Jump to content

Kustjägarutbildning 2005?


Recommended Posts

När jag mönstrade april 2004 så skickade min inskrivningsförrättare ut en intresseanmälan till KJ.komp med inryck juni 2006. Är det fortfarande inryck 2006? Eller är det bara inryck 2005? Jag undrar om min ansökan för inryck 2006 flyttas vidare för inryck 2005 :uuh: Va tror ni?

 

/Daniel

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 301
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

När jag mönstrade april 2004 så skickade min inskrivningsförrättare ut en intresseanmälan till KJ.komp med inryck juni 2006. Är det fortfarande inryck 2006? Eller är det bara inryck 2005? Jag undrar om min ansökan för inryck 2006 flyttas vidare för inryck 2005 :baskerPa: Va tror ni?

 

/Daniel

Ring till Amf1 och fråga.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Extramönstringen för KJ blir v17 i år och inryck v38. Har du gjort en ansökan till inryck -06 så ring Pliktverket eller Amf1 och kontrollera om du vill ändra din ansökan. Det är mycket omorganisering på amf, så mycket är osäkert. Men KJ-inrycket är nog så säkert som det kan bli.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Pliktverket var och hällsade på oss inneliggande Kustjägare för att få en liten inblick hur vi har det. De ville ha tips om vad de ska säga till er som vill rycka in som aspiranter. De verkar inte ha mycket koll de där nissarna. Va de sa till oss så kommer de söka upp lämpade kandidater och be dom komma och mönstra för KJ. Lycka till grabbar!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Fick min kallelse idag. 25 april 0800 skall jag infina mig. Blir Infohelg på k3 och förtest i ett kör, 22-24 april k3 sen tåg upp till sthlm från skövde. Hoppas man inte är helt slut efter infohelgen bara :D .

Fick min kallelse jag med ;) . Jag tror det blir att skippa infohelgen för mig, tror inte jag pallar båda.

Link to comment
Share on other sites

runken

 

Äsch! You only live once... Du har rätt om hur det kommer att tas på K3 om man skippar infohelgen... K 3 > AMF 1 för mig med. :dribble: Då får man väl ta mer fyskläder.

Nån som kan förklara hur man beställer tågbiljetter? Och hur man gör om man ska med Connex?

Link to comment
Share on other sites

Hmm undra hur det tas på k3 om man skippar infohelgen för kj extram. Annars bra förslag för att toppa resultaten på extram..

Jag är övertygad om att dom är förstående...

Ring och prata med dom istället. Det är mycket bättre än att bara inte komma på infohelgen.

 

Du kan kallt räkna med att ett och annat befäl på K3 har ett förflutet på KJ/FJS så något negativt är det inte.

Link to comment
Share on other sites

jo jag funderar på att skippa den, men vet iof inte hur krävande infohelgen är..

 

Tillägg: Ringde k3 nyss. Jag fråga hur pass krävande infohelgen var, och svaret var att det inte skulle vara något som skulle vara speciellt jobbigt. Mer att testa på hur man bor etc.. Så det blir att ta sig till infohelgen och sedan direkt på söndagen till amf1. Finns nog både fördelar och nackdelar, kanske mer fördelar för mig än någon annan eftersom jag inte har någon erfarenhet av det militära..

Edited by runken
Link to comment
Share on other sites

Guest 241 Magnusson

Jag ligger inne på KJ-KOMP nu och vad jag vet hittils så ser det ut som att det skall vara en ny extra mönstring innan sommaren ja, dvs nu i våren.

Varför jag vet detta är för att det är vi värnpliktiga som ligger inne nu som kommer att hålla i den m.m

Skall komma med mer information när jag vet mer

träna ocj jobba på förbere dig väl :angry:

Link to comment
Share on other sites

Guest 241 Magnusson

ps

 

Som Carlsson skrev till er

Det är inte en glamorös utbildning utan det kommer att vara Stenhårt enda från början och befälen kommer aldrig att släppa på principerna samt detaljerna det är de som skilljer proffsen i från amatörerna.

Svält, törst, trötthet och ett jävla frysande är utbildningen MEN det är den bästa i hela Sverige.

Lycka till nu för er som kommer hit och får tillhöra Sveriges bästa och stoltaste Elitförband och kännslan att få kalla sig för kustjägare går inte att beskriva utan bara att uppleva...

ses :angry: Vecka 17 ge ALDRIG upp Viljan mina herrar Viljan

 

:D

Link to comment
Share on other sites

ps

 

Som Carlsson skrev till er

Det är inte en glamorös utbildning utan det kommer att vara Stenhårt enda från början och befälen kommer aldrig att släppa på principerna samt detaljerna det är de som skilljer proffsen i från amatörerna.

Svält, törst, trötthet och ett jävla frysande är utbildningen MEN det är den bästa i hela Sverige.

