat hitta infon genom att söka på t.ex. Google.

Det här är ett forum och här ska man förvisso utbyta tankar, information etc. Men det finns även här en lägsta nivå, skulle alla börja starta trådar där man undrar vad ÖB heter i efternamn eller vilken dag det är idag så skulle forumet svämma över av nonsenstrådar och då skulle man missa allt läsvärt som faktiskt skrivs.

Du har varit med här ett tag nu, och har du inte haft skygglapparna på, har du märkt att det förutsätts att man kan ta reda på lite själv. Tänk på det i fortsättningen så kommer folk ta dig på större allvar.

Tänk.

Tänk.

Sök.

Tänk.

Sök.

Tänk igen.

Sök en gång till.

Fundera en stund.

Sök igen.

Skriv en fråga på soldf-forumet

tired.gif

Upprepa dessa steg några gånger och uteslut sista punkten, så ska du se att du kommer att hittar svar på din fråga.

Stängt.

• Forumsledning

....och för att denna gång demonstrerar vad Ing menar med ordet Tänk

Vi vill har reda på regementen = vi bör kolla med Försvarsmakten

Försvarsmakten har massa info, info finns elektoniskt = internet

Försvaret på internet har en hemsida med adressen www.mil.se hittar man inte dit kan man söka i t.ex en sökmotor på internet. Google typ

www.mil.se har en första sida.. var ska man leta... = titta på första sidan efter länkar

Om man scrollar längst ner.. hittar man en jäääätte fin bild på Sverige med Rubriken Här finns vi. Kartan = länk

Dom har till och med varit så snälla att tala om att kartan är klickbar.

Klickar man på den sydligaste delen av Sverige = skåne får man info

info = svaret.

Här kan man alltså SJÄLV se vilka regementen eller MDgrupper som finns norröver eller söderut eller vart man nu klickar.

Hur svårt var detta ? inte speciellt.. Detta är en förtydling på ordet Tänk

Gissa vad som går snabbast ? och vilket som har minste musklick = minst slitage på musen. ...datormusen

..slut

Guest
This topic is now closed to further replies.

• Create New...