Lycka till nu för er som kommer hit och får tillhöra Sveriges bästa och stoltaste Elitförband och kännslan att få kalla sig för kustjägare går inte att beskriva utan bara att uppleva...

ses :angry: Vecka 17 ge ALDRIG upp Viljan mina herrar Viljan

 

:D

Nu glömde du väl bort den gamla FJS utbildningen på 15 månader......

Link to comment
Share on other sites

ps

 

Som Carlsson skrev till er

Det är inte en glamorös utbildning utan det kommer att vara Stenhårt enda från början och befälen kommer aldrig att släppa på principerna samt detaljerna det är de som skilljer proffsen i från amatörerna.

Svält, törst, trötthet och ett jävla frysande är utbildningen MEN det är den bästa i hela Sverige.

Lycka till nu för er som kommer hit och får tillhöra Sveriges bästa och stoltaste Elitförband och kännslan att få kalla sig för kustjägare går inte att beskriva utan bara att uppleva...

ses :angry:  Vecka 17 ge ALDRIG upp Viljan mina herrar Viljan

 

:D

Nu glömde du väl bort den gamla FJS utbildningen på 15 månader......

Eller televapen, eller NBC-befäl, eller röjdyk, eller...

 

Klart kustjägarbefälen kallar sin utbildning bäst i Sverige och att beväringarna tror det; det ska de göra.

 

Vi ska nog inte diskutera det här.

Link to comment
Share on other sites

ps

 

Som Carlsson skrev till er

Det är inte en glamorös utbildning utan det kommer att vara Stenhårt enda från början och befälen kommer aldrig att släppa på principerna samt detaljerna det är de som skilljer proffsen i från amatörerna.

Svält, törst, trötthet och ett jävla frysande är utbildningen MEN det är den bästa i hela Sverige.

Lycka till nu för er som kommer hit och får tillhöra Sveriges bästa och stoltaste Elitförband och kännslan att få kalla sig för kustjägare går inte att beskriva utan bara att uppleva...

ses :angry:  Vecka 17 ge ALDRIG upp Viljan mina herrar Viljan

 

:D

hahaha, andra pluton visar ännu en gång prov på strålande ödmjukhet ;)

Edited by Mamzon
Link to comment
Share on other sites

Guest 241 Magnusson

Helt rätt blue52 du vet va det handlar om.

 

Östh "drängen" du vet väl att det är andra pluton som är motorn i det hela och vi är alltid ödmjuka. Men du kan aldrig säga att det är fel det jag skrev. Vi är alltid ödmjuka fast på vårat sätt

 

:camo:

 

ps ses på torsdag då skall vi ha sjöj ringer senare ds

Link to comment
Share on other sites

Helt ofattbart, magnan har hittat hit =)

 

Du är en skön snubbe mangan, så säger du att vi är bäst i svergie :P så kommer någon och snackar om fjs... om jag inte minns fel så har vi en i första som gjorde utbildning i fjs... och man vet ju bara vad han säger.... men det tror jag vi håller för oss själva... annars blir det ett jävla liv skall vi se :camo:

Link to comment
Share on other sites

Guest 241 Magnusson

Tja Carlsson!!

Lovet bra?

Så hur går det på sjukan nu då? Fått några bra erfarenheter en eller?

Ses på måndag, högvakten nästa hurra va kul eller inte???!!!???

Link to comment
Share on other sites

*rodnar lätt*

 

Visst, vår utbildning är bra, men a-dyk och FJS är kanongrabbar de med. Håll slagen på det egna bröstet inom Kasern 3...

 

//DG (aka 102)

 

som värnar om diskretion... :banana läge 3

Edited by Delta Golf
Link to comment
Share on other sites

Högvakt..... fy fan det är guds svar på djävulens helvette.....

 

 

jora på sjukan har dte hänt en hel del saker du får själv höra det på tåget på måndag.... ledigheten är ju för underbara.

 

man blir ju nästan deprimerad när tiden går så fort.....

 

själv skall man till sthlm redan imorgon, tjejens kusin gifter sig... skall på det bröllopet och sedan ta en dag i sthlm tjejen har aldrig varit där, bor på victoria hemmet... schyssta priser o allt.

 

Vad gör ni sjävla då grabbar ?

 

ha det :Malaj:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Guest 241 Magnusson

Du som har detta inlägg OBRON!!!

 

Ser inte speciellt bra ut att du på bild står och röker en cigarett.

 

En kustjägare röker inte och kommer aldrig att börja röka.

Link to comment
Share on other sites

Du som har detta inlägg OBRON!!!

 

Ser inte speciellt bra ut att du på bild står och röker en cigarett.

 

En kustjägare röker inte och kommer aldrig att börja röka.

Har en och annan god vän som nog får ta och fimpa nu då... jag ska hälsa från dig och säga det...

 

GMY

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Create New...